Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Dzień premiery Jaguara Type 00 Concept przejdzie do historii. Tamtego grudniowego wieczoru wydarzyło się coś, o czym trudno będzie zapomnieć. Być może ktoś z zespołu komunikacji brytyjskiej marki wciąż siedzi w ciemnym pomieszczeniu próbując zrozumieć co podczas Miami Art Week poszło nie tak, ale inżynierowie nie próżnują pracując nad przeobrażeniem Type 00 w samochód drogowy. To jeden z najbardziej oczekiwanych modeli w całej historii Jaguara.
To oznacza, że carspotterzy pilnie śledzą każdy prototyp jaki pojawia się na drogach publicznych, więc zdjęcia aut w maskowaniu przedostają się do mediów. Muł testowy widoczny na zdjęciach widziano podczas testów zimowych w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzają poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy jest tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Oparty o całkowicie nową architekturę podwozia nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”. Byłaby to spora promocja względem wymienionych marek.
Zdjęcia nie ujawniają praktycznie nic nowego względem materiałów wypuszczonych wcześniej przez producenta. Mimo wszystko na drodze, w naturalnym otoczeniu, bardziej widać jak pokaźne gabaryty ma Type 00. Wcześniejsze zdjęcia auta na jakimś nieokreślonym odcinku testowym nie dawały takiej skali porównawczej. Śmiało można stwierdzić, że limuzyna Jaguara jest ogromna. Ma sporo ponad pięć metrów długości i ponad dwa metry szerokości.
Tylne błotniki i panele nadwozia ponad nimi wydają się jeszcze bardziej rozbudowane niż dotychczas. Z całą pewnością zespół techników i designerów pododawał tu i ówdzie zbędne panele tylko po to, aby zmylić obserwatorów.
Wiemy już, że auto będzie wyposażone w tylne drzwi otwierane przeciwnie do przednich, niewielkie powierzchnie przeszklone i system kamer zastępujących lusterka jak w Polestarze 4. Po usunięciu nadmiaru elementów z dachu i tylnej sekcji nadwozia wyłania się tradycyjny dla sedana trójbryłowy kształt nadwozia. Będzie to dziwne zważywszy na fakt, że według Gerry’ego McGoverna samochód ten ma być inny niż wszystkie…
Deklarowany zasięg prawie 700 km w pewnym stopniu tłumaczy rozmiary auta, jednak skok do klasy luksusowej, gdzie do tej pory koncern oferował przedłużane Range Rovery, na pewno też miał wpływ na decyzję o tak znacznym rozstawie osi Jaguara. Bateria ma pracować na architekturze 800V i zasilać kilka silników (liczba zależy od wersji) przy obu osiach. Przypuszczamy, że podstawowa odmiana będzie mieć dwa motory i układ AWD, kolejna dostanie trzeci motor przy tylnej osi, a topowy model będzie napędzany osobnymi silnikami na każde koło. W ten sposób rozwinie deklarowaną moc ponad 1000 KM.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.