Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Marka Alpine odnotowała w zeszłym roku 33-procentowy wzrost globalnej sprzedaży w odniesieniu do roku 2021. Do klientów dostarczono dokładnie 3546 samochodów wszystkich typów. Udało się osiągnąć ten sukces dzięki dużemu wzrostowi sprzedaży na wszystkich kluczowych rynkach, choć cały rynek nowych samochodów w ujęciu globalnym spadł o 4,5% rok do roku. W najbliższym czasie Alpine planuje kolejne wzrosty, szczególnie że na rynku pojawi się nowy model A110 R plasujący się na samym szczycie gamy modelowej.
Dwie trzecie całej sprzedaży Alpine stanowią modele z góry gamy: A110 S i A110 GT. Szczególnie ten drugi okazał się wartościowym uzupełnieniem, gdyż klienci docenili jego połączenie 300-konnego silnika z bardziej miękkim, drogowym ustawieniem podwozia.
W tym roku wprowadzono również trzy limitowane modele specjalne, w tym A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 i A110 R F. Alonso. Wszystkie planowane egzemplarze tych serii wyprzedały się w ciągu 30 minut.
Największe wzrosty Alpine zanotowało w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano 288 aut (+43%), w Niemczech (303 egzemplarze, +42%) i w Japonii, gdzie klienci kupili 238 sztuk A110 (+39%). Niezmiennie największą sprzedaż marka notuje w rodzimej Francji, gdzie w 2022 roku dostarczono 2138 samochodów (wzrost o 32%).
Na tym nie koniec liczb związanych z Alpine. W samym 2022 roku marka otworzyła na całym świecie 40 nowych punktów sprzedażowych. To część planów dużej ekspansji, która ma nastąpić od 2024 roku. Wtedy Alpine przejmie obowiązki Renault Sport i zacznie oferować elektryczne modele o wysokich osiągach. W salonach pojawią się aż trzy nowe modele - mały hatchback stylistycznie nawiązujący do Renault 5, niewielki crossover oraz sportowe coupe będące projektem wspólnym z Lotusem.
Patrząc tylko na 2023 rok marka ma w planie wypuścić na rynek kolejny wariant A110 - R. Będzie to najbardziej bezkompromisowa, najlżejsza i najdroższa wersja jedynego jak dotychczas nowożytnego Alpine. Już teraz dealerzy zdążyli zebrać imponujący portfel zamówień na nowy model, a będzie ich jeszcze więcej po oficjalnej prezentacji auta.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.