Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowy XDiavel V4: cruiser od Ducati z silnikiem V4 Granturismo

XDiavel V4 został całkowicie przeprojektowany - jest unikalny i natychmiast rozpoznawalny!

autor: Ducati

17 lutego 2025
Nowy Ducati XDiavel V4
11

W najnowszym odcinku Ducati World Première 2025 zaprezentowany został nowy XDiavel V4 – sportowy cruiser z Borgo Panigale. To unikalny motocykl, którego dusza łączy teraz osiągi silnika V4 pochodzącego z MotoGP z pozycją jazdy typową dla cruisera oraz zmysłowym pięknem, które charakteryzuje wszystkie motocykle Ducati. Jeszcze bardziej muskularna, wyrafinowana i wysokowydajna reinterpretacja koncepcji, którą wprowadził do tej kategorii pierwszy XDiavel 1260.

Jest to model dedykowany dla osób, które lubią się wyróżniać.

Model dla entuzjastów szukających motocykla o wyjątkowym stylu oraz dla miłośników uroku cruisera, zafascynowanych jednocześnie osiągami dragstera, które zawsze wyróżniały XDiavela. Jego linie są muskularne i jednocześnie eleganckie, a niska oraz odprężająca pozycja jazdy nadal zapewnia doskonałą kontrolę nad motocyklem. Osobowość tego modelu magnetyzuje uwagę. XDiavel V4 to motocykl, który z taką samą naturalnością sunie powoli po miejskich bulwarach, jak i tańczy między zakrętami na krętych drogach.

XDiavel V4 zaskakuje na każdym kroku. Silnik V4 Granturismo o pojemności 1158 cm³ wyznacza standardy w swojej kategorii. Maksymalna moc 168 KM i moment obrotowy wynoszący 126 Nm łączą liniową pracę przy niskich obrotach z dynamicznym momentem obrotowym dostępnym w całym zakresie obrotomierza. Wał przeciwbieżny, w połączeniu z jedną z najniższych mas w tej klasie (229 kg w stanie gotowym do jazdy bez paliwa), zapewnia niezrównaną w tym segmencie przyjemność z prowadzenia.

Nowy Ducati XDiavel V4 - sylwetka
11

Ducati XDiavel V4 to motocykl kontrastów, co widać już na pierwszy rzut oka.

Niska i smukła linia sportowego cruisera stanowi ekscytujący kontrast z obrazem mocy i technologii, który przekazuje mechanika. Odważne kształty inspirowane są supersamochodami, a niezwykłą estetykę i techniczne zaawansowanie podkreśla dumnie eksponowany układ wydechowy z czterema końcówkami. XDiavel V4 może być cruiserem do podziwiania zachodzącego słońca podczas jazdy nadmorską drogą albo dragsterem gotowym do dynamicznego startu po zapaleniu się zielonego światła.

Muskularny zbiornik paliwa przyciąga wzrok nowymi kolorami Black LavaBurning Red, stworzonymi specjalnie dla XDiavela V4, które tworzą eleganckie refleksy świetlne. Charakterystyczny wygląd motocykla podkreślają również sygnatury przedniego i tylnego oświetlenia oraz dynamiczne kierunkowskazy zintegrowane w bocznych owiewkach, które – podobnie jak reszta oświetlenia – są w pełni LED-owe. Przedni DRL przyciąga uwagę kontrastem z wewnętrzną teksturą reflektora. Wraz z tylnym światłem umieszczonym pod ogonem podkreślają wyrafinowanie i dbałość o każdy detal XDiavela. Jednostronny wahacz aluminiowy pozwala podziwiać wizualnie bardzo lekką felgę tylną, którą obuto oponą w imponującym rozmiarze 240/45. Pięcioramienne felgi nawiązują stylistycznie do amerykańskich muscle carów.

Kierowca może cieszyć się komfortem niskiego siedzenia (770 mm od podłoża) oraz kierownicą cofniętą i obniżoną w porównaniu do XDiavela 1260, co znacznie ułatwia manewrowanie motocyklem. Komfort został znacząco poprawiony dzięki tylnemu zawieszeniu o zwiększonym skoku o 25 mm w porównaniu do XDiavela 1260 oraz przede wszystkim szerokiemu, dobrze wyprofilowanemu i grubszemu siedzeniu. Pasażer ma również do dyspozycji bardziej przestronne (+30% szerokości, +50% długości) i wygodniejsze (+25 mm grubości) siedzisko oraz uchwyt pasażera montowany w standardzie.

