Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Marka Alpine odnotowała w zeszłym roku 33-procentowy wzrost globalnej sprzedaży w odniesieniu do roku 2021. Do klientów dostarczono dokładnie 3546 samochodów wszystkich typów. Udało się osiągnąć ten sukces dzięki dużemu wzrostowi sprzedaży na wszystkich kluczowych rynkach, choć cały rynek nowych samochodów w ujęciu globalnym spadł o 4,5% rok do roku. W najbliższym czasie Alpine planuje kolejne wzrosty, szczególnie że na rynku pojawi się nowy model A110 R plasujący się na samym szczycie gamy modelowej.
Dwie trzecie całej sprzedaży Alpine stanowią modele z góry gamy: A110 S i A110 GT. Szczególnie ten drugi okazał się wartościowym uzupełnieniem, gdyż klienci docenili jego połączenie 300-konnego silnika z bardziej miękkim, drogowym ustawieniem podwozia.
W tym roku wprowadzono również trzy limitowane modele specjalne, w tym A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 i A110 R F. Alonso. Wszystkie planowane egzemplarze tych serii wyprzedały się w ciągu 30 minut.
Największe wzrosty Alpine zanotowało w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano 288 aut (+43%), w Niemczech (303 egzemplarze, +42%) i w Japonii, gdzie klienci kupili 238 sztuk A110 (+39%). Niezmiennie największą sprzedaż marka notuje w rodzimej Francji, gdzie w 2022 roku dostarczono 2138 samochodów (wzrost o 32%).
Na tym nie koniec liczb związanych z Alpine. W samym 2022 roku marka otworzyła na całym świecie 40 nowych punktów sprzedażowych. To część planów dużej ekspansji, która ma nastąpić od 2024 roku. Wtedy Alpine przejmie obowiązki Renault Sport i zacznie oferować elektryczne modele o wysokich osiągach. W salonach pojawią się aż trzy nowe modele - mały hatchback stylistycznie nawiązujący do Renault 5, niewielki crossover oraz sportowe coupe będące projektem wspólnym z Lotusem.
Patrząc tylko na 2023 rok marka ma w planie wypuścić na rynek kolejny wariant A110 - R. Będzie to najbardziej bezkompromisowa, najlżejsza i najdroższa wersja jedynego jak dotychczas nowożytnego Alpine. Już teraz dealerzy zdążyli zebrać imponujący portfel zamówień na nowy model, a będzie ich jeszcze więcej po oficjalnej prezentacji auta.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.