Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Na rok modelowy 2025 zabawki na tor od Radicala dostały kolejny pakiet niewielkich zmian.
Na kolejny rok modelowy Radical przygotował pakiet poprawek modeli specjalnych SR3 XXR oraz SR10 XXR. Rewolucji nie ma, za to wprowadzono szereg ulepszeń, dzięki którym samochody będą lepsze we wszystkich obszarach, od bezpieczeństwa, przez osiągi i prowadzenie, aż do wytrzymałości na torze. Marka skupia się też na personalizacji swoich aut, co na obecnym rynku supersamochodów staje się dla klientów coraz ważniejsze.
Zacznijmy od bezpieczeństwa i parametrów. Model SR10 XXR rocznik 2025 będzie miał zoptymalizowane aerodynamicznie boczne sekcje podłogi. Przekłada się to na balans aerodynamiczny przesunięty o 2,5% do przodu. To może nie brzmi jak coś ważnego, ale ułamek ten rośnie wraz z prędkością i przy 260 km/h jest to już przesunięcie o 11,5%. W samochodzie tak bardzo uzależnionym od docisku w zakrętach, tak mała zmiana może być kluczem do czułości przedniej osi i przyczepności w szybkich łukach. Powinno to też pozytywnie wpłynąć na redukcję podsterowności, a co za tym idzie, zużycie opon. Nowy jest też przedni splitter.
Przekładnia kierownicza w nowszych modelach Radicala ma przełożenie 1:71:1 zamiast 1:43:1 co powinno dać lżejsze operowanie kierownicą i lepszą wrażliwość auta na polecenia kierowcy. To dobre wieści zarówno dla ciebie, jak i dla opon. Dodano do układu napędowego lekkie koło zamachowe i sprzęgło, więc silnik chętniej się wkręca i trudniej jest dobić do ogranicznika obrotów. W ten sposób układ napędowy na pewno wytrzyma dłużej, podobnie jak ze zmodyfikowaną obudową skrzyni w modelu SR10 XXR.
W kabinie obu modeli: SR3 XXR i SR10 XXR pojawił się nowy fotel wykonany samodzielnie przez Radicala z karbonu. Ma on oplatający głowę zagłówek, jest lżejszy i mocniejszy niż poprzednie rozwiązania. W wersjach dwumiejscowych także pojawią się inne fotele z nowymi wyścigowymi pasami bezpieczeństwa.
A jeśli mowa o uprzężach, od roku modelowego 2025 jest to element podlegający personalizacji. Dostępne będą różne zestawienia kolorystyczne. Nadal w ofercie są lżejsze felgi Braid w różnych kolorach, podobnie jak dowolność w wyborze oklein i bazowego lakieru nadwozia.
W kwestii parametrów technicznych nic się nie zmieniło. Radical SR3 XXR może być wyposażony w 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik RPE o mocy 204 KM lub 1.5-litrową jednostkę czterocylindrową o mocy 236 KM. SR10 XXR niezmiennie ma na pokładzie 2.3-litrowy silnik turbodoładowany o mocy 431 KM, którego konstrukcja wywodzi się z jednostki Ecoboost Forda.
Pod względem cenowym zmodernizowane samochody nie powinny odbiegać od modeli które zastępują. Wszystkie wspomniane ulepszenia Radical wprowadza z myślą o sezonie 2025.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.