Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
14

Trzy lata po rynkowym debiucie aktualnego BMW serii 4 Gran Coupe oraz elektrycznego i4 producent wprowadza do tych modeli niewielkie zmiany. Lifting jest bardzo kosmetyczny i obejmuje wygląd zewnętrzny obu modeli oraz ich wykończenie wewnętrzne. Rozszerzyła się także oferta dostępnych konfiguracji.

Fani tego modelu zauważą między innymi nowe matowe wykończenie przedniego grilla oraz nieco zmienione przednie reflektory i tylne lampy, ale na ogół wygląd obu modeli serii 4 nie uległ zmianie. Do konfiguratora wprowadzono dwie nowe barwy lakieru - Cape York Green oraz Fire Red - jak również kilka nowych wzorów felg w rozmiarach 19 i 20 cali.

BMW 4 w wersjach czterodrzwiowych zyskało świeży design, ale zmiany są bardzo ograniczone.

W środku standardowe linie stylistyczne nowej serii 4 będą miały dwuramienną kierownicę. Tylko z pakietem M Sport w standardzie będzie sportowa kierownica trójramienna z czerwonym znacznikiem na godzinie 12 oraz płaskim dołem. W samochodach spalinowych będą montowane łopatki przy kierownicy do ręcznej obsługi 8-biegowego automatu.

Kokpit serii 4 Gran Coupe/i4 nadal będzie złożony z dwóch ekranów pod zakrzywioną taflą szkła, ale tym razem będzie można zamówić dodatkowo joystick sterujący systemem iDrive wykonany ze szkła CraftedClarity. Co ciekawe, nowe warianty serii 4 zostaną z oprogramowaniem iDrive 8.5 zamiast nowszego 9. W standardzie jest obsługa głosowa, head-up z rozszerzoną rzeczywistością i zdalny dostęp do wybranych funkcji auta z poziomu smartfona. Poza tym w elektrycznym i4 poprawiono działanie planera podróży zintegrowanego z nawigacją satelitarną.

Reklama
BMW i4 facelift 2024 design
14

Układy napędowe serii 4 Gran Coupe pozostaną bez najmniejszych zmian. Gama spalinowych Gran Coupe zaczyna się od 184-konnego 420i, a kończy na sześciocylindrowym 374-konnym M440i z napędem na wszystkie koła xDrive. Nadal można też wybierać wśród silników wysokoprężnych - BMW oferuje wersje 420d (190 KM) z napędem na tył lub obie osie, a także wariant 430d xDrive (286 KM). Polskie ceny odświeżonych BMW nie są jeszcze znane.

Tymczasem w i4 pojawiła się nowa odmiana xDrive40, czyli dotychczasowe eDrive40 z napędem na wszystkie koła. Moc tego modelu wynosi 401 KM, a zasięg ma się mieścić między 444, a 548 km. Pozostałe warianty bez zmian: gamę otwiera model eDrive35 (286 KM), potem jest eDrive40 (340 KM), a na szczycie gamy M50 o mocy 544 KM z dwóch silników.

Pierwsze dostawy BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 po modernizacji zaplanowano na lipiec tego roku.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

5 grudnia 2024
Electrogenic Mazda MX-5 EV
Mazda / MX-5
Elektryczna Mazda MX-5 - kontrowersyjny współczesny klasyk

To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
Restomod
Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

5 grudnia 2024
Jaguar Type 00 premiera
Jaguar / GT EV
Jaguar Type 00 to koncept nowej, elektrycznej ery Jaguara

Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.

4 grudnia 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024
Lotus Hyper Hybrid
Lotus
Lotus zmienia kurs i pracuje nad technologią Hyper Hybrid

W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.

30 listopada 2024
Toyota Supra Final Edition news
Toyota / Supra
Toyota kończy produkcję Supry wzmocnioną odmianą Final Edition

Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.

30 listopada 2024
Lamborghini Temerario V8 moc
Lamborghini / Temerario
Nowe V8 Lamborghini Temerario ma potencjał na ponad 1000 KM

Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.

27 listopada 2024
Alfa Romeo 33 Stradale Nardo
Alfa Romeo / 33 Stradale
Zobacz jak Alfa Romeo 33 Stradale osiąga 333 km/h na Nardò

Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.

26 listopada 2024