Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Aston Martin niedługo kończy 110 lat, a na rocznicę przygotowuje coś specjalnego.
Marka Aston Martin obchodzi w tym roku 110. urodziny i właśnie poznaliśmy plany brytyjskiego producenta na jubileuszowy rok. Obejmują one wypuszczenie ściśle limitowanego modelu rocznicowego - kolejnego z wielu modeli specjalnych tworzonych w Gaydon. 10 lat temu z okazji okrągłych, setnych urodzin stworzono kilka egzemplarzy Aston Martina CC100 Concept, ale nowe dzieło ma być czymś jeszcze bardziej widowiskowym.
Jubileuszowy samochód może być stworzony na dwa sposoby. Albo będzie to bardzo ekskluzywny, limitowany do kilku sztuk model w stylu DBS GT Zagato, albo one-off jak niedawno prezentowany Victor. Zwłaszcza ten drugi projekt reprezentuje pełne spektrum personalizacji jakie Aston Martin ma do zaoferowania. Klient, który zamówił ten samochód, był zaangażowany w każdy etap jego tworzenia i budowy.
Jest jeszcze trzecia opcja - limitowany, niskoseryjny model podobny do V12 Speedstera stworzonego w liczbie 88 sztuk. Skoro marka obchodzi 110 lat istnienia możliwe, że będą chcieli stworzyć serię liczącą 110 egzemplarzy.
Oprócz planów na nowe modele Aston Martin chce też aktywnie zaakcentować wyjątkową rocznicę podczas największych imprez plenerowych takich jak Goodwood Festival of Speed, Grand Prix Wielkiej Brytanii czy Konkurs Elegancji w Pebble Beach.
Obecny rok jest ważny dla Aston Martina jeszcze z innego powodu. W drugiej połowie 2023 planowana jest ofensywa modelowa polegająca na znacznej modernizacji wszystkich modeli z silnikami umieszczonymi z przodu, przede wszystkim w najpopularniejszym DB11. Ma to pomóc firmie wydostać się z długotrwałych kłopotów finansowych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.