Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Nowy elektryczny Jaguar kontynuuje proces testowy. Tym razem prototyp tego auta widziano w okolicach toru Nürburgring, tymczasem w Anglii zespół marketingowców nadal próbuje zdefiniować czym mają być i co mają wyrażać przyszłe produkty tej marki.
Mierząca około pięciu metrów długości limuzyna-GT o roboczej nazwie Type 00 ma być podstawą reaktywacji Jaguara w formie całkowicie elektrycznej. Jako drugi ma zadebiutować luksusowy SUV-coupe, a później, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, także dwudrzwiowe coupe. W tej chwili nic nie jest pewne, bo segment elektrycznych samochodów premium w ostatnich miesiącach przeżywa zapaść.
Muł testowy Type 00 wcześniej pojawił się w Szwecji, gdzie Jaguar wraz z firmą Bosch sprawdzali poprawność działania napędu, elektroniki, hamulców i systemów bezpieczeństwa. Wszystko co odpowiada za utrzymanie pojazdu w stabilnym torze jazdy było tam rozwijane, poprawiane i kalibrowane.
Najnowsze zdjęcia potężnego Jaguara wykonano na drodze w pobliżu Nürburgringu. Widać na nich wyraźnie sylwetkę czterodrzwiowej limuzyny. Podejrzanie małe tylne drzwi i sam ich kształt zdają się potwierdzać wcześniejsze plotki, że będą one otwierane “pod wiatr”.
Oparte o całkowicie nową architekturę podwozia JEA nowe Jaguary mają mieć instalację 800V i baterię zapewniającą co najmniej 700 km zasięgu. Z dzisiejszą technologią musiałoby być to między 100, a 150 kWh. W związku z tym spodziewamy się mocy silników przekraczającej barierę 1000 KM, a masa auta na pewno nie będzie niższa niż 2500 kg.
Zgodnie z oczekiwaniami, na pokładzie znajdzie się najnowsza technologia, na przykład wirtualne zmiany biegów. Wciąż rozwijające się oprogramowanie ma zapewniać Jaguarowi zestaw różnorodnych trybów jazdy i elementy wyposażenia, o których nawet nie wiedziałeś, że potrzebujesz w samochodzie. Pewnie tylko po to, aby nigdy ich nie użyć.
Być może słyszeliście już, że koncern JLR intensywnie pracuje także nad pierwszym elektrycznym Range Roverem. Nowy RR pewnie będzie trochę “kanibalizował” sprzedaż Jaguara, ale te dwa samochody mają mieć dedykowane rozwiązania i technologie, silniki i oprogramowanie. Z tej dwójki to Jaguar ma być modelem wiodącym, pierwszym z wielkiej elektrycznej ofensywy JLR.
Nowy Jaguar będzie ponad 1000-konnym GT rywalizującym z Bentleyem i Rolls Royce'm, ale z ceną startową “poniżej 100 tys. funtów”, co byłoby sporą promocją względem wymienionych marek. Rozpoczęcie produkcji Type 00 zaplanowano na 2026 rok (a samochody w prawie-finalnej formie zobaczymy może jeszcze w 2025). Pierwsi klienci odbiorą swoje egzemplarze dopiero na początku roku 2027.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.