Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Po zjawiskowych modelach specjalnych Bacalar i Batur coupe, Bentley wypuszcza na rynek otwartą wersję tego drugiego. Batur Convertible jest kolejnym wyjątkowym akcentem na pożegnanie jednostki W12 stosowanej we wszystkich Bentleyach ery Volkswagena. Podobnie jak inne wytwory manufaktury Mulliner, efektowny kabriolet powstanie w bardzo limitowanej serii liczącej 16 sztuk. Nie ma nigdzie metki z ceną, ale niedawno Batur coupe rozpoczynał się od 1,65 mln funtów netto (8,27 mln zł), więc Convertible będzie jeszcze droższy.
Convertible zbudowano według tej samej zasady co coupe - dwa miejsca i dwoje drzwi, ale z elementami Bacalara wkomponowanymi w design. Chodzi przede wszystkim o dwa wybrzuszenia za zagłówkami foteli przykryte “unoszącym się” mostkiem, ale w przeciwieństwie do Bacalara, który był barchettą (w ogóle nie posiadał dachu), Batur ma składany pełnowymiarowy dach. Można go składać i rozkładać przy prędkościach do 50 km/h, a procedura trwa 19 sekund.
Podobnie jak wersja zamknięta, Batur Convertible ma pod maską 6-litrowe W12 z dwoma turbinami generujące 750 KM i 1000 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła poprzez 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Bentley ogłosił, że w połowie tego roku zakończy produkcję swoich silników W12, więc Batur Convertible może być jednym z ostatnich modeli oferowanych z tym kultowym motorem. Wskazuje na to fakt, że mamy do czynienia z najmocniejszą jak do tej pory odmianą tego silnika.
Stworzony wcześniej otwarty model Bacalar miał pod maską podobny silnik, ale o mocy 659 KM. W Baturze zastosowano zmodyfikowane turbiny, zrewidowany układ dolotowy, nowe intercoolery i dostosowany pod te zmiany program ECU, dlatego jednostka ta ma 750 KM, blisko sto więcej niż Bacalar. Osiągi w takich samochodach nie są najważniejsze, ale można spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h poniżej 3,8 s oraz prędkości maksymalnej przekraczającej 320 km/h.
Jak przystało na produkt firmy Mulliner w cenie blisko 10 mln zł, Bentley Batur Convertible ma niemal nieograniczone możliwości personalizacji i bardzo długą listę opcji. Można wybierać wśród barw lakieru tworzonych na zamówienie, wymyślić dowolne ręcznie malowane grafiki czy zażyczyć sobie wkomponowanie cennych kruszców w elementy wykończenia kabiny. Rzeczy takie jak wspomniany mostek nad tylnym pokładem, pokrywa składanego dachu czy przełączniki wewnętrzne mogą być wykonane nawet z różowego złota.
Bramy zakładu Bentleya w Crewe opuści tylko 16 egzemplarzy Bentleya Batur Convertible. Produkcja będzie mieć miejsce za kilka miesięcy, a cena może przekroczyć 1,65 mln funtów (blisko 8,3 mln zł).
Silnik: W12 6.0 twin turbo
Moc: 750 KM
Moment obrotowy: 1000 Nm
Skrzynia biegów: 8b DSG
Prędkość: ~320 km/h
Cena: >1,65 mln funtów
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.