Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na bazie wyścigowych doświadczeń Pirelli stworzyło nową oponę drogową o pół-wyczynowym profilu.
Opony Pirelli P Zero z rodziny Trofeo są popularnym wyborem wśród wszystkich tych, którzy użytkują swoje samochody także w warunkach torowych. Teraz włoski producent zaprezentował nową odsłonę tych opon o jeszcze bardziej ekstremalnej charakterystyce.
Nowy model Trofeo RS, początkowo oferowany jako opona OE w kilku modelach aut, daje jeszcze lepsze osiągi niż poprzedni wariant Trofeo R, dzięki zastosowaniu technologii wypracowanych w sportach motorowych.
Trofeo RS to najbardziej ekstremalna opona drogowa w arsenale Pirelli. Ten semi-slick jest ewolucją opony Trofeo R, ale o zwiększonej wytrzymałości i lepszych osiągach na suchej nawierzchni. Nowy model zaprojektowano tak, aby utrzymać ten sam poziom osiągów nawet po kilku sesjach jazdy torowej na limicie przyczepności. Jest to zasługa nowej, wieloskładnikowej mieszanki inspirowanej sportami motorowymi. Ponadto opona Trofeo RS ma być bardziej przewidywalna na gorszych nawierzchniach oraz podczas deszczu.
Nowy wzór bieżnika pozwala na precyzyjne dostrojenie opony do wymagań konkretnego modelu samochodu, uwzględniając charakterystykę prowadzenia i rozkład masy auta, co ma znaczenie dla składu mieszanki. W przypadku nowego Pagani Utopia, Pirelli zdecydowało się na specjalną mieszankę tylko dla tylnej osi, aby zapewnić użyteczność na drodze bez uszczerbku dla osiągów na torze. Virtual Geometry Development pozwala Pirelli opracowywać opony na zamówienie również w świecie wirtualnym, dopracowując profile i powierzchnię styku przed stworzeniem pierwszych fizycznych prototypów.
Podczas gdy opona Trofeo R od początku była dostępna w otwartej sprzedaży, nowy model Trofeo RS będzie dostępny tylko jako wyposażenie na pierwszy montaż w niektórych samochodach seryjnych. Wśród nich jest m.in. Pagani Utopia i Ford Mustang Dark Horse. Z tego powodu model Trofeo R będzie nadal produkowany w wybranych rozmiarach, a Trofeo RS zostanie wprowadzony na rynek akcesoriów w późniejszym terminie.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.
W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.
Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.
Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.
Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.
Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.
Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.