Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Niemiecki Novitec zaoferował tuning kolejnego modelu Ferrari - tym razem jest to hybrydowe SF90.
Novitec zaprezentował nowy pakiet tuningowy dla Ferrari SF90 Stradale, którego głównym efektem jest zwiększenie mocy auta do 1109 KM. Zastrzyk koni mechanicznych to tylko jedna strona medalu, bo zmodyfikowano także zawieszenie i stylizację hybrydowego Ferrari, co uczyniło z niego jeden z najbardziej kompleksowych pakietów w ofercie niemieckiego tunera.
Od strony technicznej skupiono się na wykrzesaniu większych liczb ze spalinowego silnika V8 twin turbo. Wymiana układu wydechowego i jednostki sterującej na autorskie podzespoły Noviteca dała korzyść wynoszącą 109 KM. Nowe oprogramowanie zawiera zmodyfikowaną mapę wtrysku i zapłonu oraz ma wpływ na sposób pracy dwóch potężnych turbosprężarek.

Sam układ wydechowy oferowany jest w kilku odmianach, które różnią się między sobą przede wszystkim akustyką - za odpowiednie tony odpowiada zestaw elektronicznie sterowanych zaworów motylkowych. W jednym przypadku wydech może być pozłacany, co wpływa na jego zdolność oddawania ciepła, ale pod kątem mocy wszystkie wersje oferują dokładnie to samo. W efekcie silnik 4.0 V8 twin turbo generuje po zmianach aż 889 KM, a pozostałe 220 KM pochodzi z motorów elektrycznych tworzących skomplikowany układ hybrydowy. Zsumowane parametry dają 1109 KM i 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6100 obrotach.
Novitec deklaruje, że osiągi SF90 także się poprawiły. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi teraz 2,4 s (-0,1), a do 200 km/h 6,3 s (-0,4), choć testy wykazały już, że wyposażony w odpowiednie opony seryjny SF90 Stradale także potrafi poprawić swoje fabryczne osiągi, więc trzeba uzależnić deklarowane przez tunera dane od warunków i opon.

Oprócz silnika specjaliści z Noviteca poprawili też zawieszenie Ferrari. Tuningowe sprężyny obniżają przednią oś o 30 mm, a tylną o 25 mm i mogą współpracować zarówno ze standardowymi amortyzatorami magnetoreologicznymi jak i z zestawem Multimatic stosowanym w modelach wyposażonych w pakiet Assetto Fiorano. W parze z kutymi felgami w rozmiarze 21 cali obniżającymi masę nieresorowaną nowe zawieszenie może zrobić kolosalną różnicę w tak wyrafinowanym pod kątem układu jezdnego aucie jakim jest SF90 Stradale.

Dla tych, którzy chcą dodatkowo uatrakcyjnić swoje SF90 na tle setek innych supersamochodów na drogach, Novitec przygotował pakiet części wizualnych. Najbardziej widowiskowe są przednie błotniki wyposażone w otwory wentylacyjne na szczycie nadkoli. Do tego nowe elementy aerodynamiczne montowane przy przednim splitterze i przy dyfuzorze, a także tylne skrzydło podobne do tego montowanego w SF90 Assetto Corsa. Obecność skrzydła nie wpływa na pracę seryjnego w tym modelu rozwiązania jakim jest aktywne tylne skrzydło wkomponowane w tylną krawędź auta.
Tradycyjną częścią usług Noviteca jest program personalizacji pozwalający wykończyć poszczególne elementy karoserii i wnętrza w dowolny możliwy sposób. Modyfikacje można kupować w pakiecie lub osobno, ale ceny u tak renomowanego tunera z pewnością nie są niskie. Tak czy inaczej nabywców nowych Ferrari w cenie 3-4 mln zł raczej i tak będzie na to stać.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.