Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Aston Martin niedługo kończy 110 lat, a na rocznicę przygotowuje coś specjalnego.
Marka Aston Martin obchodzi w tym roku 110. urodziny i właśnie poznaliśmy plany brytyjskiego producenta na jubileuszowy rok. Obejmują one wypuszczenie ściśle limitowanego modelu rocznicowego - kolejnego z wielu modeli specjalnych tworzonych w Gaydon. 10 lat temu z okazji okrągłych, setnych urodzin stworzono kilka egzemplarzy Aston Martina CC100 Concept, ale nowe dzieło ma być czymś jeszcze bardziej widowiskowym.
Jubileuszowy samochód może być stworzony na dwa sposoby. Albo będzie to bardzo ekskluzywny, limitowany do kilku sztuk model w stylu DBS GT Zagato, albo one-off jak niedawno prezentowany Victor. Zwłaszcza ten drugi projekt reprezentuje pełne spektrum personalizacji jakie Aston Martin ma do zaoferowania. Klient, który zamówił ten samochód, był zaangażowany w każdy etap jego tworzenia i budowy.
Jest jeszcze trzecia opcja - limitowany, niskoseryjny model podobny do V12 Speedstera stworzonego w liczbie 88 sztuk. Skoro marka obchodzi 110 lat istnienia możliwe, że będą chcieli stworzyć serię liczącą 110 egzemplarzy.
Oprócz planów na nowe modele Aston Martin chce też aktywnie zaakcentować wyjątkową rocznicę podczas największych imprez plenerowych takich jak Goodwood Festival of Speed, Grand Prix Wielkiej Brytanii czy Konkurs Elegancji w Pebble Beach.
Obecny rok jest ważny dla Aston Martina jeszcze z innego powodu. W drugiej połowie 2023 planowana jest ofensywa modelowa polegająca na znacznej modernizacji wszystkich modeli z silnikami umieszczonymi z przodu, przede wszystkim w najpopularniejszym DB11. Ma to pomóc firmie wydostać się z długotrwałych kłopotów finansowych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Porsche wzięło 911 GT3 i stworzyło wyjątkowy wóz wymykający się wszelkim regulacjom - GT3 R Rennsport.
Ferrari wprowadza ekstremalną wersję SF90 Stradale XX o mocy 1030 KM, następcę pamiętnego FXX K.
Rodzina Cayenne po liftingu powiększyła się o nową, mocną hybrydę z 3-litrowym silnikiem V6.
Nowy Aston Martin Valhalla ma przełożyć technologię Formuły 1 na drogi publiczne.
BMW serii 5 ósmej generacji dostało zupełnie nowy wygląd, napędy i wnętrze inspirowane serią 7.
Elektryczna seria 4 po liftingu zadebiutuje w przyszłym roku z nowym wyglądem i multimediami.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.