Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W nowych halach w Dartford pod Londynem Caterham chce produkować nawet 750 samochodów rocznie.
Od 1987 roku Caterham miał zakład produkcyjny przy Kennet Road w Dartford. Jeśli widzieliście jego wnętrze, na pewno wiecie, że przestrzeń była tam towarem deficytowym. Dziś ta sytuacja diametralnie się zmieniła - brytyjski producent przeniósł się do nowej siedziby o powierzchni ponad 5000 metrów kwadratowych. Dzięki temu firma chce zwiększyć produkcję o całe 50%.
Nowy kompleks też jest zlokalizowany w Dartford, w nowo wybudowanej strefie przemysłowej Dartford X. Powierzchnia jest na tyle duża, że pod jednym dachem może funkcjonować nie tylko produkcja, ale także markowy showroom, biura marketingowe i dział R&D, które do tej pory mieściły się w osobnej lokalizacji nieopodal miasta Gatwick. To pierwsza taka sytuacja w historii Caterhama, że wszystkie działy, łącznie z motosportem, znajdują się w jednym miejscu. Istotny jest też fakt, że przeprowadzka odbyła się na niewielkiej odległości, przez co nie była konieczna wymiana kadr.
Operacja przenosin do nowej hali była procesem trwającym aż 9 miesięcy. Caterham otwiera się na zupełnie nowe możliwości, bo w tym miejscu będzie w stanie produkować nawet do 750 samochodów rocznie. Fabryka ma 33 stanowiska montażowe, na których będą powstawać kultowe modele Seven, a także nowoczesną lakiernię, warsztat silnikowy i magazyn części. Ta epokowa zmiana była możliwa dzięki wielomilionowym inwestycjom właściciela Caterhama, japońskiej grupy handlowej VT Holdings.
Bez wątpienia nowa fabryka będzie wkrótce dostosowana także do produkcji napędów bezemisyjnych. W 2023 roku Caterham zaprezentował eksperymentalny model Seven EV, a niedługo potem zobaczyliśmy niezwykle ciekawy koncept lekkiego elektrycznego coupe Project V.
Caterham produkuje swoje auta w południowo-wschodniej Anglii od 1973 roku, gdy firma przejęła licencję na Lotusa Seven. Nazwa marki pochodzi od pierwszej, historycznej lokalizacji w mieście Caterham w hrabstwie Surrey. Jak już wspomniałem, w 1987 roku miała miejsce przeprowadzka do Dartford.
Bob Laishley, dyrektor generalny Caterhama, powiedział: „Przeprowadzka do nowej globalnej siedziby jest ważnym momentem w historii naszej marki i będzie punktem zwrotnym dla modelu Seven pod względem biznesowym i rozwojowym. Klienci i fani Caterhama będą mogli zobaczyć z pierwszej ręki jak montowane są nasze samochody. To niezwykle imponujący, nowoczesny obiekt i nie mam wątpliwości, że będą nim zachwyceni. Ja z pewnością jestem i wiem, że nasi pracownicy są podekscytowani możliwością pracy w tym światowej klasy obiekcie".
Od 5 czerwca 2024 firma uruchomiła elektroniczne zapisy na zwiedzanie fabryki w Dartford, link tutaj.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.