Nowy Ducati XDiavel V4 - widok z góry
11

Osoby preferujące bardziej dynamiczną pozycję jazdy mogą przesunąć podnóżki do tyłu dzięki specjalnemu zestawowi dostępnym w katalogu akcesoriów. XDiavel V4 może stać się również zadziornym jednoosobowym motocyklem po wyposażeniu go w dodatkową nakładkę siedzenia pasażera.

XDiavel V4 jest wyposażony w potężny silnik V4 Granturismo.

XDiavel V4 jest wyposażony w silnik V4 Granturismo o pojemności 1158 cm³, który został poprawiony pod względem osiągów, dynamiki oraz przyjemności z jazdy. Dzięki zaawansowanej technologii wału przeciwbieżnego, podobnie jak w motocyklach Ducati startujących w MotoGP, zmniejsza on efekt żyroskopowy, zwiększając zwinność. W modelu XDiavel V4 silnik wyróżnia się czarnym, błyszczącym wykończeniem – unikalnym wśród silników Ducati V4.

Potężny silnik o mocy 168 KM, bogaty w moment obrotowy w całym zakresie pracy (z maksymalną wartością momentu obrotowego wynoszącą 126 Nm przy 7 500 obr./min), jest jednocześnie niezwykle lekki i kompaktowy, V4 Granturismo (wywodzący się z Desmosedici StradalePanigale V4Streetfightera V4) jest płynny, przewidywalny i łatwy w użytkowaniu nawet przy najniższych prędkościach. Charakteryzuje się również niskimi kosztami eksploatacji (kontrola luzów zaworowych została zaplanowana w interwałach co 60 000 km) i jest wydajny pod względem zużycia paliwa oraz emisji CO2 dzięki rozszerzonemu systemowi dezaktywacji, który wyłącza tylny rząd cylindrów nie tylko wtedy, gdy pojazd jest nieruchomy, ale także podczas jazdy na niskich obrotach w warunkach zmniejszonego obciążenia silnika.

Nowy Ducati XDiavel V4 2025 na ilicy
11

Kolejność zapłonu Twin Pulse, wraz z układem wydechowym opracowanym z dużą dbałością o jakość dźwięku, jednoznacznie charakteryzuje barwę dźwięku V4 Granturismo w modelu XDiavel V4. Rozszerzony system dezaktywacji tylnych cylindrów, który pozwala silnikowi pracować jako dwucylindrowy lub czterocylindrowy z nieodczuwalnym przejściem dzięki swojej stopniowości, powoduje zmianę tonu dźwięku wydechu podczas przełączania się między trybami. Głębszy dźwięk, o niższych częstotliwościach, charakteryzuje V4 Granturismo, gdy aktywne są tylko dwa przednie cylindry, natomiast częstotliwości stają się wyższe, gdy pracują wszystkie cztery.

Ekscytujące osiągi silnika V4 Granturismo łączą się z nieoczekiwaną zwrotnością i dynamiką dla motocykla tego typu, co przekłada się na przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Masa własna XDiavela V4 to 229 kg, co oznacza oszczędność 6 kg w porównaniu do XDiavela 1260 S, dzięki lekkości silnika V4 Granturismo i ukierunkowanym zmianom na wielu elementach motocykla. Motocykl jest wyposażony w pełni regulowane zawieszenie przednie typu upside-down z goleniami o średnicy 50 mm oraz tylny, również regulowany monoshock.

Reklama

Rezultatem wprowadzonych zmian jest motocykl zdolny do generowania zapierającego dech w piersiach przyspieszenia i bezpiecznego hamowania. Osiągi 168-konnego silnika V4 Granturismo, w połączeniu z tylną oponą 240/45 i dedykowanymi przełożeniami, pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, z naprawdę imponującą siłą ciągu. Układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm i zaciskami Brembo Stylema z przodu, zapewnia rekordowe rezultaty, typowe dla motocykli wyścigowych. Taka efektywność jest możliwa do osiągnięcia dzięki bardzo dopracowanej kalibracji systemu ABS, co zwiększa bezpieczeństwo w każdych warunkach.

