Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.
Jeśli w twojej opinii zwykła Carrera 992.2 nie jest wystarczająco surowym autem dla kierowcy, a budżet nie pozwala na zakup GT3, nowa Carrera T może być tym czego szukasz. W poprzednich generacjach model T dał się poznać jako bardziej wyrafinowana w sposobie prowadzenia odmiana Carrery, a nowy model chce kontynuować tę tradycję z pomocą lżejszych podzespołów, unikalnej kalibracji podwozia i manualnej skrzyni biegów. Tym razem nie ma PDK - ręczna skrzynia albo nic.
T jest modelem powyżej zwykłej Carrery, ale poniżej hybrydowego GTS-a. W tej chwili można już konfigurować swój egzemplarz, a ceny zaczynają się od 708 tys. zł (po raz pierwszy dostępna jest Carrera T Cabriolet w cenie od 776 tys. zł). Poza nowym GT3 z opcjonalną skrzynią manualną, Carrera T coupe to najlżejsze Porsche 911 w gamie - z masą 1478 kg waży 42 kg mniej niż Carrera. Różnica pochodzi z zastosowania cieńszego szkła, mniejszej ilości wygłuszeń i standardowej skrzyni ręcznej. Aby jednak mieć najlżejszą możliwą konfigurację, trzeba wybrać z listy opcji lekkie fotele kubełkowe wykonane z CFRP.
T ma napęd tylko na tył i 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik sześciocylindrowy ze standardowej Carrery. Jego parametry to 394 KM i 450 Nm, przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,5 s, a prędkość maksymalna to 295 km/h. Cabriolet jest odrobinę wolniejszy, bo jego sprint do “setki” trwa 4,7 s, a prędkość maksymalna to 293 km/h.
Silnik wyposażony jest w sportowy układ wydechowy, a domyślnie montowane hamulce są nieco większe niż przed liftem - przednie tarcze mają 350 mm średnicy i sześciotłoczkowe zaciski. Standardem jest układ skrętnej tylnej osi, który w Carrerze T ma własne ustawienia, co w zestawie z szybszą przekładnią kierowniczą i aktywnym zawieszeniem PASM daje maksimum zwinności w zakrętach. T stoi o 10 mm niżej niż Carrera i posiada specjalnie zmodyfikowane stabilizatory dla lepszego balansu prowadzenia.
Bez dopłat nowa Carrera T 992.2 ma koła w rozmiarach 20/21 cali przód/tył z oponami o szerokości odpowiednio 245 mm i 305 mm. Aby podkreślić fakt, że samochód w tej wersji ma wyłącznie manualną przekładnię, Porsche umieściło niewielką grafikę z układem “H” na bocznych tylnych szybach. Tymczasem emblematy, obudowy lusterek i pokrywa silnika mają jasnoszare wykończenie, a tylny spoiler zapożyczono z droższego 911 GTS.
We wnętrzu centralnym elementem (dosłownie) jest gałka dźwigni zmiany biegów z orzecha włoskiego nawiązująca do drewnianej dźwigni zmiany biegów w dawnych wyścigowych Porsche np. 917. Pakiet Sport Chrono jest standardem w modelu T, podobnie jak podgrzewana sportowa kierownica GT i sportowe fotele regulowane w czterech kierunkach.
Nowe, poliftowe Porsche 992.2 w wersji Carrera T można już zamawiać. Konfigurator i cennik dostępne są na stronie producenta.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.