Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Dzień premiery Jaguara Type 00 Concept przejdzie do historii. Tamtego grudniowego wieczoru wydarzyło się coś, o czym trudno będzie zapomnieć. Być może ktoś z zespołu komunikacji brytyjskiej marki wciąż siedzi w ciemnym pomieszczeniu próbując zrozumieć co podczas Miami Art Week poszło nie tak, ale inżynierowie nie próżnują pracując nad przeobrażeniem Type 00 w samochód drogowy. To jeden z najbardziej oczekiwanych modeli w całej historii Jaguara.
To oznacza, że carspotterzy pilnie śledzą każdy prototyp jaki pojawia się na drogach publicznych, więc zdjęcia aut w maskowaniu przedostają się do mediów. Muł testowy widoczny na zdjęciach widziano podczas testów zimowych w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzają poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy jest tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Oparty o całkowicie nową architekturę podwozia nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”. Byłaby to spora promocja względem wymienionych marek.
Zdjęcia nie ujawniają praktycznie nic nowego względem materiałów wypuszczonych wcześniej przez producenta. Mimo wszystko na drodze, w naturalnym otoczeniu, bardziej widać jak pokaźne gabaryty ma Type 00. Wcześniejsze zdjęcia auta na jakimś nieokreślonym odcinku testowym nie dawały takiej skali porównawczej. Śmiało można stwierdzić, że limuzyna Jaguara jest ogromna. Ma sporo ponad pięć metrów długości i ponad dwa metry szerokości.
Tylne błotniki i panele nadwozia ponad nimi wydają się jeszcze bardziej rozbudowane niż dotychczas. Z całą pewnością zespół techników i designerów pododawał tu i ówdzie zbędne panele tylko po to, aby zmylić obserwatorów.
Wiemy już, że auto będzie wyposażone w tylne drzwi otwierane przeciwnie do przednich, niewielkie powierzchnie przeszklone i system kamer zastępujących lusterka jak w Polestarze 4. Po usunięciu nadmiaru elementów z dachu i tylnej sekcji nadwozia wyłania się tradycyjny dla sedana trójbryłowy kształt nadwozia. Będzie to dziwne zważywszy na fakt, że według Gerry’ego McGoverna samochód ten ma być inny niż wszystkie…
Deklarowany zasięg prawie 700 km w pewnym stopniu tłumaczy rozmiary auta, jednak skok do klasy luksusowej, gdzie do tej pory koncern oferował przedłużane Range Rovery, na pewno też miał wpływ na decyzję o tak znacznym rozstawie osi Jaguara. Bateria ma pracować na architekturze 800V i zasilać kilka silników (liczba zależy od wersji) przy obu osiach. Przypuszczamy, że podstawowa odmiana będzie mieć dwa motory i układ AWD, kolejna dostanie trzeci motor przy tylnej osi, a topowy model będzie napędzany osobnymi silnikami na każde koło. W ten sposób rozwinie deklarowaną moc ponad 1000 KM.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.
Flagowe Corvette ZR1X już tu jest i ma dokładnie tak ogromną moc jakiej się spodziewaliśmy.