Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najmniejszy model w gamie Radicala doczekał się sporej modernizacji. Oto nowy SR1 XXR.
Brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych Radical zaprezentował właśnie nowy model. Dopisek XXR dla małego SR1 oznacza całkiem istotną ewolucję techniczną, w tym wytrzymalszy silnik i nadwozie wyposażone w płetwę przypominającą bolidy LMP. Podobne zabiegi przeszły niedawno inne podstawowe modele Radicala, w tym SR3 (pod koniec 2022 roku) oraz turbodoładowany SR10.
SR1 jest wciąż najmniejszym modelem Radicala zarówno pod względem rozmiarów, jak i kosztów eksploatacji, skierowanym zarówno do początkujących kierowców, jak i doświadczonych zawodników. Nowy SR1 XXR może się ścigać w 12 różnych seriach Radicala na całym świecie, w tym w mistrzostwach SR1 Cup w Wielkiej Brytanii.
Podobnie jak poprzednie generacje SR1, XXR jest napędzany 1.3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wywodzi się z jednostki motocyklowej firmy Suzuki, ale został zmodyfikowany przez wewnętrzny oddział RPE (Radical Performance Engines). Piąta generacja silnika otrzymała wiele zmian, w tym nową głowicę, lżejsze korbowody oraz nowy układ zapłonowy. Silnik po modernizacji krócej się rozgrzewa, co poprawia jego trwałość - według producenta oferuje o 25% dłuższe interwały serwisowe oraz interwał wymiany oleju wynoszący dziesięć roboczogodzin zamiast sześciu.
Ponownie SR1 XXR został przystosowany do rywalizacji na oponach bieżnikowanych, co daje bardziej przewidywalne prowadzenie na suchej nawierzchni i niższe koszty użytkowania niż w przypadku opon typu slick. Nadal można zamówić SR1 XXR z fotelem pasażera, więc model ten jest idealną propozycją dla szkół wyścigowych. Młodzi adepci kierownicy mogą szlifować umiejętności pod czujnym okiem siedzących obok instruktorów. To także idealna okazja dla właścicieli, którzy chcą zachwycić/przestraszyć swoich przyjaciół podczas nieformalnych spotkań na torze.
Radical SR1 debiutował w 2012 roku, a pierwszy duży lifting przeprowadzono pięć lat później. Od tego czasu firma z Peterborough sprzedała ponad 200 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu.
Zamówienia na XXR można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze zmodyfikowanej wersji auta wyjadą z fabryki w lipcu lub sierpniu 2023.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.