Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Radical SR3 XXR i SR10 XXR z poprawkami na 2025 rok

Na rok modelowy 2025 zabawki na tor od Radicala dostały kolejny pakiet niewielkich zmian.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 września 2024
Radical SR3 i SR10 XXR 2025
7

Na kolejny rok modelowy Radical przygotował pakiet poprawek modeli specjalnych SR3 XXR oraz SR10 XXR. Rewolucji nie ma, za to wprowadzono szereg ulepszeń, dzięki którym samochody będą lepsze we wszystkich obszarach, od bezpieczeństwa, przez osiągi i prowadzenie, aż do wytrzymałości na torze. Marka skupia się też na personalizacji swoich aut, co na obecnym rynku supersamochodów staje się dla klientów coraz ważniejsze.

Zacznijmy od bezpieczeństwa i parametrów. Model SR10 XXR rocznik 2025 będzie miał zoptymalizowane aerodynamicznie boczne sekcje podłogi. Przekłada się to na balans aerodynamiczny przesunięty o 2,5% do przodu. To może nie brzmi jak coś ważnego, ale ułamek ten rośnie wraz z prędkością i przy 260 km/h jest to już przesunięcie o 11,5%. W samochodzie tak bardzo uzależnionym od docisku w zakrętach, tak mała zmiana może być kluczem do czułości przedniej osi i przyczepności w szybkich łukach. Powinno to też pozytywnie wpłynąć na redukcję podsterowności, a co za tym idzie, zużycie opon. Nowy jest też przedni splitter.

Zmiany w modelach Radical SR3 XXR i SR10 XXR mają na celu poprawę bezpieczeństwa i niezawodności.

Przekładnia kierownicza w nowszych modelach Radicala ma przełożenie 1:71:1 zamiast 1:43:1 co powinno dać lżejsze operowanie kierownicą i lepszą wrażliwość auta na polecenia kierowcy. To dobre wieści zarówno dla ciebie, jak i dla opon. Dodano do układu napędowego lekkie koło zamachowe i sprzęgło, więc silnik chętniej się wkręca i trudniej jest dobić do ogranicznika obrotów. W ten sposób układ napędowy na pewno wytrzyma dłużej, podobnie jak ze zmodyfikowaną obudową skrzyni w modelu SR10 XXR.

W kabinie obu modeli: SR3 XXR i SR10 XXR pojawił się nowy fotel wykonany samodzielnie przez Radicala z karbonu. Ma on oplatający głowę zagłówek, jest lżejszy i mocniejszy niż poprzednie rozwiązania. W wersjach dwumiejscowych także pojawią się inne fotele z nowymi wyścigowymi pasami bezpieczeństwa.

Reklama
Radical SR3 XXR i SR10 XXR 2025 kokpit
7

A jeśli mowa o uprzężach, od roku modelowego 2025 jest to element podlegający personalizacji. Dostępne będą różne zestawienia kolorystyczne. Nadal w ofercie są lżejsze felgi Braid w różnych kolorach, podobnie jak dowolność w wyborze oklein i bazowego lakieru nadwozia.

W kwestii parametrów technicznych nic się nie zmieniło. Radical SR3 XXR może być wyposażony w 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik RPE o mocy 204 KM lub 1.5-litrową jednostkę czterocylindrową o mocy 236 KM. SR10 XXR niezmiennie ma na pokładzie 2.3-litrowy silnik turbodoładowany o mocy 431 KM, którego konstrukcja wywodzi się z jednostki Ecoboost Forda.

Pod względem cenowym zmodernizowane samochody nie powinny odbiegać od modeli które zastępują. Wszystkie wspomniane ulepszenia Radical wprowadza z myślą o sezonie 2025.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025
2025 Honda Civic Type R Ultimate Edition debiut
Honda / Civic
Honda Civic Type R Ultimate - koniec najlepszego hot hatcha na rynku

Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.

5 czerwca 2025
Pogea Classics Mercedes SL R107 project
Restomod
Idealny przepis na restomoda? Współczesne V8 AMG w klasycznym SL-u

Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.

5 czerwca 2025