Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Na 2024 rok Mazda wprowadza liczne poprawki do najpopularniejszego roadstera na świecie - MX-5.
Mazda MX-5 ma patent na panowanie w segmencie małych aut sportowych - rywale pojawiają się i znikają, ale nikt nie potrafi na stałe podważyć pozycji numer jeden na liście sprzedaży. Nie zmienia się to nawet teraz, gdy generacja ND zbliża się do 9 lat na rynku, ale Mazda sukcesywnie wprowadza zmiany mające utrzymać dystans do rywali. Na rok modelowy 2024 zaplanowano kolejny tego typu mini-lifting obejmujący układ jezdny MX-5 i jej technologie pokładowe.
Pełen ostrych linii design aktualnej generacji MX-5 prawie się nie zmienił - wyjątkiem są lampy, nowe opcje kolorystyczne i nowe wzory 17-calowych felg aluminiowych. Japończycy skupili się na poprawieniu dynamiki MX-5, aby sprawiała więcej przyjemności kierowcy. W związku z tym pojawią się minimalne zmiany w zawieszeniu i napędzie.
Wszystkie MX-5 ze skrzynią manualną otrzymają nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który został dostrojony pod kątem optymalnej charakterystyki blokowania zarówno podczas dodawania gazu jak i odejmowania przy pokonywaniu zakrętu. W szczególności wzmocniono efekt blokowania w fazie wejścia w zakręt, aby poprawić stabilność.
Aby to wykorzystać, zastosowano również łagodniejszy program stabilności DSC-Track, a zmieniona mapa przepustnicy zapewnia bardziej liniową i ostrzejszą reakcję silnika. W międzyczasie układ kierowniczy zyskał nową kalibrację wspomagania, która zmniejsza tarcie w przekładni. Niezbyt płynny i nienaturalnie zestrojony układ kierowniczy był słabym punktem dotychczasowego modelu MX-5.
Nie ma żadnych zmian jeśli chodzi o silniki - na rok modelowy 2024 Mazda zachowa w gamie dwa wolnossące motory benzynowe. Mniejszy z nich ma 1.5 litra i 132 KM (niedostępny w Polsce), a większy 2 litry i 184 KM. Mazda będzie montować standardowo generator dźwięku, aby nieco podkręcić wrażenia akustyczne i odgłos z dolotu, ale nie ma pewności czy dotyczy to obu wersji silnikowych.
W kabinie zmieniły się głównie multimedia. Nie ma już starego 7-calowego ekranu dotykowego, zastąpiono go nowym ekranem o przekątnej 8,8 cala z najnowszym oprogramowaniem Mazdy. Klienci mogą teraz wybrać tapicerkę skórzaną w nowym kolorze - brązowym. Cenniki nowej Mazdy MX-5 MY2024 nie zostały jeszcze opublikowane. W tej chwili model sprzed modernizacji kosztuje w zależności od wersji od 151 900 do 169 900 zł.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.