Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Automobili Lamborghini ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2025 roku, które potwierdzają silną pozycję firmy na rynku motoryzacyjnym. Mimo trudnej globalnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej, producent dostarczył 8 140 samochodów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. Przychody wyniosły 2,409 miliarda euro, a zysk operacyjny osiągnął poziom 592 milionów euro, co, choć nieznacznie mniej niż w analogicznym okresie 2024 roku, nadal plasuje Lamborghini w czołówce branży.
Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini, podkreślił, że uzyskane rezultaty są efektem konsekwentnej strategii firmy, mimo niekorzystnych kursów walutowych i wpływu amerykańskich ceł na największy rynek marki. Firma skupia się obecnie na konsolidacji w pełni hybrydowej gamy modeli oraz dalszych inwestycjach w innowacje, jakość i budowanie wartości marki.
Marża rentowności Lamborghini utrzymuje się na wysokim poziomie 24,6%, dorównując liderom segmentu luksusowego. Paolo Poma, dyrektora zarządzający i CFO, skomentował: „Rentowność Automobili Lamborghini pozostaje jedną z najwyższych w branży. Nasze portfele zamówień zapewniają nam dobrą perspektywę na przyszłość i świadczą o zaufaniu, jakim darzą nas klienci na całym świecie. Stała zdolność firmy do generowania zysku podkreśla jej solidność strukturalną i długoterminową wizję, nawet w obliczu wyzwań związanych z kursami walutowymi i cłami amerykańskimi”.

Najwięcej samochodów Lamborghini dostarczono w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) - 3 683 sztuki, następnie w obu Amerykach (2 541) oraz regionie Azji i Pacyfiku (1 916). Taki rozkład potwierdza mocną, międzynarodową pozycję włoskiego producenta.
Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł także dwie ważne premiery - modelu Temerario, hybrydowego następcy Huracana z nowym silnikiem V8, oraz Fenomeno, ekskluzywnego limitowanego “speciala” zaprezentowanego podczas Monterey Car Week. Obie nowości spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów, a Lamborghini, z w pełni hybrydową gamą i stabilnym portfelem zamówień, z optymizmem patrzy w przyszłość, łącząc innowacyjność, osiągi i dbałość o wizerunek marki.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.