Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Najmniejszy model w gamie Radicala doczekał się sporej modernizacji. Oto nowy SR1 XXR.
Brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych Radical zaprezentował właśnie nowy model. Dopisek XXR dla małego SR1 oznacza całkiem istotną ewolucję techniczną, w tym wytrzymalszy silnik i nadwozie wyposażone w płetwę przypominającą bolidy LMP. Podobne zabiegi przeszły niedawno inne podstawowe modele Radicala, w tym SR3 (pod koniec 2022 roku) oraz turbodoładowany SR10.
SR1 jest wciąż najmniejszym modelem Radicala zarówno pod względem rozmiarów, jak i kosztów eksploatacji, skierowanym zarówno do początkujących kierowców, jak i doświadczonych zawodników. Nowy SR1 XXR może się ścigać w 12 różnych seriach Radicala na całym świecie, w tym w mistrzostwach SR1 Cup w Wielkiej Brytanii.
Podobnie jak poprzednie generacje SR1, XXR jest napędzany 1.3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wywodzi się z jednostki motocyklowej firmy Suzuki, ale został zmodyfikowany przez wewnętrzny oddział RPE (Radical Performance Engines). Piąta generacja silnika otrzymała wiele zmian, w tym nową głowicę, lżejsze korbowody oraz nowy układ zapłonowy. Silnik po modernizacji krócej się rozgrzewa, co poprawia jego trwałość - według producenta oferuje o 25% dłuższe interwały serwisowe oraz interwał wymiany oleju wynoszący dziesięć roboczogodzin zamiast sześciu.
Ponownie SR1 XXR został przystosowany do rywalizacji na oponach bieżnikowanych, co daje bardziej przewidywalne prowadzenie na suchej nawierzchni i niższe koszty użytkowania niż w przypadku opon typu slick. Nadal można zamówić SR1 XXR z fotelem pasażera, więc model ten jest idealną propozycją dla szkół wyścigowych. Młodzi adepci kierownicy mogą szlifować umiejętności pod czujnym okiem siedzących obok instruktorów. To także idealna okazja dla właścicieli, którzy chcą zachwycić/przestraszyć swoich przyjaciół podczas nieformalnych spotkań na torze.
Radical SR1 debiutował w 2012 roku, a pierwszy duży lifting przeprowadzono pięć lat później. Od tego czasu firma z Peterborough sprzedała ponad 200 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu.
Zamówienia na XXR można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze zmodyfikowanej wersji auta wyjadą z fabryki w lipcu lub sierpniu 2023.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.