Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Lifting Golfa jest nadzieją na rozwiązanie głównych problemów trapiących jego sportową wersję GTI.
Debiutująca w 2020 roku ósma generacja Volkswagena Golfa GTI nie zaliczyła idealnego rynkowego startu. Po genialnej, dopracowanej wersji Mk7 nowy model - choć szybki - wydawał się krokiem wstecz pod względem jakości i ergonomii, a Volkswagen zamierza temu zaradzić dzięki faceliftingowi Golfa Mk8, w tym wersji GTI. Spodziewane zmiany nadejdą na początku przyszłego roku.
Świeże zdjęcia szpiegowskie przedstawiają prototyp poprawionego GTI podczas testów na torze Nürburgring. Samochód ten będzie modernizowany w wielu obszarach z zakresu mechaniki i technologii, a pod maską być może przybędzie nieco mocy generowanej z 2-litrowego motoru.
Najwięcej zmian w wyglądzie pojawi się z przodu. Na zdjęciach widać nowy pas przedni z przeprofilowanymi dolnymi otworami zderzaka i nowymi reflektorami; te ostatnie mogą być wyposażone w technologię matrycową IQ.Light HD. Taka lampa wykorzystuje tysiące mikro diod LED do generowania snopu światła oświetlającego drogę.
19-calowe felgi widoczne na prototypie pochodzą akurat z obecnego modelu GTI, ale można zakładać pojawienie się jednego lub dwóch nowych wzorów felg. Jako jeden z elementów liftingu mogą się też pojawić nowe barwy lakieru do wyboru. Tył auta prawie wcale się nie zmienił, jedynie lampy lekko odświeżono.
Golf z pewnością nadal będzie zbudowany wokół platformy MQB Evo, ale inżynierowie Volkswagena pojawili się na torze, aby pracować nad inną kalibracją zawieszenia oraz adaptacyjnych amortyzatorów systemu DCC.
Czterocylindrowy silnik Golfa GTI z rodziny EA888 obecnie generuje 245 KM w zwykłej wersji i okrągłe 300 KM w limitowanym Clubsporcie. Przy okazji liftingu zwykle Volkswagen dorzuca symboliczny wzrost mocy, więc i tym razem może być podobnie. Zwłaszcza, że dwulitrowa jednostka ma spore rezerwy i w innych odmianach potrafi wygenerować nawet 330 KM (Golf R 20 Years). W tym roku z oferty Golfa GTI wypadła tradycyjna skrzynia manualna, a obowiązkową opcją pozostała 7-biegowa skrzynia DSG. Po liftingu ten stan rzeczy na pewno się utrzyma.
Modernizacja jest świetną okazją do poprawienia mało intuicyjnych multimediów pokładowych Volkswagena. Elementem kluczowym ma być większy i bardziej responsywny dotykowy ekran zapożyczony z Passata. Zawiera on specjalny podświetlony panel mediów i klimatyzacji, dzięki czemu obsługa tych funkcji po zmroku nie jest problemem.
W związku z liftingiem Volkswagen na pewno zaktualizuje cennik obecnej generacji Golfa GTI. Dziś taki samochód widnieje w konfiguratorze z ceną minimalną 176 890 zł.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.