Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Nowy elektryczny Jaguar kontynuuje proces testowy. Tym razem prototyp tego auta widziano w okolicach toru Nürburgring, tymczasem w Anglii zespół marketingowców nadal próbuje zdefiniować czym mają być i co mają wyrażać przyszłe produkty tej marki.
Mierząca około pięciu metrów długości limuzyna-GT o roboczej nazwie Type 00 ma być podstawą reaktywacji Jaguara w formie całkowicie elektrycznej. Jako drugi ma zadebiutować luksusowy SUV-coupe, a później, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, także dwudrzwiowe coupe. W tej chwili nic nie jest pewne, bo segment elektrycznych samochodów premium w ostatnich miesiącach przeżywa zapaść.
Muł testowy Type 00 wcześniej pojawił się w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzali poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy było tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Najnowsze zdjęcia potężnego Jaguara wykonano na drodze w pobliżu Nürburgringu. Widać na nich wyraźnie sylwetkę czterodrzwiowej limuzyny. Podejrzanie małe tylne drzwi i sam ich kształt zdają się potwierdzać wcześniejsze plotki, że będą one otwierane “pod wiatr”.
Oparte o całkowicie nową architekturę podwozia JEA nowe Jaguary mają mieć instalację 800V i baterię zapewniającą co najmniej 700 km zasięgu. Z dzisiejszą technologią musiałoby być to między 100, a 150 kWh. W związku z tym spodziewamy się mocy silników przekraczającej barierę 1000 KM, a masa auta na pewno nie będzie niższa niż 2500 kg.

Zgodnie z oczekiwaniami, na pokładzie znajdzie się najnowsza technologia, na przykład wirtualne zmiany biegów. Wciąż rozwijające się oprogramowanie ma zapewniać Jaguarowi zestaw różnorodnych trybów jazdy i elementy wyposażenia, o których nawet nie wiedziałeś, że potrzebujesz w samochodzie. Pewnie tylko po to, aby nigdy ich nie użyć.
Być może słyszeliście już, że koncern JLR intensywnie pracuje także nad pierwszym elektrycznym Range Roverem. Nowy RR pewnie będzie trochę “kanibalizował” sprzedaż Jaguara, ale te dwa samochody mają mieć dedykowane rozwiązania i technologie, silniki i oprogramowanie. Z tej dwójki to Jaguar ma być modelem wiodącym, pierwszym z wielkiej elektrycznej ofensywy JLR.
Nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”, co byłoby sporą promocją względem wymienionych marek. Rozpoczęcie produkcji Type 00 zaplanowano na 2026 rok (a samochody w prawie-finalnej formie zobaczymy może jeszcze w 2025). Pierwsi klienci odbiorą swoje egzemplarze dopiero na początku roku 2027.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.