Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na bazie wyścigowych doświadczeń Pirelli stworzyło nową oponę drogową o pół-wyczynowym profilu.
Opony Pirelli P Zero z rodziny Trofeo są popularnym wyborem wśród wszystkich tych, którzy użytkują swoje samochody także w warunkach torowych. Teraz włoski producent zaprezentował nową odsłonę tych opon o jeszcze bardziej ekstremalnej charakterystyce.
Nowy model Trofeo RS, początkowo oferowany jako opona OE w kilku modelach aut, daje jeszcze lepsze osiągi niż poprzedni wariant Trofeo R, dzięki zastosowaniu technologii wypracowanych w sportach motorowych.
Trofeo RS to najbardziej ekstremalna opona drogowa w arsenale Pirelli. Ten semi-slick jest ewolucją opony Trofeo R, ale o zwiększonej wytrzymałości i lepszych osiągach na suchej nawierzchni. Nowy model zaprojektowano tak, aby utrzymać ten sam poziom osiągów nawet po kilku sesjach jazdy torowej na limicie przyczepności. Jest to zasługa nowej, wieloskładnikowej mieszanki inspirowanej sportami motorowymi. Ponadto opona Trofeo RS ma być bardziej przewidywalna na gorszych nawierzchniach oraz podczas deszczu.
Nowy wzór bieżnika pozwala na precyzyjne dostrojenie opony do wymagań konkretnego modelu samochodu, uwzględniając charakterystykę prowadzenia i rozkład masy auta, co ma znaczenie dla składu mieszanki. W przypadku nowego Pagani Utopia, Pirelli zdecydowało się na specjalną mieszankę tylko dla tylnej osi, aby zapewnić użyteczność na drodze bez uszczerbku dla osiągów na torze. Virtual Geometry Development pozwala Pirelli opracowywać opony na zamówienie również w świecie wirtualnym, dopracowując profile i powierzchnię styku przed stworzeniem pierwszych fizycznych prototypów.
Podczas gdy opona Trofeo R od początku była dostępna w otwartej sprzedaży, nowy model Trofeo RS będzie dostępny tylko jako wyposażenie na pierwszy montaż w niektórych samochodach seryjnych. Wśród nich jest m.in. Pagani Utopia i Ford Mustang Dark Horse. Z tego powodu model Trofeo R będzie nadal produkowany w wybranych rozmiarach, a Trofeo RS zostanie wprowadzony na rynek akcesoriów w późniejszym terminie.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.