Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.
Jeśli w twojej opinii zwykła Carrera 992.2 nie jest wystarczająco surowym autem dla kierowcy, a budżet nie pozwala na zakup GT3, nowa Carrera T może być tym czego szukasz. W poprzednich generacjach model T dał się poznać jako bardziej wyrafinowana w sposobie prowadzenia odmiana Carrery, a nowy model chce kontynuować tę tradycję z pomocą lżejszych podzespołów, unikalnej kalibracji podwozia i manualnej skrzyni biegów. Tym razem nie ma PDK - ręczna skrzynia albo nic.
T jest modelem powyżej zwykłej Carrery, ale poniżej hybrydowego GTS-a. W tej chwili można już konfigurować swój egzemplarz, a ceny zaczynają się od 708 tys. zł (po raz pierwszy dostępna jest Carrera T Cabriolet w cenie od 776 tys. zł). Poza nowym GT3 z opcjonalną skrzynią manualną, Carrera T coupe to najlżejsze Porsche 911 w gamie - z masą 1478 kg waży 42 kg mniej niż Carrera. Różnica pochodzi z zastosowania cieńszego szkła, mniejszej ilości wygłuszeń i standardowej skrzyni ręcznej. Aby jednak mieć najlżejszą możliwą konfigurację, trzeba wybrać z listy opcji lekkie fotele kubełkowe wykonane z CFRP.
T ma napęd tylko na tył i 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik sześciocylindrowy ze standardowej Carrery. Jego parametry to 394 KM i 450 Nm, przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,5 s, a prędkość maksymalna to 295 km/h. Cabriolet jest odrobinę wolniejszy, bo jego sprint do “setki” trwa 4,7 s, a prędkość maksymalna to 293 km/h.
Silnik wyposażony jest w sportowy układ wydechowy, a domyślnie montowane hamulce są nieco większe niż przed liftem - przednie tarcze mają 350 mm średnicy i sześciotłoczkowe zaciski. Standardem jest układ skrętnej tylnej osi, który w Carrerze T ma własne ustawienia, co w zestawie z szybszą przekładnią kierowniczą i aktywnym zawieszeniem PASM daje maksimum zwinności w zakrętach. T stoi o 10 mm niżej niż Carrera i posiada specjalnie zmodyfikowane stabilizatory dla lepszego balansu prowadzenia.

Bez dopłat nowa Carrera T 992.2 ma koła w rozmiarach 20/21 cali przód/tył z oponami o szerokości odpowiednio 245 mm i 305 mm. Aby podkreślić fakt, że samochód w tej wersji ma wyłącznie manualną przekładnię, Porsche umieściło niewielką grafikę z układem “H” na bocznych tylnych szybach. Tymczasem emblematy, obudowy lusterek i pokrywa silnika mają jasnoszare wykończenie, a tylny spoiler zapożyczono z droższego 911 GTS.
We wnętrzu centralnym elementem (dosłownie) jest gałka dźwigni zmiany biegów z orzecha włoskiego nawiązująca do drewnianej dźwigni zmiany biegów w dawnych wyścigowych Porsche np. 917. Pakiet Sport Chrono jest standardem w modelu T, podobnie jak podgrzewana sportowa kierownica GT i sportowe fotele regulowane w czterech kierunkach.
Nowe, poliftowe Porsche 992.2 w wersji Carrera T można już zamawiać. Konfigurator i cennik dostępne są na stronie producenta.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.