Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Poliftowe BMW Z4 G29 będzie dostępne z pakietem zawierającym między innymi ręczną przekładnię.
Trzecia generacja BMW Z4 to bardziej samochód GT niż typowy sportowiec, ale wersja po modernizacji może pójść w trochę inną stronę za sprawą opcjonalnej skrzyni manualnej dla najmocniejszego wariantu M40i. W konfiguratorze pojawił się specjalny pakiet Pure Impulse i oprócz zielonego, satynowego lakieru i brązowego wnętrza, wersja ta ma unikalne ustawienia zawieszenia i ręczną skrzynię biegów. Producent chce w ten sposób zaoferować ostrzejsze i bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Z4 Pure Impulse ma pod maską ten sam 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik B58 o mocy 340 KM co każde inne G29 M40i. Obecność “manuala” nie wpływa znacząco na osiągi - do 100 km/h Pure Impulse jest tylko 0,1 s wolniejszy niż wariant z 8-biegowym automatem Steptronic (4,6 s).
Sama skrzynia to pochodna innych skrzyń manualnych ZF używanych w BMW, jedynie wzmocniona pod kątem przenoszenia większych obciążeń. Mechanizm samego drążka jest przystosowany specjalnie do wymagań Z4 w taki sposób, aby dostarczać “precyzyjnie zdefiniowane” zmiany biegów.
Jak w każdym Z4 M40i, wersja Pure Impulse ma dynamiczny układ kierowniczy, powiększony układ hamulcowy, dyferencjał M Sport i adaptacyjne amortyzatory w standardzie. Dodatkowymi elementami pakietu są dedykowane sprężyny i stabilizatory, a także nieco inna kalibracja wspomagania kierownicy i tylnych amortyzatorów.
Na rok modelowy 2024 BMW przygotowało małe odświeżenie konfiguratora modelu Z4. Model M40i ma do wyboru nowe zestawy felg (19 cali przód, 20 cali tył), a Pure Impulse dostał lekkie obręcze M w standardzie. Jako przyjemne uzupełnienie estetyczne, Z4 Pure Impulse ma czarne detale zewnętrzne i czerwone zaciski hamulcowe. Na życzenie klienta do lakieru Frozen Deep Green producent oferuje dach w kolorze srebrnym.
Wnętrze nie skrywa aż tylu zmian. Wersja Pure Impulse ma charakterystyczne dla siebie detale, ale poza tym różnica polega wyłącznie na innym tunelu środkowym z tradycyjnym drążkiem skrzyni. Fotele z koniakową skórą Vernasca mają czarne przeszycia, a na desce rozdzielczej pojawiły się ciemne elementy dekoracyjne.
Nowe BMW Z4 M40i Pure Impulse jest już dostępne w polskim konfiguratorze BMW. Jego cena wynosi minimum 364 700 zł, czyli 29 200 zł więcej niż podstawowego M40i ze skrzynią automatyczną.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.
Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.
Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.
Porsche Boxster i Cayman latami stanowiły benchmark aut sportowych, ale ich historia dobiegła końca.
Aby wystartować w serii Australian Supercars, Toyota stworzyła Suprę z wyczynowym 5.2 V8 Lexusa.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.