Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Po zjawiskowych modelach specjalnych Bacalar i Batur coupe, Bentley wypuszcza na rynek otwartą wersję tego drugiego. Batur Convertible jest kolejnym wyjątkowym akcentem na pożegnanie jednostki W12 stosowanej we wszystkich Bentleyach ery Volkswagena. Podobnie jak inne wytwory manufaktury Mulliner, efektowny kabriolet powstanie w bardzo limitowanej serii liczącej 16 sztuk. Nie ma nigdzie metki z ceną, ale niedawno Batur coupe rozpoczynał się od 1,65 mln funtów netto (8,27 mln zł), więc Convertible będzie jeszcze droższy.
Convertible zbudowano według tej samej zasady co coupe - dwa miejsca i dwoje drzwi, ale z elementami Bacalara wkomponowanymi w design. Chodzi przede wszystkim o dwa wybrzuszenia za zagłówkami foteli przykryte “unoszącym się” mostkiem, ale w przeciwieństwie do Bacalara, który był barchettą (w ogóle nie posiadał dachu), Batur ma składany pełnowymiarowy dach. Można go składać i rozkładać przy prędkościach do 50 km/h, a procedura trwa 19 sekund.
Podobnie jak wersja zamknięta, Batur Convertible ma pod maską 6-litrowe W12 z dwoma turbinami generujące 750 KM i 1000 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła poprzez 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Bentley ogłosił, że w połowie tego roku zakończy produkcję swoich silników W12, więc Batur Convertible może być jednym z ostatnich modeli oferowanych z tym kultowym motorem. Wskazuje na to fakt, że mamy do czynienia z najmocniejszą jak do tej pory odmianą tego silnika.
Stworzony wcześniej otwarty model Bacalar miał pod maską podobny silnik, ale o mocy 659 KM. W Baturze zastosowano zmodyfikowane turbiny, zrewidowany układ dolotowy, nowe intercoolery i dostosowany pod te zmiany program ECU, dlatego jednostka ta ma 750 KM, blisko sto więcej niż Bacalar. Osiągi w takich samochodach nie są najważniejsze, ale można spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h poniżej 3,8 s oraz prędkości maksymalnej przekraczającej 320 km/h.
Jak przystało na produkt firmy Mulliner w cenie blisko 10 mln zł, Bentley Batur Convertible ma niemal nieograniczone możliwości personalizacji i bardzo długą listę opcji. Można wybierać wśród barw lakieru tworzonych na zamówienie, wymyślić dowolne ręcznie malowane grafiki czy zażyczyć sobie wkomponowanie cennych kruszców w elementy wykończenia kabiny. Rzeczy takie jak wspomniany mostek nad tylnym pokładem, pokrywa składanego dachu czy przełączniki wewnętrzne mogą być wykonane nawet z różowego złota.
Bramy zakładu Bentleya w Crewe opuści tylko 16 egzemplarzy Bentleya Batur Convertible. Produkcja będzie mieć miejsce za kilka miesięcy, a cena może przekroczyć 1,65 mln funtów (blisko 8,3 mln zł).
Silnik: W12 6.0 twin turbo
Moc: 750 KM
Moment obrotowy: 1000 Nm
Skrzynia biegów: 8b DSG
Prędkość: ~320 km/h
Cena: >1,65 mln funtów
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.