Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Novitec wycisnął ponad 1100 KM z Ferrari SF90 Stradale

Niemiecki Novitec zaoferował tuning kolejnego modelu Ferrari - tym razem jest to hybrydowe SF90.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 lipca 2022
Ferrari SF90 Stradale Novitec
10

Novitec zaprezentował nowy pakiet tuningowy dla Ferrari SF90 Stradale, którego głównym efektem jest zwiększenie mocy auta do 1109 KM. Zastrzyk koni mechanicznych to tylko jedna strona medalu, bo zmodyfikowano także zawieszenie i stylizację hybrydowego Ferrari, co uczyniło z niego jeden z najbardziej kompleksowych pakietów w ofercie niemieckiego tunera.

Od strony technicznej skupiono się na wykrzesaniu większych liczb ze spalinowego silnika V8 twin turbo. Wymiana układu wydechowego i jednostki sterującej na autorskie podzespoły Noviteca dała korzyść wynoszącą 109 KM. Nowe oprogramowanie zawiera zmodyfikowaną mapę wtrysku i zapłonu oraz ma wpływ na sposób pracy dwóch potężnych turbosprężarek.

NOVITEC Ferrari SF90 Stradale - widok z tyłu
10

Sam układ wydechowy oferowany jest w kilku odmianach, które różnią się między sobą przede wszystkim akustyką - za odpowiednie tony odpowiada zestaw elektronicznie sterowanych zaworów motylkowych. W jednym przypadku wydech może być pozłacany, co wpływa na jego zdolność oddawania ciepła, ale pod kątem mocy wszystkie wersje oferują dokładnie to samo. W efekcie silnik 4.0 V8 twin turbo generuje po zmianach aż 889 KM, a pozostałe 220 KM pochodzi z motorów elektrycznych tworzących skomplikowany układ hybrydowy. Zsumowane parametry dają 1109 KM i 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6100 obrotach.

Novitec deklaruje, że osiągi SF90 także się poprawiły. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi teraz 2,4 s (-0,1), a do 200 km/h 6,3 s (-0,4), choć testy wykazały już, że wyposażony w odpowiednie opony seryjny SF90 Stradale także potrafi poprawić swoje fabryczne osiągi, więc trzeba uzależnić deklarowane przez tunera dane od warunków i opon.

NOVITEC Ferrari SF90 Stradale - sesja zdjęciowa
10
Reklama

Oprócz silnika specjaliści z Noviteca poprawili też zawieszenie Ferrari. Tuningowe sprężyny obniżają przednią oś o 30 mm, a tylną o 25 mm i mogą współpracować zarówno ze standardowymi amortyzatorami magnetoreologicznymi jak i z zestawem Multimatic stosowanym w modelach wyposażonych w pakiet Assetto Fiorano. W parze z kutymi felgami w rozmiarze 21 cali obniżającymi masę nieresorowaną nowe zawieszenie może zrobić kolosalną różnicę w tak wyrafinowanym pod kątem układu jezdnego aucie jakim jest SF90 Stradale.

NOVITEC Ferrari SF90 Stradale - nowy pakiet wizualny
10

Dla tych, którzy chcą dodatkowo uatrakcyjnić swoje SF90 na tle setek innych supersamochodów na drogach, Novitec przygotował pakiet części wizualnych. Najbardziej widowiskowe są przednie błotniki wyposażone w otwory wentylacyjne na szczycie nadkoli. Do tego nowe elementy aerodynamiczne montowane przy przednim splitterze i przy dyfuzorze, a także tylne skrzydło podobne do tego montowanego w SF90 Assetto Corsa. Obecność skrzydła nie wpływa na pracę seryjnego w tym modelu rozwiązania jakim jest aktywne tylne skrzydło wkomponowane w tylną krawędź auta.

Tradycyjną częścią usług Noviteca jest program personalizacji pozwalający wykończyć poszczególne elementy karoserii i wnętrza w dowolny możliwy sposób. Modyfikacje można kupować w pakiecie lub osobno, ale ceny u tak renomowanego tunera z pewnością nie są niskie. Tak czy inaczej nabywców nowych Ferrari w cenie 3-4 mln zł raczej i tak będzie na to stać.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Ferrari 499P Modificata 2024
Ferrari
Ferrari 499P Modificata - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica

30 października 2023
Redaktor Michał Sztorc wskakuje na prawy fotel
Motosport
Work-racing balance w teamie Atlas Ward Motorsport

Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.

25 października 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023
2024 Dacia Duster III premiera
Dacia / Duster
Nowa Dacia Duster - więcej praktyczności, wciąż dobre ceny

Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.

29 listopada 2023
Ferrari SF90 XX Stradale test
Ferrari / SF90 Stradale
Ferrari SF90 XX Stradale - pierwsze drogowe XX

SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.

28 listopada 2023
McLaren 720S GT3 Evo Le Mans 2024
McLaren / 720s
McLaren powraca do Le Mans w sezonie 2024

McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.

28 listopada 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Ferrari F250 hypercar spyshot
Ferrari
Następny hipersamochód Ferrari może otrzymać tylko sześć cylindrów

Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.

27 listopada 2023
Adam Małysz - legenda skoków narciarskich i wielokrotny uczestnik Rajdu Dakar
Felieton
O jakich autach marzył Adam Małysz?

W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.

24 listopada 2023
2023 Porsche Panamera lifting
Porsche / Panamera
Nowe Porsche Panamera ma się prowadzić bardziej jak 911

Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.

24 listopada 2023
Pagani Imola Roadster główne
Pagani / Imola
Nowe Pagani Imola Roadster - bezwzględny atak na zmysły

Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023