Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Radical SR1 XXR - bazowy Radical po kuracji XXR

Najmniejszy model w gamie Radicala doczekał się sporej modernizacji. Oto nowy SR1 XXR.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2023
Radical SR1 XXR zdjęcie główne
3

Brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych Radical zaprezentował właśnie nowy model. Dopisek XXR dla małego SR1 oznacza całkiem istotną ewolucję techniczną, w tym wytrzymalszy silnik i nadwozie wyposażone w płetwę przypominającą bolidy LMP. Podobne zabiegi przeszły niedawno inne podstawowe modele Radicala, w tym SR3 (pod koniec 2022 roku) oraz turbodoładowany SR10.

SR1 jest wciąż najmniejszym modelem Radicala zarówno pod względem rozmiarów, jak i kosztów eksploatacji, skierowanym zarówno do początkujących kierowców, jak i doświadczonych zawodników. Nowy SR1 XXR może się ścigać w 12 różnych seriach Radicala na całym świecie, w tym w mistrzostwach SR1 Cup w Wielkiej Brytanii.

Jako pojazd torowy Radical nie ma sobie równych, a jeśli istotne są koszty - SR1 XXR będzie optymalnym wyborem.

Podobnie jak poprzednie generacje SR1, XXR jest napędzany 1.3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wywodzi się z jednostki motocyklowej firmy Suzuki, ale został zmodyfikowany przez wewnętrzny oddział RPE (Radical Performance Engines). Piąta generacja silnika otrzymała wiele zmian, w tym nową głowicę, lżejsze korbowody oraz nowy układ zapłonowy. Silnik po modernizacji krócej się rozgrzewa, co poprawia jego trwałość - według producenta oferuje o 25% dłuższe interwały serwisowe oraz interwał wymiany oleju wynoszący dziesięć roboczogodzin zamiast sześciu.

Radical SR1 XXR tył
3
Reklama

Ponownie SR1 XXR został przystosowany do rywalizacji na oponach bieżnikowanych, co daje bardziej przewidywalne prowadzenie na suchej nawierzchni i niższe koszty użytkowania niż w przypadku opon typu slick. Nadal można zamówić SR1 XXR z fotelem pasażera, więc model ten jest idealną propozycją dla szkół wyścigowych. Młodzi adepci kierownicy mogą szlifować umiejętności pod czujnym okiem siedzących obok instruktorów. To także idealna okazja dla właścicieli, którzy chcą zachwycić/przestraszyć swoich przyjaciół podczas nieformalnych spotkań na torze.

Radical SR1 debiutował w 2012 roku, a pierwszy duży lifting przeprowadzono pięć lat później. Od tego czasu firma z Peterborough sprzedała ponad 200 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu.

Zamówienia na XXR można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze zmodyfikowanej wersji auta wyjadą z fabryki w lipcu lub sierpniu 2023.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Porsche 911 GT3 RS x Michelin Pilot Sport S 5
Porsche / 911 GT3 RS
Porsche GT3 RS na nowych oponach Michelin wyrasta na pogromcę deszczu

W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.

14 lutego 2025
2022 BMW M4 CSL test
BMW / M4 CSL
BMW M4 CSL (2022-2023) - nowoczesność, która nie porywa za serce

Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.

13 lutego 2025
2025 Volkswagen Multivan TDI test
Volkswagen / Multivan
Volkswagen Multivan TDI - stara szkoła wciąż się liczy

Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.

12 lutego 2025
Maserati Shamal MA-01 restomod
Restomod
Modena MA-01 to włoska odpowiedź na restomody Porsche 911

Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.

11 lutego 2025
Audi RS e-tron GT performance test
Audi / e-tron GT
Audi RS e-tron GT performance - kosmiczna moc i co jeszcze?

E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?

10 lutego 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT w wersji produkcyjnej na nieoficjalnych zdjęciach

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

10 lutego 2025
Alpine A110 R Ultime nurburgring
Alpine / A110
Alpine A110 R Ultime pobiło czas Porsche 991 Turbo S na Nürburgringu

Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…

7 lutego 2025
Ferrari 296 VS spyshot
Ferrari / 296 VS
Ferrari 296 VS - Maranello pracuje nad następcą 488 Pista

Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.

7 lutego 2025
Alpine A390 spyshot
Alpine / A390
Elektryczny crossover Alpine A390 przyłapany podczas testów

Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.

6 lutego 2025
Ferrari EV crossover
Ferrari
Pierwsze elektryczne Ferrari zadebiutuje w październiku 2025

Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.

6 lutego 2025
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH jest gotowy na Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

5 lutego 2025
Audi RS6 zmiana nazwy
Audi / RS6
Audi RS6 z V8 pod maską jeszcze nie znika z rynku

Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.

4 lutego 2025