Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nadjeżdża nowe! Co oferuje Ducati w 2024 roku?

Wyśmienity design, nowoczesną elektronikę, wysokiej jakości komponenty i dbałość o detale. Ale to dopiero początek.

21 grudnia 2023
Front Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916
24

Trendy najłatwiej przewidywać, przyglądając się tym, którzy od lat je wyznaczają. Jeśli więc zastanawiamy się, jaki będzie nadchodzący rok, warto wziąć pod uwagę nowości proponowane przez jedną z najbardziej stylowych marek świata moto. Ustalenie jednej wiodącej tendencji może jednak okazać się niemożliwe. Nowości Ducati mają wiele wspólnych cech, od elektroniki po design, ale też różni je, i to znacznie, docelowe przeznaczenie. A może właśnie to stanie się wyznacznikiem na rok 2024 – poszukiwanie własnej drogi? Sprawdźmy, co będzie nam w niej towarzyszyło. 

Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  - widok z boku
24
Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  
Ducati

Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  

Ducati jak mało która marka potrafi wydobywać piękno z maszyn. Dowodem jest chociażby model 916, tak ikoniczny, że wystawiono go nawet w muzeum sztuki nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku. 30 lat po rozpoczęciu produkcji nadal uważa się go za przykład wyjątkowo dopracowanego kreatywnego designu. Nic więc dziwnego, że ten konkretny model inspirował praktycznie wszystkie późniejsze odsłony sportowych motocykli marki. Teraz jednak mamy do czynienia nie tyle z inspiracją, ile raczej z prawdziwym hołdem dla kultowego oryginału. Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 zostanie wyprodukowane w ograniczonej liczbie 500 egzemplarzy, a wszystkie motocykle znalazły już nabywców. Mamy tu mnóstwo elementów nawiązujących do korzeni, ale kluczowe jest charakterystyczne malowanie. Ducati wzoruje je na motocyklu, na którym Carl Fogarty wygrał mistrzostwa świata Superbike w 1999 r. Limitowany model to także detale, takie jak wyścigowy korek wlewu paliwa, oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów, np. obecne w wielu elementach włókno węglowe. Wyścigowe dziedzictwo przejawia się tu m.in. w jednoosobowej konfiguracji, najlepszym w klasie układzie hamulcowym czy suchym sprzęgle STM EVO

Monster 30° Anniversario  - widok z boku
24
Monster 30° Anniversario   
Ducati
Reklama

Monster 30° Anniversario

Kolejny limitowany model i zarazem kolejny hołd dla ikony, a także… dla prostoty. Monster to model, który od 1993 r. podbija serca pasjonatów właśnie przez praktyczny i minimalistyczny charakter segmentu nakedów. W nowej odsłonie zachowuje cechy, za które pokochały go setki tysięcy użytkowników – jest piękny, lekki, szybki i łatwy w obsłudze. Limitowaną do 500 sztuk edycję napędza Testastretta 11°, jednostka tyleż niezawodna, co niewymagająca z punktu widzenia obsługi serwisowej. Podwozie z kolei nawiązuje do konstrukcji Ducati Superbike, ale zaadaptowanej do wymagań szosowych. Zawieszenie również ma sportowy pazur, co sprawia, że Monster 30° Anniversario idealnie sprawdzi się na krętych drogach. Do dyspozycji mamy trzy tryby jazdy – Sport, Road i Wet – które łatwo obsługuje się z poziomu wyświetlacza. Co ciekawe, chociaż Monster jest pochwałą minimalizmu, elektronika plasuje go zdecydowanie na szczycie segmentu. 

Hypermotard 698 Mono - na torze
24
Hypermotard 698 Mono
Ducati

Hypermotard 698 Mono

Prawdziwa frajda z jazdy jednośladem zaczyna się, przynajmniej w teorii, poza miastem. Tam, gdzie możemy pokonywać zakręty i korzystać z całej szerokości nitki toru. Twórcy Hypermotard 698 Mono doskonale to rozumieją, ale pamiętają jednak o tym, że i jazda miejska powinna być czystą przyjemnością. Udało im się połączyć te dwa światy przez zastosowanie rozwiązań technicznych zaczerpniętych z modelu Panigale. Zarówno silnik, elektronika, jak i podwozie grają tu w jednej drużynie, mającej bardzo konkretny cel: zapewnienie użytkownikowi dobrej zabawy. Na szczególną uwagę zasługuje Superquadro Mono, czyli najbardziej wyrafinowany i wysokowydajny jednocylindrowy silnik drogowy, który kiedykolwiek wyprodukowano. Model można już zamawiać w sieci dealerskiej Ducati.

