Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Niemiecki Novitec zaoferował tuning kolejnego modelu Ferrari - tym razem jest to hybrydowe SF90.
Novitec zaprezentował nowy pakiet tuningowy dla Ferrari SF90 Stradale, którego głównym efektem jest zwiększenie mocy auta do 1109 KM. Zastrzyk koni mechanicznych to tylko jedna strona medalu, bo zmodyfikowano także zawieszenie i stylizację hybrydowego Ferrari, co uczyniło z niego jeden z najbardziej kompleksowych pakietów w ofercie niemieckiego tunera.
Od strony technicznej skupiono się na wykrzesaniu większych liczb ze spalinowego silnika V8 twin turbo. Wymiana układu wydechowego i jednostki sterującej na autorskie podzespoły Noviteca dała korzyść wynoszącą 109 KM. Nowe oprogramowanie zawiera zmodyfikowaną mapę wtrysku i zapłonu oraz ma wpływ na sposób pracy dwóch potężnych turbosprężarek.
Sam układ wydechowy oferowany jest w kilku odmianach, które różnią się między sobą przede wszystkim akustyką - za odpowiednie tony odpowiada zestaw elektronicznie sterowanych zaworów motylkowych. W jednym przypadku wydech może być pozłacany, co wpływa na jego zdolność oddawania ciepła, ale pod kątem mocy wszystkie wersje oferują dokładnie to samo. W efekcie silnik 4.0 V8 twin turbo generuje po zmianach aż 889 KM, a pozostałe 220 KM pochodzi z motorów elektrycznych tworzących skomplikowany układ hybrydowy. Zsumowane parametry dają 1109 KM i 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6100 obrotach.
Novitec deklaruje, że osiągi SF90 także się poprawiły. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi teraz 2,4 s (-0,1), a do 200 km/h 6,3 s (-0,4), choć testy wykazały już, że wyposażony w odpowiednie opony seryjny SF90 Stradale także potrafi poprawić swoje fabryczne osiągi, więc trzeba uzależnić deklarowane przez tunera dane od warunków i opon.
Oprócz silnika specjaliści z Noviteca poprawili też zawieszenie Ferrari. Tuningowe sprężyny obniżają przednią oś o 30 mm, a tylną o 25 mm i mogą współpracować zarówno ze standardowymi amortyzatorami magnetoreologicznymi jak i z zestawem Multimatic stosowanym w modelach wyposażonych w pakiet Assetto Fiorano. W parze z kutymi felgami w rozmiarze 21 cali obniżającymi masę nieresorowaną nowe zawieszenie może zrobić kolosalną różnicę w tak wyrafinowanym pod kątem układu jezdnego aucie jakim jest SF90 Stradale.
Dla tych, którzy chcą dodatkowo uatrakcyjnić swoje SF90 na tle setek innych supersamochodów na drogach, Novitec przygotował pakiet części wizualnych. Najbardziej widowiskowe są przednie błotniki wyposażone w otwory wentylacyjne na szczycie nadkoli. Do tego nowe elementy aerodynamiczne montowane przy przednim splitterze i przy dyfuzorze, a także tylne skrzydło podobne do tego montowanego w SF90 Assetto Corsa. Obecność skrzydła nie wpływa na pracę seryjnego w tym modelu rozwiązania jakim jest aktywne tylne skrzydło wkomponowane w tylną krawędź auta.
Tradycyjną częścią usług Noviteca jest program personalizacji pozwalający wykończyć poszczególne elementy karoserii i wnętrza w dowolny możliwy sposób. Modyfikacje można kupować w pakiecie lub osobno, ale ceny u tak renomowanego tunera z pewnością nie są niskie. Tak czy inaczej nabywców nowych Ferrari w cenie 3-4 mln zł raczej i tak będzie na to stać.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.