Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Dzień premiery Jaguara Type 00 Concept przejdzie do historii. Tamtego grudniowego wieczoru wydarzyło się coś, o czym trudno będzie zapomnieć. Być może ktoś z zespołu komunikacji brytyjskiej marki wciąż siedzi w ciemnym pomieszczeniu próbując zrozumieć co podczas Miami Art Week poszło nie tak, ale inżynierowie nie próżnują pracując nad przeobrażeniem Type 00 w samochód drogowy. To jeden z najbardziej oczekiwanych modeli w całej historii Jaguara.
To oznacza, że carspotterzy pilnie śledzą każdy prototyp jaki pojawia się na drogach publicznych, więc zdjęcia aut w maskowaniu przedostają się do mediów. Muł testowy widoczny na zdjęciach widziano podczas testów zimowych w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzają poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy jest tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Oparty o całkowicie nową architekturę podwozia nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”. Byłaby to spora promocja względem wymienionych marek.
Zdjęcia nie ujawniają praktycznie nic nowego względem materiałów wypuszczonych wcześniej przez producenta. Mimo wszystko na drodze, w naturalnym otoczeniu, bardziej widać jak pokaźne gabaryty ma Type 00. Wcześniejsze zdjęcia auta na jakimś nieokreślonym odcinku testowym nie dawały takiej skali porównawczej. Śmiało można stwierdzić, że limuzyna Jaguara jest ogromna. Ma sporo ponad pięć metrów długości i ponad dwa metry szerokości.
Tylne błotniki i panele nadwozia ponad nimi wydają się jeszcze bardziej rozbudowane niż dotychczas. Z całą pewnością zespół techników i designerów pododawał tu i ówdzie zbędne panele tylko po to, aby zmylić obserwatorów.
Wiemy już, że auto będzie wyposażone w tylne drzwi otwierane przeciwnie do przednich, niewielkie powierzchnie przeszklone i system kamer zastępujących lusterka jak w Polestarze 4. Po usunięciu nadmiaru elementów z dachu i tylnej sekcji nadwozia wyłania się tradycyjny dla sedana trójbryłowy kształt nadwozia. Będzie to dziwne zważywszy na fakt, że według Gerry’ego McGoverna samochód ten ma być inny niż wszystkie…
Deklarowany zasięg prawie 700 km w pewnym stopniu tłumaczy rozmiary auta, jednak skok do klasy luksusowej, gdzie do tej pory koncern oferował przedłużane Range Rovery, na pewno też miał wpływ na decyzję o tak znacznym rozstawie osi Jaguara. Bateria ma pracować na architekturze 800V i zasilać kilka silników (liczba zależy od wersji) przy obu osiach. Przypuszczamy, że podstawowa odmiana będzie mieć dwa motory i układ AWD, kolejna dostanie trzeci motor przy tylnej osi, a topowy model będzie napędzany osobnymi silnikami na każde koło. W ten sposób rozwinie deklarowaną moc ponad 1000 KM.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.
Aston Martin Cygnet z silnikiem V8 Vantage’a powstał w 2018 na zamówienie pewnego upartego klienta.
Ukończyliśmy wszystkie 7 rajdów sezonu 2024, w sześciu plasując się w topowej czwórce - podsumowuje Kajetan Kajetanowicz
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowo zaprojektowany układ hybrydowy McLarena W1 z silnikiem V8 będzie służył w następnych modelach.