Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Radical SR1 XXR - bazowy Radical po kuracji XXR

Najmniejszy model w gamie Radicala doczekał się sporej modernizacji. Oto nowy SR1 XXR.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2023
Radical SR1 XXR zdjęcie główne
3

Brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych Radical zaprezentował właśnie nowy model. Dopisek XXR dla małego SR1 oznacza całkiem istotną ewolucję techniczną, w tym wytrzymalszy silnik i nadwozie wyposażone w płetwę przypominającą bolidy LMP. Podobne zabiegi przeszły niedawno inne podstawowe modele Radicala, w tym SR3 (pod koniec 2022 roku) oraz turbodoładowany SR10.

SR1 jest wciąż najmniejszym modelem Radicala zarówno pod względem rozmiarów, jak i kosztów eksploatacji, skierowanym zarówno do początkujących kierowców, jak i doświadczonych zawodników. Nowy SR1 XXR może się ścigać w 12 różnych seriach Radicala na całym świecie, w tym w mistrzostwach SR1 Cup w Wielkiej Brytanii.

Jako pojazd torowy Radical nie ma sobie równych, a jeśli istotne są koszty - SR1 XXR będzie optymalnym wyborem.

Podobnie jak poprzednie generacje SR1, XXR jest napędzany 1.3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wywodzi się z jednostki motocyklowej firmy Suzuki, ale został zmodyfikowany przez wewnętrzny oddział RPE (Radical Performance Engines). Piąta generacja silnika otrzymała wiele zmian, w tym nową głowicę, lżejsze korbowody oraz nowy układ zapłonowy. Silnik po modernizacji krócej się rozgrzewa, co poprawia jego trwałość - według producenta oferuje o 25% dłuższe interwały serwisowe oraz interwał wymiany oleju wynoszący dziesięć roboczogodzin zamiast sześciu.

Radical SR1 XXR tył
3
Reklama

Ponownie SR1 XXR został przystosowany do rywalizacji na oponach bieżnikowanych, co daje bardziej przewidywalne prowadzenie na suchej nawierzchni i niższe koszty użytkowania niż w przypadku opon typu slick. Nadal można zamówić SR1 XXR z fotelem pasażera, więc model ten jest idealną propozycją dla szkół wyścigowych. Młodzi adepci kierownicy mogą szlifować umiejętności pod czujnym okiem siedzących obok instruktorów. To także idealna okazja dla właścicieli, którzy chcą zachwycić/przestraszyć swoich przyjaciół podczas nieformalnych spotkań na torze.

Radical SR1 debiutował w 2012 roku, a pierwszy duży lifting przeprowadzono pięć lat później. Od tego czasu firma z Peterborough sprzedała ponad 200 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu.

Zamówienia na XXR można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze zmodyfikowanej wersji auta wyjadą z fabryki w lipcu lub sierpniu 2023.

Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
Volkswagen Golf GTI Clubsport MK8.5
Volkswagen / Golf
Nowy Golf GTI Clubsport jest jednym z ostatnich benzynowych GTI

Nadchodząca dziewiąta generacja popularnego kompaktu przejdzie w całości na napęd elektryczny.

31 maja 2024
2024 BMW M3 lifting
BMW / M3
BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

29 maja 2024
Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Oficjalnie: Aston Martin Valkyrie wystartuje w 24h Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

14 czerwca 2024
Alpine A290 wersja produkcyjna
Alpine / A290
Alpine A290 ma wszystko, aby zostać pierwszym udanym hot hatchem EV

Wielokrotnie zapowiadane i wyczekiwane przez nas Alpine A290 właśnie miało swój oficjalny debiut.

13 czerwca 2024
2024 BMW M2 lifting
BMW / M2
Debiutuje odświeżone BMW M2 z większą mocą i (nadal) manualną skrzynią

Na kolejny rok modelowy BMW M wprowadziło kilka poprawek do najmniejszego w gamie coupe M2.

13 czerwca 2024
Nowy naczelny EVO Magazine Michał Sztorc
HOT NEWS
Michał Sztorc nowym naczelnym EVO Magazine

Czas na zmiany! Za sterami EVO Magazine zasiada teraz nowy redaktor naczelny, Michał Sztorc. Co to oznacza dla magazynu?

13 czerwca 2024
Nowy Peugeot E-3008
Prezentacja Partnera
Nowy Peugeot E-3008 - dobry design w parze z technologią

Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu. 

10 czerwca 2024
2024 Lexus UX 300h test
Lexus / UX
2024 Lexus UX 300h - hybrydowy crossover spoza mainstreamu

UX 300h po liftingu jest mocniejszy i oszczędniejszy, ale czy to wystarczy na czołówkę segmentu?

8 czerwca 2024
Lanzante Porsche 930 TAG Championship
Restomod
TAG Championship od Lanzante to restomod Porsche 911 z silnikiem F1

Lanzante zbuduje trzy egzemplarze Porsche 930 z silnikiem V6 z bolidu McLarena z lat 80.

7 czerwca 2024
Alpina B3 GT news
Alpina / B3
Nowe Alpiny B3 i B4 GT są mocniejsze i bardziej luksusowe od BMW M3

Wariant GT popularnych modeli Alpiny: B3 i B4 wnosi sporo nowości w dziedzinie napędu i dynamiki.

6 czerwca 2024
Caterham nowa siedziba
Caterham
Caterham otwiera nową siedzibę i inwestuje w większe moce produkcyjne

W nowych halach w Dartford pod Londynem Caterham chce produkować nawet 750 samochodów rocznie.

5 czerwca 2024
2024 BMW M135 xDrive premiera
BMW / M135
Nowe BMW M135 xDrive jest słabsze, za to ma ostrzejszy charakter

Hot hatch BMW stracił kilka koni mechanicznych, za to zyskał nowy wygląd i ostrzejsze prowadzenie.

5 czerwca 2024
Ferrari Enzo Pirelli współpraca
Ferrari / Enzo
Pirelli stworzyło specjalną nowoczesną oponę dedykowaną do Ferrari Enzo

Nowa opona P Zero Corsa System zbliża osiągi Ferrari Enzo do poziomu współczesnych hipersamochodów.

4 czerwca 2024
Nürburgring 24 Hours 2024
Nürburgring 24 Hours
Nürburgring 24 Hours 2024: triumf dla Audi R8 zespołu Scherer Sport PHX

Pomimo rekordowo słabej pogody tegoroczny Nürburgring 24 Hours dostarczył sporo wyścigowych emocji.

3 czerwca 2024