Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Obecnie oferowane BMW M3 G80 stało się wzorcem szybkiego, sportowego sedana. Przed tym modelem jeszcze kilka lat ciągłej sprzedaży, ale bawarski producent powoli przymierza się do stworzenia następcy. Pierwszą oznaką zmiany kursu w kierunku EV były wypowiedzi bossów marki w trakcie ostatnich 12 miesięcy. Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie tych pogłosek w postaci zatwierdzonego znaku towarowego.
Niedawno BMW złożyło wniosek do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, jak i do Niemieckiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych, o nadanie znaku towarowego “iM3”, który daje pogląd o kierunkach działań producenta. Inną kwestią jest to, czy nazwa ta trafi do samochodu produkcyjnego - producenci często zgłaszają znaki towarowe wyłącznie do celów prawnych, bez konkretnych planów ich zastosowania. Frank Weber, członek zarządu BMW AG, potwierdził Evo na początku tego roku, że "następne M3 będzie BEV", ale będziemy musieli trochę poczekać, aby zobaczyć, jaką dokładnie formę przyjmie.
Weber powiedział w wywiadzie dla Auto Express, że w pełni elektryczne M3 będzie wykorzystywać nadchodzącą platformę Neue Klasse, której zapowiedź stanowił radykalny koncept Vision Neue Klasse pokazany na początku tego roku. Szczegółowe informacje na temat strony technicznej tej platformy nie zostały jeszcze ogłoszone, ale wiemy, że będzie ona wyposażona w silniki nowej generacji z bardziej zaawansowanym zarządzaniem ciepłem i bardziej wydajnymi energetycznie ogniwami akumulatorowymi w celu zwiększenia zasięgu i prędkości ładowania. W przypadku elektrycznego M3 może to umożliwić powtarzalne osiągi na torze - wyczyn osiągalny w bardzo ograniczonej liczbie pojazdów elektrycznych.
Co ciekawe, dyrektor generalny BMW M, Frank van Meel, potwierdził również, że obok wariantu EV pojawi się M3 z napędem spalinowym (najprawdopodobniej hybrydowym), ale dodał: "czy zaoferujemy oba warianty na wszystkich rynkach nie jest przesądzone". Biorąc pod uwagę, że 3-litrowa, podwójnie turbodoładowana, rzędowa “szóstka” S58 w G80 została zaprojektowana tak, aby spełniać normy emisji spalin Euro 7, istnieje duża szansa, że będzie ona nadal używana w 2027 roku. Pytanie tylko czy model ten trafi na wszystkie europejskie rynki.
Premiera nowej generacji BMW M3 to na razie melodia przyszłości, chociaż Weber potwierdził, że należy się jej spodziewać niedługo po premierze platformy Neue Klasse. BMW planuje to zrobić pod koniec 2025 roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?