Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Diavel for Bentley - kunszt w absolutnie nieziemskim wydaniu

Numerowana i limitowana edycja Ducati Diavel V4 inspirowana jest samochodem Bentley Batur.

8 grudnia 2023
Diavel i Bentley Batur
24

DucatiBentley z dumą ogłaszają nowy, limitowany model, który celebruje to, co najlepsze w obu kultowych markach. Projekt pod nazwą Ducati Diavel for Bentley zrodził się ze współpracy między dwoma producentami i łączy niesamowite doświadczenie Ducati w motocyklowym świecie z wyjątkową wizją ekskluzywności, kunsztu i designu w stylu Bentleya. Motocykl został zaprezentowany podczas wydarzenia "fuorisalone" w Art BaselMiami Beach, czyli zagranicznej edycji najbardziej prestiżowych europejskich targów sztuki współczesnej.

W oparciu o wyrafinowaną bazę techniczną wysokowydajnego i zaawansowanego Diavela V4, Ducati zintegrowało wiele elementów charakteryzujących styl samochodu Bentley Batur, który również powstał w limitowanej serii ręcznie wykonanej w liczbie 18 sztuk. Diavel for Bentley powstanie w numerowanej serii ograniczonej do 500+50 egzemplarzy, przy czym te ostatnie będą zarezerwowane jedynie dla klientów Bentleya.

Ducati Diavel for Bentley
24

Dział Centro Stile Ducati, we współpracy z projektantami z marki Bentley, stworzył nowy projekt tego wyjątkowego motocykla, czerpiąc inspirację z modelu Batur. Zdecydowane i agresywne linie Diavela V4 zostały podkreślone przez bogaty w metaliczne odcienie kolor Scarab Green, który pochodzi z palety Bentley Mulliner. Wiele charakterystycznych cech modelu Batur zostało wykorzystanych w różnych elementach motocykla i są to między innymi kute felgi w kolorze Dark Titanium Satin, które kształtem przypominają te z samochodu, a dodatkowo zaprojektowane i stworzone zostały specjalnie na potrzeby tego modelu.

Limitowany Ducati Diavel for Bentley
24

Boczne wloty powietrza odzwierciedlają dwukolorową osłonę chłodnicy, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Bentleya Batur. Przedni błotnik, owiewka i zbiornik paliwa przypominają żebra na masce, podczas gdy jednomiejscowy ogon, który można zastąpić siedzeniem pasażera, czerpie wiele stylistycznych inspiracji z tylnej części samochodu. Wiele elementów nadwozia wykonano z wysokiej jakości włókna węglowego i są to między innymi osłony silnika, wydechu i chłodnicy, panele boczne, a także tylna część nadwozia.

Siedzisko kierowcy, inspirowane wnętrzem samochodu, zostało obszyte czarną Alcantarą i wyróżnia się wyhaftowanym logotypem marki Bentley. Podwójna końcówka układu wydechowego wraz z osłoną została przeprojektowana w taki sposób, aby zharmonizować się z wyrafinowanymi liniami motocykla.

Siedzisko Ducati Diavel z logotypem marki Bentley
24

Batur to najpotężniejszy samochód produkcyjny Bentleya w historii, który napędzany jest silnikiem W12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 740 KM. Zbudowany został w liczbie zaledwie 18 sztuk. Co więcej, Batur łączy w sobie wzorcowe rzemiosło Bentleya z muskularnym nadwoziem, które definiuje nowe DNA designu brytyjskiego producenta samochodów i zapowiada nowy kierunek projektowania marki. Przekaz wizualny komunikuje wielką moc i elegancję, jednakże unikając przy tym ostentacyjnego nadmiaru. Każdy z 18 egzemplarzy Bentleya Batur został wykonany ręcznie przez firmę Mulliner, która jest najstarszym producentem nadwozi na świecie i zarazem wewnętrznym oddziałem firmy Bentley, który gwarantuje najwyższej jakości rękodzieło.

Oprócz 500 egzemplarzy Diavel for Bentley, Ducati oferuje również serię zaledwie 50 egzemplarzy o nazwie Diavel for Bentley Mulliner, dostępnych wyłącznie dla klientów Bentleya, którzy dzięki bezpośredniej współpracy z projektantami Centro Stile Ducati będą mogli skonfigurować motocykl z różnymi kolorami siedziska, przednich zacisków hamulcowych, elementów wykonanych z włókna węglowego i obręczy. Będą mogli także wybrać lakier pasujący do ich samochodu lub zdecydować się na jeden z kolorów z ekskluzywnej palety wybranej przez projektantów firmy Crewe.

Reklama
Tylne światła Ducati Diavel for Bentley
24

Diavel for Bentley, podobnie jak wszystkie kolekcjonerskie motocykle producenta z Borgo Panigale, będzie dostarczany wraz z certyfikatem potwierdzającym autentyczność. Nazwa modelu i numer produkcyjny egzemplarza są wygrawerowane na tabliczce umieszczonej na karbonowej osłonie głowicy, po prawej stronie motocykla. Zarówno deska rozdzielcza, jak i matryca tylnych świateł LED oferują specjalną animację, która sprawia, że Diavel for Bentley jest jeszcze bardziej rozpoznawalny. W zestawie wraz z pojazdem znajdzie się też dodatkowe siedzenie pasażera i dedykowany pokrowiec, a każdy motocykl dostarczany będzie w ekskluzywnej, spersonalizowanej skrzyni.

Ducati Diavel for Bentley z boku
24

Współpraca między dwoma producentami doprowadziła również do stworzenia wyjątkowej kolekcji zarezerwowanej wyłącznie dla właścicieli Diavel for Bentley, która pozwala klientom uzupełnić swój styl o kask i kurtkę (zarówno w wersji męskiej, jak i damskiej) w kolorystyce odzwierciedlającej lakier motocykla.

Diavel for Bentley napędzany jest silnikiem V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3, który jest elementem nośnym konstrukcji, a jednocześnie charakteryzuje się wysoce wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi. Generuje moc maksymalną na poziomie 168 KM i bogaty jest w moment obrotowy sprawiając, że jest jednocześnie płynny, przewidywalny i użyteczny już od najniższych obrotów. Układ zapłonu Twin Pulse wraz z dedykowanym układem wydechowym znacznie poprawiają dźwięk silnika.

Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024