Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ricardo zbuduje dla McLarena nowy napęd oparty o silnik spalinowy V8 i moduł elektryczny.
Pierwszym krokiem McLarena w kierunku elektryfikacji jest model Artura, który zajął trzecie miejsce w konkursie eCOTY 2022. Jego napęd łączy w sobie silnik spalinowy V6 nowej generacji z układem hybrydowym. Teraz pojawiły się sygnały, że marka chce zainwestować w rozwój hybrydy opartej o nowy silnik V8, który będzie napędzać przyszłe modele McLarena, w tym przede wszystkim następcę 750S.
Oczywiście 750S to nowość zaledwie sprzed kilku tygodni, trzeba jednak pamiętać, że model ten jest raczej dużym liftingiem 720S niż całkowicie nową konstrukcją. Nic dziwnego, że Brytyjczycy już planują kolejny krok. W jego wykonaniu ma pomóc brytyjska firma konsultingowo-inżynieryjna Ricardo, która właśnie podpisała umowę na partnerstwo strategiczne z manufakturą z Woking. Zadaniem specjalistów z Ricardo będzie produkcja nowego napędu hybrydowego opartego o silnik V8, który będzie można zastosować w supersamochodach McLarena.
Współpraca obu firm zawiązała się w ramach długoterminowej strategii Grupy McLaren, która zakłada wypuszczenie na rynek szeregu nowych samochodów z napędem hybrydowym w ciągu następnych kilku lat. Nieco ponad dekadę temu Ricardo odegrało wielką rolę w powrocie marki McLaren na rynek samochodów produkcyjnych. Właśnie ta firma była odpowiedzialna za stworzenie silnika M838T 3.8 V8 z dwoma turbinami, który trafił do modelu MP4-12C. Od tego czasu Ricardo jest odpowiedzialne za produkcję kolejnej ewolucji tego silnika o oznaczeniu M840T oraz za silnik Artury - M630 V6.
Żadne założenia konstrukcyjne nowej jednostki napędowej nie są znane i nie jest jasne czy będzie ona ewolucją obecnego V8 McLarena czy czymś zaprojektowanym od podstaw. Biorąc pod uwagę dodatkową masę hybrydy, istnieje prawdopodobieństwo, że silnik będzie nieco mniejszy, za to elektryka pozwoli przekroczyć obecną moc auta na poziomie 750 KM.
Niezależnie od przyjętej ścieżki, McLaren będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, a Ricardo za wyprodukowanie nowego silnika w swojej fabryce w Shoreham w Wielkiej Brytanii. Na temat zawiązanego partnerstwa wypowiedział się Michael Leiters, Dyrektor Zarządzający McLaren Automotive: “Nasz nowy, hybrydowy układ napędowy V8 o wysokiej wydajności będzie stanowił integralną część linii produktów nowej generacji McLarena, zapewniając najlepsze w swojej klasie osiągi i porywające zaangażowanie kierowcy. Nowa umowa z Ricardo jest zatem ważnym elementem naszej strategii Future of Performance i opiera się na trwałej relacji pomiędzy obiema brytyjskimi firmami, zapewniając wzrost zatrudnienia i zwiększenie inwestycji w niezwykle ważnym dla przyszłych technologii łańcuchu dostaw krajowej inżynierii.”
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Potężny pickup, który za nic ma sobie grawitację vs. równie gibka, ale jednak kobieta. Czy dogadają się ze sobą na 1000 km asfaltów, pól i bezdroży?
Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.
Z okazji 75. urodzin Porsche samo sobie sprawiło prezent - elektryczny hipersamochód nowej generacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.