Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W nowych halach w Dartford pod Londynem Caterham chce produkować nawet 750 samochodów rocznie.
Od 1987 roku Caterham miał zakład produkcyjny przy Kennet Road w Dartford. Jeśli widzieliście jego wnętrze, na pewno wiecie, że przestrzeń była tam towarem deficytowym. Dziś ta sytuacja diametralnie się zmieniła - brytyjski producent przeniósł się do nowej siedziby o powierzchni ponad 5000 metrów kwadratowych. Dzięki temu firma chce zwiększyć produkcję o całe 50%.
Nowy kompleks też jest zlokalizowany w Dartford, w nowo wybudowanej strefie przemysłowej Dartford X. Powierzchnia jest na tyle duża, że pod jednym dachem może funkcjonować nie tylko produkcja, ale także markowy showroom, biura marketingowe i dział R&D, które do tej pory mieściły się w osobnej lokalizacji nieopodal miasta Gatwick. To pierwsza taka sytuacja w historii Caterhama, że wszystkie działy, łącznie z motosportem, znajdują się w jednym miejscu. Istotny jest też fakt, że przeprowadzka odbyła się na niewielkiej odległości, przez co nie była konieczna wymiana kadr.
Operacja przenosin do nowej hali była procesem trwającym aż 9 miesięcy. Caterham otwiera się na zupełnie nowe możliwości, bo w tym miejscu będzie w stanie produkować nawet do 750 samochodów rocznie. Fabryka ma 33 stanowiska montażowe, na których będą powstawać kultowe modele Seven, a także nowoczesną lakiernię, warsztat silnikowy i magazyn części. Ta epokowa zmiana była możliwa dzięki wielomilionowym inwestycjom właściciela Caterhama, japońskiej grupy handlowej VT Holdings.
Bez wątpienia nowa fabryka będzie wkrótce dostosowana także do produkcji napędów bezemisyjnych. W 2023 roku Caterham zaprezentował eksperymentalny model Seven EV, a niedługo potem zobaczyliśmy niezwykle ciekawy koncept lekkiego elektrycznego coupe Project V.
Caterham produkuje swoje auta w południowo-wschodniej Anglii od 1973 roku, gdy firma przejęła licencję na Lotusa Seven. Nazwa marki pochodzi od pierwszej, historycznej lokalizacji w mieście Caterham w hrabstwie Surrey. Jak już wspomniałem, w 1987 roku miała miejsce przeprowadzka do Dartford.
Bob Laishley, dyrektor generalny Caterhama, powiedział: „Przeprowadzka do nowej globalnej siedziby jest ważnym momentem w historii naszej marki i będzie punktem zwrotnym dla modelu Seven pod względem biznesowym i rozwojowym. Klienci i fani Caterhama będą mogli zobaczyć z pierwszej ręki jak montowane są nasze samochody. To niezwykle imponujący, nowoczesny obiekt i nie mam wątpliwości, że będą nim zachwyceni. Ja z pewnością jestem i wiem, że nasi pracownicy są podekscytowani możliwością pracy w tym światowej klasy obiekcie".
Od 5 czerwca 2024 firma uruchomiła elektroniczne zapisy na zwiedzanie fabryki w Dartford, link tutaj.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.
Ford Mustang GTD pobił o 5,5 s swój poprzedni czas wokół Nürburgringu notując wynik 6:52,072.
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.