Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Neue Klasse EV to platforma, na której będą oparte wszystkie BMW przyszłości, od SUV-ów do iM3.
BMW pracuje nad diametralną zmianą kursu jeśli chodzi o design i technologię stosowaną w swoich samochodach. Linia elektrycznych modeli Neue Klasse ma się zacząć pojawiać na rynku począwszy od roku 2025. Koncept Vision Neue Klasse - prekursor nowej serii 3 - został już zaprezentowany, ale sfotografowany prototyp nowego SUV-a daje nam kolejne wskazówki czego możemy się spodziewać po produkcyjnych modelach tej linii.
Ten średniej wielkości SUV prawdopodobnie będzie elektrycznym następcą X3. Powinien być jednym z pierwszych modeli linii Neue Klasse, debiutującym niedługo po nowej serii 3. Jak już informowaliśmy w ostatnich dniach, następstwem debiutu serii 3 Neue Klasse będzie elektryczny wariant BMW M3 oznaczony prawdopodobnie jako iM3.
Pod kamuflażem prototypu przebijają się linie i detale charakterystyczne dla konceptu Neue Klasse. Przedni pas podzielono na dwie części, z których każda mieści zespół reflektorów. Proporcje i mocno pochylona przednia szyba przypominają raczej BMW iX niż bardziej konwencjonalne X3, ale SUV Neue Klasse będzie miał kilka ukłonów w stronę tradycji - w tym podcięcie Hofmeistera w bocznej tylnej szybie.
Architektura EV tworzona właśnie przez BMW będzie się wyróżniać zestawem innowacyjnych rozwiązań wydajnościowych wynikających z zastosowania technologii eDrive szóstej generacji. Silniki elektryczne zostaną zoptymalizowane pod kątem masy, oporów toczenia i zarządzania ciepłem, aby uzyskać większy zasięg. Opracowano też nowe okrągłe ogniwa akumulatorowe o większej gęstości energii. W porównaniu do obecnych BMW, prędkość ładowania i zasięg poprawią się nawet o 30 procent.
W środku Niemcy szykują kompletnie nowy interfejs systemu iDrive pokazywany na podszybiu, co producent nazwał BMW Panoramic Vision. Na niskoprofilowym wyświetlaczu ciągnącym się przez cały kokpit tuż pod linią przedniej szyby będą się wyświetlały treści dotyczące mediów, nawigacji i parametrów jazdy. System ten będzie współpracował z wyświetlaczem head-up oraz klasycznym ekranem dotykowym pośrodku deski rozdzielczej. BMW zamierza jeszcze mocniej rozwinąć swojego asystenta głosowego jako alternatywną formę obsługi poszczególnych funkcji samochodu.
Ten konkretny SUV z linii Neue Klasse powinien zadebiutować na rynku w 2025 roku. Później w ciągu dwóch lat BMW chce wypuścić kolejne sześć aut opartych na tej samej platformie.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.