Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ricardo zbuduje dla McLarena nowy napęd oparty o silnik spalinowy V8 i moduł elektryczny.
Pierwszym krokiem McLarena w kierunku elektryfikacji jest model Artura, który zajął trzecie miejsce w konkursie eCOTY 2022. Jego napęd łączy w sobie silnik spalinowy V6 nowej generacji z układem hybrydowym. Teraz pojawiły się sygnały, że marka chce zainwestować w rozwój hybrydy opartej o nowy silnik V8, który będzie napędzać przyszłe modele McLarena, w tym przede wszystkim następcę 750S.
Oczywiście 750S to nowość zaledwie sprzed kilku tygodni, trzeba jednak pamiętać, że model ten jest raczej dużym liftingiem 720S niż całkowicie nową konstrukcją. Nic dziwnego, że Brytyjczycy już planują kolejny krok. W jego wykonaniu ma pomóc brytyjska firma konsultingowo-inżynieryjna Ricardo, która właśnie podpisała umowę na partnerstwo strategiczne z manufakturą z Woking. Zadaniem specjalistów z Ricardo będzie produkcja nowego napędu hybrydowego opartego o silnik V8, który będzie można zastosować w supersamochodach McLarena.
Współpraca obu firm zawiązała się w ramach długoterminowej strategii Grupy McLaren, która zakłada wypuszczenie na rynek szeregu nowych samochodów z napędem hybrydowym w ciągu następnych kilku lat. Nieco ponad dekadę temu Ricardo odegrało wielką rolę w powrocie marki McLaren na rynek samochodów produkcyjnych. Właśnie ta firma była odpowiedzialna za stworzenie silnika M838T 3.8 V8 z dwoma turbinami, który trafił do modelu MP4-12C. Od tego czasu Ricardo jest odpowiedzialne za produkcję kolejnej ewolucji tego silnika o oznaczeniu M840T oraz za silnik Artury - M630 V6.
Żadne założenia konstrukcyjne nowej jednostki napędowej nie są znane i nie jest jasne czy będzie ona ewolucją obecnego V8 McLarena czy czymś zaprojektowanym od podstaw. Biorąc pod uwagę dodatkową masę hybrydy, istnieje prawdopodobieństwo, że silnik będzie nieco mniejszy, za to elektryka pozwoli przekroczyć obecną moc auta na poziomie 750 KM.
Niezależnie od przyjętej ścieżki, McLaren będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, a Ricardo za wyprodukowanie nowego silnika w swojej fabryce w Shoreham w Wielkiej Brytanii. Na temat zawiązanego partnerstwa wypowiedział się Michael Leiters, Dyrektor Zarządzający McLaren Automotive: “Nasz nowy, hybrydowy układ napędowy V8 o wysokiej wydajności będzie stanowił integralną część linii produktów nowej generacji McLarena, zapewniając najlepsze w swojej klasie osiągi i porywające zaangażowanie kierowcy. Nowa umowa z Ricardo jest zatem ważnym elementem naszej strategii Future of Performance i opiera się na trwałej relacji pomiędzy obiema brytyjskimi firmami, zapewniając wzrost zatrudnienia i zwiększenie inwestycji w niezwykle ważnym dla przyszłych technologii łańcuchu dostaw krajowej inżynierii.”
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.