Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Niemiecki Novitec zaoferował tuning kolejnego modelu Ferrari - tym razem jest to hybrydowe SF90.
Novitec zaprezentował nowy pakiet tuningowy dla Ferrari SF90 Stradale, którego głównym efektem jest zwiększenie mocy auta do 1109 KM. Zastrzyk koni mechanicznych to tylko jedna strona medalu, bo zmodyfikowano także zawieszenie i stylizację hybrydowego Ferrari, co uczyniło z niego jeden z najbardziej kompleksowych pakietów w ofercie niemieckiego tunera.
Od strony technicznej skupiono się na wykrzesaniu większych liczb ze spalinowego silnika V8 twin turbo. Wymiana układu wydechowego i jednostki sterującej na autorskie podzespoły Noviteca dała korzyść wynoszącą 109 KM. Nowe oprogramowanie zawiera zmodyfikowaną mapę wtrysku i zapłonu oraz ma wpływ na sposób pracy dwóch potężnych turbosprężarek.
Sam układ wydechowy oferowany jest w kilku odmianach, które różnią się między sobą przede wszystkim akustyką - za odpowiednie tony odpowiada zestaw elektronicznie sterowanych zaworów motylkowych. W jednym przypadku wydech może być pozłacany, co wpływa na jego zdolność oddawania ciepła, ale pod kątem mocy wszystkie wersje oferują dokładnie to samo. W efekcie silnik 4.0 V8 twin turbo generuje po zmianach aż 889 KM, a pozostałe 220 KM pochodzi z motorów elektrycznych tworzących skomplikowany układ hybrydowy. Zsumowane parametry dają 1109 KM i 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6100 obrotach.
Novitec deklaruje, że osiągi SF90 także się poprawiły. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi teraz 2,4 s (-0,1), a do 200 km/h 6,3 s (-0,4), choć testy wykazały już, że wyposażony w odpowiednie opony seryjny SF90 Stradale także potrafi poprawić swoje fabryczne osiągi, więc trzeba uzależnić deklarowane przez tunera dane od warunków i opon.
Oprócz silnika specjaliści z Noviteca poprawili też zawieszenie Ferrari. Tuningowe sprężyny obniżają przednią oś o 30 mm, a tylną o 25 mm i mogą współpracować zarówno ze standardowymi amortyzatorami magnetoreologicznymi jak i z zestawem Multimatic stosowanym w modelach wyposażonych w pakiet Assetto Fiorano. W parze z kutymi felgami w rozmiarze 21 cali obniżającymi masę nieresorowaną nowe zawieszenie może zrobić kolosalną różnicę w tak wyrafinowanym pod kątem układu jezdnego aucie jakim jest SF90 Stradale.
Dla tych, którzy chcą dodatkowo uatrakcyjnić swoje SF90 na tle setek innych supersamochodów na drogach, Novitec przygotował pakiet części wizualnych. Najbardziej widowiskowe są przednie błotniki wyposażone w otwory wentylacyjne na szczycie nadkoli. Do tego nowe elementy aerodynamiczne montowane przy przednim splitterze i przy dyfuzorze, a także tylne skrzydło podobne do tego montowanego w SF90 Assetto Corsa. Obecność skrzydła nie wpływa na pracę seryjnego w tym modelu rozwiązania jakim jest aktywne tylne skrzydło wkomponowane w tylną krawędź auta.
Tradycyjną częścią usług Noviteca jest program personalizacji pozwalający wykończyć poszczególne elementy karoserii i wnętrza w dowolny możliwy sposób. Modyfikacje można kupować w pakiecie lub osobno, ale ceny u tak renomowanego tunera z pewnością nie są niskie. Tak czy inaczej nabywców nowych Ferrari w cenie 3-4 mln zł raczej i tak będzie na to stać.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.