Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Poliftowe BMW Z4 G29 będzie dostępne z pakietem zawierającym między innymi ręczną przekładnię.
Trzecia generacja BMW Z4 to bardziej samochód GT niż typowy sportowiec, ale wersja po modernizacji może pójść w trochę inną stronę za sprawą opcjonalnej skrzyni manualnej dla najmocniejszego wariantu M40i. W konfiguratorze pojawił się specjalny pakiet Pure Impulse i oprócz zielonego, satynowego lakieru i brązowego wnętrza, wersja ta ma unikalne ustawienia zawieszenia i ręczną skrzynię biegów. Producent chce w ten sposób zaoferować ostrzejsze i bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Z4 Pure Impulse ma pod maską ten sam 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik B58 o mocy 340 KM co każde inne G29 M40i. Obecność “manuala” nie wpływa znacząco na osiągi - do 100 km/h Pure Impulse jest tylko 0,1 s wolniejszy niż wariant z 8-biegowym automatem Steptronic (4,6 s).
Sama skrzynia to pochodna innych skrzyń manualnych ZF używanych w BMW, jedynie wzmocniona pod kątem przenoszenia większych obciążeń. Mechanizm samego drążka jest przystosowany specjalnie do wymagań Z4 w taki sposób, aby dostarczać “precyzyjnie zdefiniowane” zmiany biegów.
Jak w każdym Z4 M40i, wersja Pure Impulse ma dynamiczny układ kierowniczy, powiększony układ hamulcowy, dyferencjał M Sport i adaptacyjne amortyzatory w standardzie. Dodatkowymi elementami pakietu są dedykowane sprężyny i stabilizatory, a także nieco inna kalibracja wspomagania kierownicy i tylnych amortyzatorów.
Na rok modelowy 2024 BMW przygotowało małe odświeżenie konfiguratora modelu Z4. Model M40i ma do wyboru nowe zestawy felg (19 cali przód, 20 cali tył), a Pure Impulse dostał lekkie obręcze M w standardzie. Jako przyjemne uzupełnienie estetyczne, Z4 Pure Impulse ma czarne detale zewnętrzne i czerwone zaciski hamulcowe. Na życzenie klienta do lakieru Frozen Deep Green producent oferuje dach w kolorze srebrnym.
Wnętrze nie skrywa aż tylu zmian. Wersja Pure Impulse ma charakterystyczne dla siebie detale, ale poza tym różnica polega wyłącznie na innym tunelu środkowym z tradycyjnym drążkiem skrzyni. Fotele z koniakową skórą Vernasca mają czarne przeszycia, a na desce rozdzielczej pojawiły się ciemne elementy dekoracyjne.
Nowe BMW Z4 M40i Pure Impulse jest już dostępne w polskim konfiguratorze BMW. Jego cena wynosi minimum 364 700 zł, czyli 29 200 zł więcej niż podstawowego M40i ze skrzynią automatyczną.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.