Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Odświeżony Volkswagen Golf GTI zadebiutuje na początku nowego roku

Lifting Golfa jest nadzieją na rozwiązanie głównych problemów trapiących jego sportową wersję GTI.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 października 2023
2024 Volkswagen Golf GTI facelift
7

Debiutująca w 2020 roku ósma generacja Volkswagena Golfa GTI nie zaliczyła idealnego rynkowego startu. Po genialnej, dopracowanej wersji Mk7 nowy model - choć szybki - wydawał się krokiem wstecz pod względem jakości i ergonomii, a Volkswagen zamierza temu zaradzić dzięki faceliftingowi Golfa Mk8, w tym wersji GTI. Spodziewane zmiany nadejdą na początku przyszłego roku.

Świeże zdjęcia szpiegowskie przedstawiają prototyp poprawionego GTI podczas testów na torze Nürburgring. Samochód ten będzie modernizowany w wielu obszarach z zakresu mechaniki i technologii, a pod maską być może przybędzie nieco mocy generowanej z 2-litrowego motoru.

Najwięcej zmian w wyglądzie pojawi się z przodu. Na zdjęciach widać nowy pas przedni z przeprofilowanymi dolnymi otworami zderzaka i nowymi reflektorami; te ostatnie mogą być wyposażone w technologię matrycową IQ.Light HD. Taka lampa wykorzystuje tysiące mikro diod LED do generowania snopu światła oświetlającego drogę.

Odświeżony Golf GTI będzie wyposażony w poprawki zawieszenia i technologii pokładowej.

19-calowe felgi widoczne na prototypie pochodzą akurat z obecnego modelu GTI, ale można zakładać pojawienie się jednego lub dwóch nowych wzorów felg. Jako jeden z elementów liftingu mogą się też pojawić nowe barwy lakieru do wyboru. Tył auta prawie wcale się nie zmienił, jedynie lampy lekko odświeżono.

Golf z pewnością nadal będzie zbudowany wokół platformy MQB Evo, ale inżynierowie Volkswagena pojawili się na torze, aby pracować nad inną kalibracją zawieszenia oraz adaptacyjnych amortyzatorów systemu DCC.

Reklama
2024 Volkswagen Golf GTI facelift tył
7

Czterocylindrowy silnik Golfa GTI z rodziny EA888 obecnie generuje 245 KM w zwykłej wersji i okrągłe 300 KMlimitowanym Clubsporcie. Przy okazji liftingu zwykle Volkswagen dorzuca symboliczny wzrost mocy, więc i tym razem może być podobnie. Zwłaszcza, że dwulitrowa jednostka ma spore rezerwy i w innych odmianach potrafi wygenerować nawet 330 KM (Golf R 20 Years). W tym roku z oferty Golfa GTI wypadła tradycyjna skrzynia manualna, a obowiązkową opcją pozostała 7-biegowa skrzynia DSG. Po liftingu ten stan rzeczy na pewno się utrzyma.

Modernizacja jest świetną okazją do poprawienia mało intuicyjnych multimediów pokładowych Volkswagena. Elementem kluczowym ma być większy i bardziej responsywny dotykowy ekran zapożyczony z Passata. Zawiera on specjalny podświetlony panel mediów i klimatyzacji, dzięki czemu obsługa tych funkcji po zmroku nie jest problemem.

W związku z liftingiem Volkswagen na pewno zaktualizuje cennik obecnej generacji Golfa GTI. Dziś taki samochód widnieje w konfiguratorze z ceną minimalną 176 890 zł.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023