Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Niemiecki Novitec zaoferował tuning kolejnego modelu Ferrari - tym razem jest to hybrydowe SF90.
Novitec zaprezentował nowy pakiet tuningowy dla Ferrari SF90 Stradale, którego głównym efektem jest zwiększenie mocy auta do 1109 KM. Zastrzyk koni mechanicznych to tylko jedna strona medalu, bo zmodyfikowano także zawieszenie i stylizację hybrydowego Ferrari, co uczyniło z niego jeden z najbardziej kompleksowych pakietów w ofercie niemieckiego tunera.
Od strony technicznej skupiono się na wykrzesaniu większych liczb ze spalinowego silnika V8 twin turbo. Wymiana układu wydechowego i jednostki sterującej na autorskie podzespoły Noviteca dała korzyść wynoszącą 109 KM. Nowe oprogramowanie zawiera zmodyfikowaną mapę wtrysku i zapłonu oraz ma wpływ na sposób pracy dwóch potężnych turbosprężarek.
Sam układ wydechowy oferowany jest w kilku odmianach, które różnią się między sobą przede wszystkim akustyką - za odpowiednie tony odpowiada zestaw elektronicznie sterowanych zaworów motylkowych. W jednym przypadku wydech może być pozłacany, co wpływa na jego zdolność oddawania ciepła, ale pod kątem mocy wszystkie wersje oferują dokładnie to samo. W efekcie silnik 4.0 V8 twin turbo generuje po zmianach aż 889 KM, a pozostałe 220 KM pochodzi z motorów elektrycznych tworzących skomplikowany układ hybrydowy. Zsumowane parametry dają 1109 KM i 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6100 obrotach.
Novitec deklaruje, że osiągi SF90 także się poprawiły. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi teraz 2,4 s (-0,1), a do 200 km/h 6,3 s (-0,4), choć testy wykazały już, że wyposażony w odpowiednie opony seryjny SF90 Stradale także potrafi poprawić swoje fabryczne osiągi, więc trzeba uzależnić deklarowane przez tunera dane od warunków i opon.
Oprócz silnika specjaliści z Noviteca poprawili też zawieszenie Ferrari. Tuningowe sprężyny obniżają przednią oś o 30 mm, a tylną o 25 mm i mogą współpracować zarówno ze standardowymi amortyzatorami magnetoreologicznymi jak i z zestawem Multimatic stosowanym w modelach wyposażonych w pakiet Assetto Fiorano. W parze z kutymi felgami w rozmiarze 21 cali obniżającymi masę nieresorowaną nowe zawieszenie może zrobić kolosalną różnicę w tak wyrafinowanym pod kątem układu jezdnego aucie jakim jest SF90 Stradale.
Dla tych, którzy chcą dodatkowo uatrakcyjnić swoje SF90 na tle setek innych supersamochodów na drogach, Novitec przygotował pakiet części wizualnych. Najbardziej widowiskowe są przednie błotniki wyposażone w otwory wentylacyjne na szczycie nadkoli. Do tego nowe elementy aerodynamiczne montowane przy przednim splitterze i przy dyfuzorze, a także tylne skrzydło podobne do tego montowanego w SF90 Assetto Corsa. Obecność skrzydła nie wpływa na pracę seryjnego w tym modelu rozwiązania jakim jest aktywne tylne skrzydło wkomponowane w tylną krawędź auta.
Tradycyjną częścią usług Noviteca jest program personalizacji pozwalający wykończyć poszczególne elementy karoserii i wnętrza w dowolny możliwy sposób. Modyfikacje można kupować w pakiecie lub osobno, ale ceny u tak renomowanego tunera z pewnością nie są niskie. Tak czy inaczej nabywców nowych Ferrari w cenie 3-4 mln zł raczej i tak będzie na to stać.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.