BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Na 2024 rok Mazda wprowadza liczne poprawki do najpopularniejszego roadstera na świecie - MX-5.
Mazda MX-5 ma patent na panowanie w segmencie małych aut sportowych - rywale pojawiają się i znikają, ale nikt nie potrafi na stałe podważyć pozycji numer jeden na liście sprzedaży. Nie zmienia się to nawet teraz, gdy generacja ND zbliża się do 9 lat na rynku, ale Mazda sukcesywnie wprowadza zmiany mające utrzymać dystans do rywali. Na rok modelowy 2024 zaplanowano kolejny tego typu mini-lifting obejmujący układ jezdny MX-5 i jej technologie pokładowe.
Pełen ostrych linii design aktualnej generacji MX-5 prawie się nie zmienił - wyjątkiem są lampy, nowe opcje kolorystyczne i nowe wzory 17-calowych felg aluminiowych. Japończycy skupili się na poprawieniu dynamiki MX-5, aby sprawiała więcej przyjemności kierowcy. W związku z tym pojawią się minimalne zmiany w zawieszeniu i napędzie.
Wszystkie MX-5 ze skrzynią manualną otrzymają nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który został dostrojony pod kątem optymalnej charakterystyki blokowania zarówno podczas dodawania gazu jak i odejmowania przy pokonywaniu zakrętu. W szczególności wzmocniono efekt blokowania w fazie wejścia w zakręt, aby poprawić stabilność.
Aby to wykorzystać, zastosowano również łagodniejszy program stabilności DSC-Track, a zmieniona mapa przepustnicy zapewnia bardziej liniową i ostrzejszą reakcję silnika. W międzyczasie układ kierowniczy zyskał nową kalibrację wspomagania, która zmniejsza tarcie w przekładni. Niezbyt płynny i nienaturalnie zestrojony układ kierowniczy był słabym punktem dotychczasowego modelu MX-5.
Nie ma żadnych zmian jeśli chodzi o silniki - na rok modelowy 2024 Mazda zachowa w gamie dwa wolnossące motory benzynowe. Mniejszy z nich ma 1.5 litra i 132 KM (niedostępny w Polsce), a większy 2 litry i 184 KM. Mazda będzie montować standardowo generator dźwięku, aby nieco podkręcić wrażenia akustyczne i odgłos z dolotu, ale nie ma pewności czy dotyczy to obu wersji silnikowych.
W kabinie zmieniły się głównie multimedia. Nie ma już starego 7-calowego ekranu dotykowego, zastąpiono go nowym ekranem o przekątnej 8,8 cala z najnowszym oprogramowaniem Mazdy. Klienci mogą teraz wybrać tapicerkę skórzaną w nowym kolorze - brązowym. Cenniki nowej Mazdy MX-5 MY2024 nie zostały jeszcze opublikowane. W tej chwili model sprzed modernizacji kosztuje w zależności od wersji od 151 900 do 169 900 zł.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.