Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Po zjawiskowych modelach specjalnych Bacalar i Batur coupe, Bentley wypuszcza na rynek otwartą wersję tego drugiego. Batur Convertible jest kolejnym wyjątkowym akcentem na pożegnanie jednostki W12 stosowanej we wszystkich Bentleyach ery Volkswagena. Podobnie jak inne wytwory manufaktury Mulliner, efektowny kabriolet powstanie w bardzo limitowanej serii liczącej 16 sztuk. Nie ma nigdzie metki z ceną, ale niedawno Batur coupe rozpoczynał się od 1,65 mln funtów netto (8,27 mln zł), więc Convertible będzie jeszcze droższy.
Convertible zbudowano według tej samej zasady co coupe - dwa miejsca i dwoje drzwi, ale z elementami Bacalara wkomponowanymi w design. Chodzi przede wszystkim o dwa wybrzuszenia za zagłówkami foteli przykryte “unoszącym się” mostkiem, ale w przeciwieństwie do Bacalara, który był barchettą (w ogóle nie posiadał dachu), Batur ma składany pełnowymiarowy dach. Można go składać i rozkładać przy prędkościach do 50 km/h, a procedura trwa 19 sekund.
Podobnie jak wersja zamknięta, Batur Convertible ma pod maską 6-litrowe W12 z dwoma turbinami generujące 750 KM i 1000 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła poprzez 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Bentley ogłosił, że w połowie tego roku zakończy produkcję swoich silników W12, więc Batur Convertible może być jednym z ostatnich modeli oferowanych z tym kultowym motorem. Wskazuje na to fakt, że mamy do czynienia z najmocniejszą jak do tej pory odmianą tego silnika.
Stworzony wcześniej otwarty model Bacalar miał pod maską podobny silnik, ale o mocy 659 KM. W Baturze zastosowano zmodyfikowane turbiny, zrewidowany układ dolotowy, nowe intercoolery i dostosowany pod te zmiany program ECU, dlatego jednostka ta ma 750 KM, blisko sto więcej niż Bacalar. Osiągi w takich samochodach nie są najważniejsze, ale można spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h poniżej 3,8 s oraz prędkości maksymalnej przekraczającej 320 km/h.
Jak przystało na produkt firmy Mulliner w cenie blisko 10 mln zł, Bentley Batur Convertible ma niemal nieograniczone możliwości personalizacji i bardzo długą listę opcji. Można wybierać wśród barw lakieru tworzonych na zamówienie, wymyślić dowolne ręcznie malowane grafiki czy zażyczyć sobie wkomponowanie cennych kruszców w elementy wykończenia kabiny. Rzeczy takie jak wspomniany mostek nad tylnym pokładem, pokrywa składanego dachu czy przełączniki wewnętrzne mogą być wykonane nawet z różowego złota.
Bramy zakładu Bentleya w Crewe opuści tylko 16 egzemplarzy Bentleya Batur Convertible. Produkcja będzie mieć miejsce za kilka miesięcy, a cena może przekroczyć 1,65 mln funtów (blisko 8,3 mln zł).
Silnik: W12 6.0 twin turbo
Moc: 750 KM
Moment obrotowy: 1000 Nm
Skrzynia biegów: 8b DSG
Prędkość: ~320 km/h
Cena: >1,65 mln funtów
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.