Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Numerowana i limitowana edycja Ducati Diavel V4 inspirowana jest samochodem Bentley Batur.
Ducati i Bentley z dumą ogłaszają nowy, limitowany model, który celebruje to, co najlepsze w obu kultowych markach. Projekt pod nazwą Ducati Diavel for Bentley zrodził się ze współpracy między dwoma producentami i łączy niesamowite doświadczenie Ducati w motocyklowym świecie z wyjątkową wizją ekskluzywności, kunsztu i designu w stylu Bentleya. Motocykl został zaprezentowany podczas wydarzenia "fuorisalone" w Art Basel w Miami Beach, czyli zagranicznej edycji najbardziej prestiżowych europejskich targów sztuki współczesnej.
W oparciu o wyrafinowaną bazę techniczną wysokowydajnego i zaawansowanego Diavela V4, Ducati zintegrowało wiele elementów charakteryzujących styl samochodu Bentley Batur, który również powstał w limitowanej serii ręcznie wykonanej w liczbie 18 sztuk. Diavel for Bentley powstanie w numerowanej serii ograniczonej do 500+50 egzemplarzy, przy czym te ostatnie będą zarezerwowane jedynie dla klientów Bentleya.
Dział Centro Stile Ducati, we współpracy z projektantami z marki Bentley, stworzył nowy projekt tego wyjątkowego motocykla, czerpiąc inspirację z modelu Batur. Zdecydowane i agresywne linie Diavela V4 zostały podkreślone przez bogaty w metaliczne odcienie kolor Scarab Green, który pochodzi z palety Bentley Mulliner. Wiele charakterystycznych cech modelu Batur zostało wykorzystanych w różnych elementach motocykla i są to między innymi kute felgi w kolorze Dark Titanium Satin, które kształtem przypominają te z samochodu, a dodatkowo zaprojektowane i stworzone zostały specjalnie na potrzeby tego modelu.
Boczne wloty powietrza odzwierciedlają dwukolorową osłonę chłodnicy, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Bentleya Batur. Przedni błotnik, owiewka i zbiornik paliwa przypominają żebra na masce, podczas gdy jednomiejscowy ogon, który można zastąpić siedzeniem pasażera, czerpie wiele stylistycznych inspiracji z tylnej części samochodu. Wiele elementów nadwozia wykonano z wysokiej jakości włókna węglowego i są to między innymi osłony silnika, wydechu i chłodnicy, panele boczne, a także tylna część nadwozia.
Siedzisko kierowcy, inspirowane wnętrzem samochodu, zostało obszyte czarną Alcantarą i wyróżnia się wyhaftowanym logotypem marki Bentley. Podwójna końcówka układu wydechowego wraz z osłoną została przeprojektowana w taki sposób, aby zharmonizować się z wyrafinowanymi liniami motocykla.
Batur to najpotężniejszy samochód produkcyjny Bentleya w historii, który napędzany jest silnikiem W12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 740 KM. Zbudowany został w liczbie zaledwie 18 sztuk. Co więcej, Batur łączy w sobie wzorcowe rzemiosło Bentleya z muskularnym nadwoziem, które definiuje nowe DNA designu brytyjskiego producenta samochodów i zapowiada nowy kierunek projektowania marki. Przekaz wizualny komunikuje wielką moc i elegancję, jednakże unikając przy tym ostentacyjnego nadmiaru. Każdy z 18 egzemplarzy Bentleya Batur został wykonany ręcznie przez firmę Mulliner, która jest najstarszym producentem nadwozi na świecie i zarazem wewnętrznym oddziałem firmy Bentley, który gwarantuje najwyższej jakości rękodzieło.
Oprócz 500 egzemplarzy Diavel for Bentley, Ducati oferuje również serię zaledwie 50 egzemplarzy o nazwie Diavel for Bentley Mulliner, dostępnych wyłącznie dla klientów Bentleya, którzy dzięki bezpośredniej współpracy z projektantami Centro Stile Ducati będą mogli skonfigurować motocykl z różnymi kolorami siedziska, przednich zacisków hamulcowych, elementów wykonanych z włókna węglowego i obręczy. Będą mogli także wybrać lakier pasujący do ich samochodu lub zdecydować się na jeden z kolorów z ekskluzywnej palety wybranej przez projektantów firmy Crewe.
Diavel for Bentley, podobnie jak wszystkie kolekcjonerskie motocykle producenta z Borgo Panigale, będzie dostarczany wraz z certyfikatem potwierdzającym autentyczność. Nazwa modelu i numer produkcyjny egzemplarza są wygrawerowane na tabliczce umieszczonej na karbonowej osłonie głowicy, po prawej stronie motocykla. Zarówno deska rozdzielcza, jak i matryca tylnych świateł LED oferują specjalną animację, która sprawia, że Diavel for Bentley jest jeszcze bardziej rozpoznawalny. W zestawie wraz z pojazdem znajdzie się też dodatkowe siedzenie pasażera i dedykowany pokrowiec, a każdy motocykl dostarczany będzie w ekskluzywnej, spersonalizowanej skrzyni.
Współpraca między dwoma producentami doprowadziła również do stworzenia wyjątkowej kolekcji zarezerwowanej wyłącznie dla właścicieli Diavel for Bentley, która pozwala klientom uzupełnić swój styl o kask i kurtkę (zarówno w wersji męskiej, jak i damskiej) w kolorystyce odzwierciedlającej lakier motocykla.
Diavel for Bentley napędzany jest silnikiem V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3, który jest elementem nośnym konstrukcji, a jednocześnie charakteryzuje się wysoce wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi. Generuje moc maksymalną na poziomie 168 KM i bogaty jest w moment obrotowy sprawiając, że jest jednocześnie płynny, przewidywalny i użyteczny już od najniższych obrotów. Układ zapłonu Twin Pulse wraz z dedykowanym układem wydechowym znacznie poprawiają dźwięk silnika.
Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.
Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.
Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.
Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.