Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Radical SR1 XXR - bazowy Radical po kuracji XXR

Najmniejszy model w gamie Radicala doczekał się sporej modernizacji. Oto nowy SR1 XXR.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2023
Radical SR1 XXR zdjęcie główne
3

Brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych Radical zaprezentował właśnie nowy model. Dopisek XXR dla małego SR1 oznacza całkiem istotną ewolucję techniczną, w tym wytrzymalszy silnik i nadwozie wyposażone w płetwę przypominającą bolidy LMP. Podobne zabiegi przeszły niedawno inne podstawowe modele Radicala, w tym SR3 (pod koniec 2022 roku) oraz turbodoładowany SR10.

SR1 jest wciąż najmniejszym modelem Radicala zarówno pod względem rozmiarów, jak i kosztów eksploatacji, skierowanym zarówno do początkujących kierowców, jak i doświadczonych zawodników. Nowy SR1 XXR może się ścigać w 12 różnych seriach Radicala na całym świecie, w tym w mistrzostwach SR1 Cup w Wielkiej Brytanii.

Jako pojazd torowy Radical nie ma sobie równych, a jeśli istotne są koszty - SR1 XXR będzie optymalnym wyborem.

Podobnie jak poprzednie generacje SR1, XXR jest napędzany 1.3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wywodzi się z jednostki motocyklowej firmy Suzuki, ale został zmodyfikowany przez wewnętrzny oddział RPE (Radical Performance Engines). Piąta generacja silnika otrzymała wiele zmian, w tym nową głowicę, lżejsze korbowody oraz nowy układ zapłonowy. Silnik po modernizacji krócej się rozgrzewa, co poprawia jego trwałość - według producenta oferuje o 25% dłuższe interwały serwisowe oraz interwał wymiany oleju wynoszący dziesięć roboczogodzin zamiast sześciu.

Radical SR1 XXR tył
3
Reklama

Ponownie SR1 XXR został przystosowany do rywalizacji na oponach bieżnikowanych, co daje bardziej przewidywalne prowadzenie na suchej nawierzchni i niższe koszty użytkowania niż w przypadku opon typu slick. Nadal można zamówić SR1 XXR z fotelem pasażera, więc model ten jest idealną propozycją dla szkół wyścigowych. Młodzi adepci kierownicy mogą szlifować umiejętności pod czujnym okiem siedzących obok instruktorów. To także idealna okazja dla właścicieli, którzy chcą zachwycić/przestraszyć swoich przyjaciół podczas nieformalnych spotkań na torze.

Radical SR1 debiutował w 2012 roku, a pierwszy duży lifting przeprowadzono pięć lat później. Od tego czasu firma z Peterborough sprzedała ponad 200 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu.

Zamówienia na XXR można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze zmodyfikowanej wersji auta wyjadą z fabryki w lipcu lub sierpniu 2023.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024