Nowy Ducati XDiavel V4 2025 - tył motocykla
11

Kierowca może w pełni wykorzystać osiągi XDiavela V4 dzięki kompletnemu i skutecznemu pakietowi elektronicznemu.

Model ten oferuje trzy tryby mocy oraz cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i Wet, dzięki którym kierowca, w zależności od sytuacji i własnych preferencji, może dostosować sposób dostarczania mocy silnika oraz działanie systemów wspomagających jazdę – Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control i ABS Cornering.

Tempomat sprawia, że podróże autostradą są bardziej relaksujące, a system Ducati Quick Shift działający w górę i w dół, pochodzący z nowego Panigale V4, sprawia, że obsługa skrzyni biegów jest bardziej efektywna w sportowej jeździe. Dodatkowo system Launch Control gwarantuje błyskawiczne starty, gdy chce się w pełni wykorzystać możliwości przyspieszenia XDiavela V4.

Nowy Ducati XDiavel V4 2025 - na ulicy
11

Kierowca może zarządzać wszystkimi systemami elektronicznymi za pomocą podświetlanych przycisków na kierownicy oraz nowego 6,9-calowego kolorowego wyświetlacza TFT o proporcjach 8:3, który po raz pierwszy wprowadzony został w Panigale V4. Ekran oferuje również łączność Bluetooth za pośrednictwem aplikacji Ducati Link, umożliwiającą sparowanie smartfona w celu odbierania połączeń, wiadomości i muzyki lub korzystania z systemu nawigacji Turn-by-turn (dostępnego jako akcesorium). Szkło ochronne wykorzystuje technologię Optical Bonding, aby zapewnić optymalną czytelność na czarnym tle nawet w ciągu dnia.

Entuzjaści, którzy chcą zwiększyć możliwości turystyczne swojego XDiavela V4, znajdą wiele opcji w katalogu akcesoriów Ducati Performance – od półsztywnych kufrów o pojemności 48 litrów, do kufrów wyposażonych w pokrywy lakierowane w kolorze nadwozia, do montażu których motocykl jest już przystosowany. Montowane są razem z dodatkowym oświetleniem, oparciem dla pasażera i zintegrowanymi bocznymi uchwytami, co umożliwia wygodną podróż we dwoje.

Nowy Ducati XDiavel V4 2025 - podróż
11

Komfort można dodatkowo zwiększyć poprzez zastosowanie akcesoryjnej owiewki z pleksiglasu, oferowanej w wersji Touring lub Sport. Wyżsi motocykliści mogą poprawić ergonomię XDiavela V4 wybierając siedzenie komfortowe, charakteryzujące się grubszą pianką (+15 mm), innym kształtem i ekskluzywnym pokryciem. Ponadto dla tych, którzy chcą podkreślić niską sylwetkę XDiavel, katalog akcesoriów oferuje także obniżone siedzenie o 15 mm.

Sportowy charakter XDiavela V4 jest natomiast podkreślony przez homologowany tłumik z czterema tytanowymi końcówkami oraz przez nakładkę, którą można zamontować w miejsce siedzenia pasażera. Do tego wszystkiego można dodać frezowane elementy, części z włókna węglowego, kute felgi oraz zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym lub czarnym, aby jeszcze bardziej spersonalizować motocykl.

Po raz pierwszy XDiavel V4 jest dostępny w dwóch metalicznych kolorach, Burning Red i Black Lava, co czyni go jeszcze bardziej unikatowym. Ich nazwy, nawiązujące do ognia, podkreślają emocje, jakie budzi ten motocykl. Po raz pierwszy XDiavel jest oferowany w kolorze czerwonym, ale innym niż ikoniczna czerwień Ducati Red i jaskrawa Racing Red. Black Lava z kolei wzbogaca klasyczną, błyszczącą czerń, typową dla świata cruiserów, o ciepłe tony, które odzwierciedlają unikalną, złożoną i wyrafinowaną osobowość XDiavela V4.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025