Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ricardo zbuduje dla McLarena nowy napęd oparty o silnik spalinowy V8 i moduł elektryczny.
Pierwszym krokiem McLarena w kierunku elektryfikacji jest model Artura, który zajął trzecie miejsce w konkursie eCOTY 2022. Jego napęd łączy w sobie silnik spalinowy V6 nowej generacji z układem hybrydowym. Teraz pojawiły się sygnały, że marka chce zainwestować w rozwój hybrydy opartej o nowy silnik V8, który będzie napędzać przyszłe modele McLarena, w tym przede wszystkim następcę 750S.
Oczywiście 750S to nowość zaledwie sprzed kilku tygodni, trzeba jednak pamiętać, że model ten jest raczej dużym liftingiem 720S niż całkowicie nową konstrukcją. Nic dziwnego, że Brytyjczycy już planują kolejny krok. W jego wykonaniu ma pomóc brytyjska firma konsultingowo-inżynieryjna Ricardo, która właśnie podpisała umowę na partnerstwo strategiczne z manufakturą z Woking. Zadaniem specjalistów z Ricardo będzie produkcja nowego napędu hybrydowego opartego o silnik V8, który będzie można zastosować w supersamochodach McLarena.
Współpraca obu firm zawiązała się w ramach długoterminowej strategii Grupy McLaren, która zakłada wypuszczenie na rynek szeregu nowych samochodów z napędem hybrydowym w ciągu następnych kilku lat. Nieco ponad dekadę temu Ricardo odegrało wielką rolę w powrocie marki McLaren na rynek samochodów produkcyjnych. Właśnie ta firma była odpowiedzialna za stworzenie silnika M838T 3.8 V8 z dwoma turbinami, który trafił do modelu MP4-12C. Od tego czasu Ricardo jest odpowiedzialne za produkcję kolejnej ewolucji tego silnika o oznaczeniu M840T oraz za silnik Artury - M630 V6.
Żadne założenia konstrukcyjne nowej jednostki napędowej nie są znane i nie jest jasne czy będzie ona ewolucją obecnego V8 McLarena czy czymś zaprojektowanym od podstaw. Biorąc pod uwagę dodatkową masę hybrydy, istnieje prawdopodobieństwo, że silnik będzie nieco mniejszy, za to elektryka pozwoli przekroczyć obecną moc auta na poziomie 750 KM.
Niezależnie od przyjętej ścieżki, McLaren będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, a Ricardo za wyprodukowanie nowego silnika w swojej fabryce w Shoreham w Wielkiej Brytanii. Na temat zawiązanego partnerstwa wypowiedział się Michael Leiters, Dyrektor Zarządzający McLaren Automotive: “Nasz nowy, hybrydowy układ napędowy V8 o wysokiej wydajności będzie stanowił integralną część linii produktów nowej generacji McLarena, zapewniając najlepsze w swojej klasie osiągi i porywające zaangażowanie kierowcy. Nowa umowa z Ricardo jest zatem ważnym elementem naszej strategii Future of Performance i opiera się na trwałej relacji pomiędzy obiema brytyjskimi firmami, zapewniając wzrost zatrudnienia i zwiększenie inwestycji w niezwykle ważnym dla przyszłych technologii łańcuchu dostaw krajowej inżynierii.”
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.