Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Na rok modelowy 2025 zabawki na tor od Radicala dostały kolejny pakiet niewielkich zmian.
Na kolejny rok modelowy Radical przygotował pakiet poprawek modeli specjalnych SR3 XXR oraz SR10 XXR. Rewolucji nie ma, za to wprowadzono szereg ulepszeń, dzięki którym samochody będą lepsze we wszystkich obszarach, od bezpieczeństwa, przez osiągi i prowadzenie, aż do wytrzymałości na torze. Marka skupia się też na personalizacji swoich aut, co na obecnym rynku supersamochodów staje się dla klientów coraz ważniejsze.
Zacznijmy od bezpieczeństwa i parametrów. Model SR10 XXR rocznik 2025 będzie miał zoptymalizowane aerodynamicznie boczne sekcje podłogi. Przekłada się to na balans aerodynamiczny przesunięty o 2,5% do przodu. To może nie brzmi jak coś ważnego, ale ułamek ten rośnie wraz z prędkością i przy 260 km/h jest to już przesunięcie o 11,5%. W samochodzie tak bardzo uzależnionym od docisku w zakrętach, tak mała zmiana może być kluczem do czułości przedniej osi i przyczepności w szybkich łukach. Powinno to też pozytywnie wpłynąć na redukcję podsterowności, a co za tym idzie, zużycie opon. Nowy jest też przedni splitter.
Przekładnia kierownicza w nowszych modelach Radicala ma przełożenie 1:71:1 zamiast 1:43:1 co powinno dać lżejsze operowanie kierownicą i lepszą wrażliwość auta na polecenia kierowcy. To dobre wieści zarówno dla ciebie, jak i dla opon. Dodano do układu napędowego lekkie koło zamachowe i sprzęgło, więc silnik chętniej się wkręca i trudniej jest dobić do ogranicznika obrotów. W ten sposób układ napędowy na pewno wytrzyma dłużej, podobnie jak ze zmodyfikowaną obudową skrzyni w modelu SR10 XXR.
W kabinie obu modeli: SR3 XXR i SR10 XXR pojawił się nowy fotel wykonany samodzielnie przez Radicala z karbonu. Ma on oplatający głowę zagłówek, jest lżejszy i mocniejszy niż poprzednie rozwiązania. W wersjach dwumiejscowych także pojawią się inne fotele z nowymi wyścigowymi pasami bezpieczeństwa.
A jeśli mowa o uprzężach, od roku modelowego 2025 jest to element podlegający personalizacji. Dostępne będą różne zestawienia kolorystyczne. Nadal w ofercie są lżejsze felgi Braid w różnych kolorach, podobnie jak dowolność w wyborze oklein i bazowego lakieru nadwozia.
W kwestii parametrów technicznych nic się nie zmieniło. Radical SR3 XXR może być wyposażony w 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik RPE o mocy 204 KM lub 1.5-litrową jednostkę czterocylindrową o mocy 236 KM. SR10 XXR niezmiennie ma na pokładzie 2.3-litrowy silnik turbodoładowany o mocy 431 KM, którego konstrukcja wywodzi się z jednostki Ecoboost Forda.
Pod względem cenowym zmodernizowane samochody nie powinny odbiegać od modeli które zastępują. Wszystkie wspomniane ulepszenia Radical wprowadza z myślą o sezonie 2025.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.