Multistrada V4 S Grand Tour - na tle zachodzącego słońca
24
Multistrada V4 S Grand Tour
Ducati

Multistrada V4 S Grand Tour

Dobra wiadomość dla każdego, kto ma w sobie żyłkę obieżyświata. Już można składać zamówienia na nową Multistradę V4 S Grand Tour. Model ten przygotowano właśnie z myślą o dłuższych dystansach. I kiedy piszemy o przygotowaniu, mamy na myśli wszystko: od najnowszych systemów zapewniających komfort dłuższej jazdy po detale, takie jak wentylowany schowek, zapobiegający przegrzewaniu się smartfona. W kategorii „praktyczne rozwiązania” warto tu docenić chociażby kufry boczne o całkowitej pojemności 60 l, których obsługę ułatwia centralna stopka. W dalekich podróżach pomoże także rozwiązanie Phone Mirroring. Pozwala ono przekształcić 6,5-calowy wyświetlacz TFT w praktyczną nawigację z kolorową mapą. Co ciekawe, Ducati stworzyło także specjalną kolekcję odzieży, uzupełniającą turystyczne walory jazdy Multistradą. 

Reklama
Multistrada V4 RS na torze
24
Multistrada V4 RS
Ducati

Multistrada V4 RS 

Kolejna numerowana seria w tym zestawieniu i kolejny jubileusz. Tym razem mowa o 20-leciu Multistrady. V4 RS to model łączący cechy sportowej radości z jazdy i turystycznej wygody. A przy tym, jak na członka rodziny Multistrady przystało, cieszy oko wyrafinowanym designem. Najszybsza Multistrada w historii napędzana jest silnikiem Desmosedici Stradale, wywodzącym się z Panigale V4. Ducha sportowej jazdy udało się osiągnąć także dzięki zmniejszeniu masy motocykla (między innymi przez użycie komponentów z włókna węglowego i tytanu, a także zmniejszenie akumulatora). Sportowy jest również design maszyny, w tym malowanie nawiązujące do motocykli startujących w MotoGP, a także grafika pojawiająca się na ekranie. Kolejny raz widać tu spójność stylistyczną Ducati i zamiłowanie marki do najdrobniejszych detali. Gotowi na sportowe emocje? Zamówienia na wyjątkową Multistradę V4 RS są już teraz przyjmowane przez dealerów Ducati.

To idealny rok dla łowców limitowanych serii. Ducati proponuje modele powstałe w hołdzie dla najbardziej kultowych klasyków marki.

DesertX Rally na pustyni
24
DesertX Rally
Ducati

DesertX Rally

Na koniec coś dla łowców przygód. Prototyp DesertX Rally przeszedł prawdziwy rajdowy test ognia. Po przetestowaniu przez zawodowców nowe Ducati gotowe jest na przyjęcie przez tradycyjnych użytkowników (można je zamawiać już w tej chwili). DesertX to pierwszy model Ducati wyposażony w 21-calową przednią obręcz i 18-calową tylną. Wersja Rally dodatkowo charakteryzuje się rozwiązaniami, które sprawiają, że ten motocykl okazuje się niezwykle skuteczny w terenie (możliwość personalizacji jest tu dodatkowym atutem). Przykład? Chociażby wysoki przedni błotnik, nowe koła szprychowe, przednie zawieszenie ze zwiększonym skokiem i tylny amortyzator wywodzący się wprost z motocrossu. Mamy tu także takie detale, jak osłona miski olejowej z kutego włókna węglowego czy dźwignia zmiany biegów oraz tylny hamulec z litego aluminium. Wszystko po to, by nowa maszyna Ducati była gotowa na przygody w terenie.

Trzeba przyznać, że oferta nowości na nadchodzący rok jest niezwykle rozbudowana. Coś dla siebie znajdzie tu i łowca emocji, i miłośnik długich, spokojnych tras. Każdy z nich dostanie najwyższą jakość i niepowtarzalny design Ducati.

Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025