Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Nowy elektryczny Jaguar kontynuuje proces testowy. Tym razem prototyp tego auta widziano w okolicach toru Nürburgring, tymczasem w Anglii zespół marketingowców nadal próbuje zdefiniować czym mają być i co mają wyrażać przyszłe produkty tej marki.
Mierząca około pięciu metrów długości limuzyna-GT o roboczej nazwie Type 00 ma być podstawą reaktywacji Jaguara w formie całkowicie elektrycznej. Jako drugi ma zadebiutować luksusowy SUV-coupe, a później, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, także dwudrzwiowe coupe. W tej chwili nic nie jest pewne, bo segment elektrycznych samochodów premium w ostatnich miesiącach przeżywa zapaść.
Muł testowy Type 00 wcześniej pojawił się w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzali poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy było tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Najnowsze zdjęcia potężnego Jaguara wykonano na drodze w pobliżu Nürburgringu. Widać na nich wyraźnie sylwetkę czterodrzwiowej limuzyny. Podejrzanie małe tylne drzwi i sam ich kształt zdają się potwierdzać wcześniejsze plotki, że będą one otwierane “pod wiatr”.
Oparte o całkowicie nową architekturę podwozia JEA nowe Jaguary mają mieć instalację 800V i baterię zapewniającą co najmniej 700 km zasięgu. Z dzisiejszą technologią musiałoby być to między 100, a 150 kWh. W związku z tym spodziewamy się mocy silników przekraczającej barierę 1000 KM, a masa auta na pewno nie będzie niższa niż 2500 kg.
Zgodnie z oczekiwaniami, na pokładzie znajdzie się najnowsza technologia, na przykład wirtualne zmiany biegów. Wciąż rozwijające się oprogramowanie ma zapewniać Jaguarowi zestaw różnorodnych trybów jazdy i elementy wyposażenia, o których nawet nie wiedziałeś, że potrzebujesz w samochodzie. Pewnie tylko po to, aby nigdy ich nie użyć.
Być może słyszeliście już, że koncern JLR intensywnie pracuje także nad pierwszym elektrycznym Range Roverem. Nowy RR pewnie będzie trochę “kanibalizował” sprzedaż Jaguara, ale te dwa samochody mają mieć dedykowane rozwiązania i technologie, silniki i oprogramowanie. Z tej dwójki to Jaguar ma być modelem wiodącym, pierwszym z wielkiej elektrycznej ofensywy JLR.
Nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”, co byłoby sporą promocją względem wymienionych marek. Rozpoczęcie produkcji Type 00 zaplanowano na 2026 rok (a samochody w prawie-finalnej formie zobaczymy może jeszcze w 2025). Pierwsi klienci odbiorą swoje egzemplarze dopiero na początku roku 2027.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.