BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Po zjawiskowych modelach specjalnych Bacalar i Batur coupe, Bentley wypuszcza na rynek otwartą wersję tego drugiego. Batur Convertible jest kolejnym wyjątkowym akcentem na pożegnanie jednostki W12 stosowanej we wszystkich Bentleyach ery Volkswagena. Podobnie jak inne wytwory manufaktury Mulliner, efektowny kabriolet powstanie w bardzo limitowanej serii liczącej 16 sztuk. Nie ma nigdzie metki z ceną, ale niedawno Batur coupe rozpoczynał się od 1,65 mln funtów netto (8,27 mln zł), więc Convertible będzie jeszcze droższy.
Convertible zbudowano według tej samej zasady co coupe - dwa miejsca i dwoje drzwi, ale z elementami Bacalara wkomponowanymi w design. Chodzi przede wszystkim o dwa wybrzuszenia za zagłówkami foteli przykryte “unoszącym się” mostkiem, ale w przeciwieństwie do Bacalara, który był barchettą (w ogóle nie posiadał dachu), Batur ma składany pełnowymiarowy dach. Można go składać i rozkładać przy prędkościach do 50 km/h, a procedura trwa 19 sekund.
Podobnie jak wersja zamknięta, Batur Convertible ma pod maską 6-litrowe W12 z dwoma turbinami generujące 750 KM i 1000 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła poprzez 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Bentley ogłosił, że w połowie tego roku zakończy produkcję swoich silników W12, więc Batur Convertible może być jednym z ostatnich modeli oferowanych z tym kultowym motorem. Wskazuje na to fakt, że mamy do czynienia z najmocniejszą jak do tej pory odmianą tego silnika.
Stworzony wcześniej otwarty model Bacalar miał pod maską podobny silnik, ale o mocy 659 KM. W Baturze zastosowano zmodyfikowane turbiny, zrewidowany układ dolotowy, nowe intercoolery i dostosowany pod te zmiany program ECU, dlatego jednostka ta ma 750 KM, blisko sto więcej niż Bacalar. Osiągi w takich samochodach nie są najważniejsze, ale można spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h poniżej 3,8 s oraz prędkości maksymalnej przekraczającej 320 km/h.
Jak przystało na produkt firmy Mulliner w cenie blisko 10 mln zł, Bentley Batur Convertible ma niemal nieograniczone możliwości personalizacji i bardzo długą listę opcji. Można wybierać wśród barw lakieru tworzonych na zamówienie, wymyślić dowolne ręcznie malowane grafiki czy zażyczyć sobie wkomponowanie cennych kruszców w elementy wykończenia kabiny. Rzeczy takie jak wspomniany mostek nad tylnym pokładem, pokrywa składanego dachu czy przełączniki wewnętrzne mogą być wykonane nawet z różowego złota.
Bramy zakładu Bentleya w Crewe opuści tylko 16 egzemplarzy Bentleya Batur Convertible. Produkcja będzie mieć miejsce za kilka miesięcy, a cena może przekroczyć 1,65 mln funtów (blisko 8,3 mln zł).
Silnik: W12 6.0 twin turbo
Moc: 750 KM
Moment obrotowy: 1000 Nm
Skrzynia biegów: 8b DSG
Prędkość: ~320 km/h
Cena: >1,65 mln funtów
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.