Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Poliftowe BMW Z4 G29 będzie dostępne z pakietem zawierającym między innymi ręczną przekładnię.
Trzecia generacja BMW Z4 to bardziej samochód GT niż typowy sportowiec, ale wersja po modernizacji może pójść w trochę inną stronę za sprawą opcjonalnej skrzyni manualnej dla najmocniejszego wariantu M40i. W konfiguratorze pojawił się specjalny pakiet Pure Impulse i oprócz zielonego, satynowego lakieru i brązowego wnętrza, wersja ta ma unikalne ustawienia zawieszenia i ręczną skrzynię biegów. Producent chce w ten sposób zaoferować ostrzejsze i bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Z4 Pure Impulse ma pod maską ten sam 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik B58 o mocy 340 KM co każde inne G29 M40i. Obecność “manuala” nie wpływa znacząco na osiągi - do 100 km/h Pure Impulse jest tylko 0,1 s wolniejszy niż wariant z 8-biegowym automatem Steptronic (4,6 s).
Sama skrzynia to pochodna innych skrzyń manualnych ZF używanych w BMW, jedynie wzmocniona pod kątem przenoszenia większych obciążeń. Mechanizm samego drążka jest przystosowany specjalnie do wymagań Z4 w taki sposób, aby dostarczać “precyzyjnie zdefiniowane” zmiany biegów.
Jak w każdym Z4 M40i, wersja Pure Impulse ma dynamiczny układ kierowniczy, powiększony układ hamulcowy, dyferencjał M Sport i adaptacyjne amortyzatory w standardzie. Dodatkowymi elementami pakietu są dedykowane sprężyny i stabilizatory, a także nieco inna kalibracja wspomagania kierownicy i tylnych amortyzatorów.
Na rok modelowy 2024 BMW przygotowało małe odświeżenie konfiguratora modelu Z4. Model M40i ma do wyboru nowe zestawy felg (19 cali przód, 20 cali tył), a Pure Impulse dostał lekkie obręcze M w standardzie. Jako przyjemne uzupełnienie estetyczne, Z4 Pure Impulse ma czarne detale zewnętrzne i czerwone zaciski hamulcowe. Na życzenie klienta do lakieru Frozen Deep Green producent oferuje dach w kolorze srebrnym.
Wnętrze nie skrywa aż tylu zmian. Wersja Pure Impulse ma charakterystyczne dla siebie detale, ale poza tym różnica polega wyłącznie na innym tunelu środkowym z tradycyjnym drążkiem skrzyni. Fotele z koniakową skórą Vernasca mają czarne przeszycia, a na desce rozdzielczej pojawiły się ciemne elementy dekoracyjne.
Nowe BMW Z4 M40i Pure Impulse jest już dostępne w polskim konfiguratorze BMW. Jego cena wynosi minimum 364 700 zł, czyli 29 200 zł więcej niż podstawowego M40i ze skrzynią automatyczną.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.