Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Marka MG coraz śmielej poczyna sobie na europejskim rynku. Potwierdzeniem jest sportowy Cyberster.
Pod chińskimi rządami MG wróciło do żywych. Cała gama elektrycznych crossoverów pozwoliła tej marce odbić się od dna, dlatego przyszła pora na pierwszy naprawdę ciekawy projekt. To nowy roadster o nazwie Cyberster, który ma przywrócić MG do segmentu sportowych aut z otwartym nadwoziem. Jego stylizacja nawiązuje do klasycznych modeli A, B i F, a pod spodem kryje się bezemisyjny napęd o sporej mocy.
Najnowsze materiały opublikowane przez MG ukazują samochód w jego produkcyjnej formie. Oczywiście nadwozie mocno stonowano względem koncepcyjnego Cyberstera Roadster sprzed dwóch lat, ale i tak jest na co popatrzeć. Kluczowe elementy jak nisko schodzący przód, tył Kamma i nożycowe drzwi unoszone do góry zachowano także w produkcyjnej wersji. Auto ma rywalizować z elektrycznym następcą Porsche 718 Boxster, którego debiut jest planowany na 2025 rok.
Rysunki patentowe potwierdziły kluczowe gabaryty auta. Cyberster z długością 4535 mm i szerokością 1913 mm jest nieco większy niż aktualny Boxster, a jego efektowne nadwozie skrywa naprawdę poważny napęd. Jednosilnikowy wariant z napędem na tył będzie miał 313 KM, a najmocniejsze AWD aż 543 KM. To wartości porównywalne ze spalinowymi roadsterami z wyższej półki.
Niestety, masa również będzie podobna jak w większych autach. MG Cyberster w topowej odmianie ma masę 1985 kg, czyli bardzo podobną jak Mercedes-AMG SL55. Nawet bazowa wersja z napędem na jedną oś waży aż 1850 kg. Nie ma jeszcze mowy o danych technicznych, ale nowe MG powinno osiągać 100 km/h w mniej więcej 4 sekundy, a w najbardziej optymistycznym wariancie może oferować zasięg w granicach 480 km.

Kierowca zajmuje swoje miejsce za pomocą otwieranych do góry drzwi nożycowych, ale w środku także nie brakuje atrakcji. Zgodnie z tradycyjnymi wartościami sportowych wozów kokpit nachylono w stronę kierowcy, a konsola środkowa jest poprowadzona dość wysoko. Wcześniejsze przecieki sugerują, że jako opcja będzie dostępny wolant zamiast kierownicy, ale akurat na tych zdjęciach widzimy konwencjonalne koło kierownicy z wolnostojącym ekranem wirtualnych zegarów. Akurat w tym przypadku raczej nie ma co liczyć na dużą liczbę fizycznych przycisków; wnętrze Cyberstera zdominują cyfrowe interfejsy i dotykowe ekrany.
Gotowy samochód ma zadebiutować w przyszłym roku, po czym wejdzie do sprzedaży w Europie. Będzie to jeden z pierwszych sportowych roadsterów na prąd na rynku. Producenci tradycyjnie zajmujący ten segment dopiero uczą się optymalnie wykorzystywać technologię EV w samochodach sportowych, ale znamy już kilka modeli zaplanowanych na następne 2-3 lata. Jest to przede wszystkim wspomniane Porsche, ale także elektryczny następca Alpine A110. Wszystkie te auta będą swego rodzaju eksperymentami, w ramach których producenci będą chcieli przy pomocy elektroniki uprzyjemniać wrażenia zza kierownicy. Mamy nadzieję, że Cyberster i pozostałe pionierskie auta tego typu przyniosą nam niejedną przyjemną niespodziankę.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.
Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…
Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.
Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.
Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…