Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Ricardo zbuduje dla McLarena nowy napęd oparty o silnik spalinowy V8 i moduł elektryczny.
Pierwszym krokiem McLarena w kierunku elektryfikacji jest model Artura, który zajął trzecie miejsce w konkursie eCOTY 2022. Jego napęd łączy w sobie silnik spalinowy V6 nowej generacji z układem hybrydowym. Teraz pojawiły się sygnały, że marka chce zainwestować w rozwój hybrydy opartej o nowy silnik V8, który będzie napędzać przyszłe modele McLarena, w tym przede wszystkim następcę 750S.
Oczywiście 750S to nowość zaledwie sprzed kilku tygodni, trzeba jednak pamiętać, że model ten jest raczej dużym liftingiem 720S niż całkowicie nową konstrukcją. Nic dziwnego, że Brytyjczycy już planują kolejny krok. W jego wykonaniu ma pomóc brytyjska firma konsultingowo-inżynieryjna Ricardo, która właśnie podpisała umowę na partnerstwo strategiczne z manufakturą z Woking. Zadaniem specjalistów z Ricardo będzie produkcja nowego napędu hybrydowego opartego o silnik V8, który będzie można zastosować w supersamochodach McLarena.
Współpraca obu firm zawiązała się w ramach długoterminowej strategii Grupy McLaren, która zakłada wypuszczenie na rynek szeregu nowych samochodów z napędem hybrydowym w ciągu następnych kilku lat. Nieco ponad dekadę temu Ricardo odegrało wielką rolę w powrocie marki McLaren na rynek samochodów produkcyjnych. Właśnie ta firma była odpowiedzialna za stworzenie silnika M838T 3.8 V8 z dwoma turbinami, który trafił do modelu MP4-12C. Od tego czasu Ricardo jest odpowiedzialne za produkcję kolejnej ewolucji tego silnika o oznaczeniu M840T oraz za silnik Artury - M630 V6.
Żadne założenia konstrukcyjne nowej jednostki napędowej nie są znane i nie jest jasne czy będzie ona ewolucją obecnego V8 McLarena czy czymś zaprojektowanym od podstaw. Biorąc pod uwagę dodatkową masę hybrydy, istnieje prawdopodobieństwo, że silnik będzie nieco mniejszy, za to elektryka pozwoli przekroczyć obecną moc auta na poziomie 750 KM.
Niezależnie od przyjętej ścieżki, McLaren będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, a Ricardo za wyprodukowanie nowego silnika w swojej fabryce w Shoreham w Wielkiej Brytanii. Na temat zawiązanego partnerstwa wypowiedział się Michael Leiters, Dyrektor Zarządzający McLaren Automotive: “Nasz nowy, hybrydowy układ napędowy V8 o wysokiej wydajności będzie stanowił integralną część linii produktów nowej generacji McLarena, zapewniając najlepsze w swojej klasie osiągi i porywające zaangażowanie kierowcy. Nowa umowa z Ricardo jest zatem ważnym elementem naszej strategii Future of Performance i opiera się na trwałej relacji pomiędzy obiema brytyjskimi firmami, zapewniając wzrost zatrudnienia i zwiększenie inwestycji w niezwykle ważnym dla przyszłych technologii łańcuchu dostaw krajowej inżynierii.”
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.