Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Marka Alpine odnotowała w zeszłym roku 33-procentowy wzrost globalnej sprzedaży w odniesieniu do roku 2021. Do klientów dostarczono dokładnie 3546 samochodów wszystkich typów. Udało się osiągnąć ten sukces dzięki dużemu wzrostowi sprzedaży na wszystkich kluczowych rynkach, choć cały rynek nowych samochodów w ujęciu globalnym spadł o 4,5% rok do roku. W najbliższym czasie Alpine planuje kolejne wzrosty, szczególnie że na rynku pojawi się nowy model A110 R plasujący się na samym szczycie gamy modelowej.
Dwie trzecie całej sprzedaży Alpine stanowią modele z góry gamy: A110 S i A110 GT. Szczególnie ten drugi okazał się wartościowym uzupełnieniem, gdyż klienci docenili jego połączenie 300-konnego silnika z bardziej miękkim, drogowym ustawieniem podwozia.
W tym roku wprowadzono również trzy limitowane modele specjalne, w tym A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 i A110 R F. Alonso. Wszystkie planowane egzemplarze tych serii wyprzedały się w ciągu 30 minut.
Największe wzrosty Alpine zanotowało w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano 288 aut (+43%), w Niemczech (303 egzemplarze, +42%) i w Japonii, gdzie klienci kupili 238 sztuk A110 (+39%). Niezmiennie największą sprzedaż marka notuje w rodzimej Francji, gdzie w 2022 roku dostarczono 2138 samochodów (wzrost o 32%).
Na tym nie koniec liczb związanych z Alpine. W samym 2022 roku marka otworzyła na całym świecie 40 nowych punktów sprzedażowych. To część planów dużej ekspansji, która ma nastąpić od 2024 roku. Wtedy Alpine przejmie obowiązki Renault Sport i zacznie oferować elektryczne modele o wysokich osiągach. W salonach pojawią się aż trzy nowe modele - mały hatchback stylistycznie nawiązujący do Renault 5, niewielki crossover oraz sportowe coupe będące projektem wspólnym z Lotusem.
Patrząc tylko na 2023 rok marka ma w planie wypuścić na rynek kolejny wariant A110 - R. Będzie to najbardziej bezkompromisowa, najlżejsza i najdroższa wersja jedynego jak dotychczas nowożytnego Alpine. Już teraz dealerzy zdążyli zebrać imponujący portfel zamówień na nowy model, a będzie ich jeszcze więcej po oficjalnej prezentacji auta.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.