Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nadjeżdża nowe! Co oferuje Ducati w 2024 roku?

Wyśmienity design, nowoczesną elektronikę, wysokiej jakości komponenty i dbałość o detale. Ale to dopiero początek.

21 grudnia 2023
Front Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916
24

Trendy najłatwiej przewidywać, przyglądając się tym, którzy od lat je wyznaczają. Jeśli więc zastanawiamy się, jaki będzie nadchodzący rok, warto wziąć pod uwagę nowości proponowane przez jedną z najbardziej stylowych marek świata moto. Ustalenie jednej wiodącej tendencji może jednak okazać się niemożliwe. Nowości Ducati mają wiele wspólnych cech, od elektroniki po design, ale też różni je, i to znacznie, docelowe przeznaczenie. A może właśnie to stanie się wyznacznikiem na rok 2024 – poszukiwanie własnej drogi? Sprawdźmy, co będzie nam w niej towarzyszyło. 

Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  - widok z boku
24
Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  
Ducati

Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916  

Ducati jak mało która marka potrafi wydobywać piękno z maszyn. Dowodem jest chociażby model 916, tak ikoniczny, że wystawiono go nawet w muzeum sztuki nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku. 30 lat po rozpoczęciu produkcji nadal uważa się go za przykład wyjątkowo dopracowanego kreatywnego designu. Nic więc dziwnego, że ten konkretny model inspirował praktycznie wszystkie późniejsze odsłony sportowych motocykli marki. Teraz jednak mamy do czynienia nie tyle z inspiracją, ile raczej z prawdziwym hołdem dla kultowego oryginału. Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 zostanie wyprodukowane w ograniczonej liczbie 500 egzemplarzy, a wszystkie motocykle znalazły już nabywców. Mamy tu mnóstwo elementów nawiązujących do korzeni, ale kluczowe jest charakterystyczne malowanie. Ducati wzoruje je na motocyklu, na którym Carl Fogarty wygrał mistrzostwa świata Superbike w 1999 r. Limitowany model to także detale, takie jak wyścigowy korek wlewu paliwa, oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów, np. obecne w wielu elementach włókno węglowe. Wyścigowe dziedzictwo przejawia się tu m.in. w jednoosobowej konfiguracji, najlepszym w klasie układzie hamulcowym czy suchym sprzęgle STM EVO

Monster 30° Anniversario  - widok z boku
24
Monster 30° Anniversario   
Ducati
Reklama

Monster 30° Anniversario

Kolejny limitowany model i zarazem kolejny hołd dla ikony, a także… dla prostoty. Monster to model, który od 1993 r. podbija serca pasjonatów właśnie przez praktyczny i minimalistyczny charakter segmentu nakedów. W nowej odsłonie zachowuje cechy, za które pokochały go setki tysięcy użytkowników – jest piękny, lekki, szybki i łatwy w obsłudze. Limitowaną do 500 sztuk edycję napędza Testastretta 11°, jednostka tyleż niezawodna, co niewymagająca z punktu widzenia obsługi serwisowej. Podwozie z kolei nawiązuje do konstrukcji Ducati Superbike, ale zaadaptowanej do wymagań szosowych. Zawieszenie również ma sportowy pazur, co sprawia, że Monster 30° Anniversario idealnie sprawdzi się na krętych drogach. Do dyspozycji mamy trzy tryby jazdy – Sport, Road i Wet – które łatwo obsługuje się z poziomu wyświetlacza. Co ciekawe, chociaż Monster jest pochwałą minimalizmu, elektronika plasuje go zdecydowanie na szczycie segmentu. 

Hypermotard 698 Mono - na torze
24
Hypermotard 698 Mono
Ducati

Hypermotard 698 Mono

Prawdziwa frajda z jazdy jednośladem zaczyna się, przynajmniej w teorii, poza miastem. Tam, gdzie możemy pokonywać zakręty i korzystać z całej szerokości nitki toru. Twórcy Hypermotard 698 Mono doskonale to rozumieją, ale pamiętają jednak o tym, że i jazda miejska powinna być czystą przyjemnością. Udało im się połączyć te dwa światy przez zastosowanie rozwiązań technicznych zaczerpniętych z modelu Panigale. Zarówno silnik, elektronika, jak i podwozie grają tu w jednej drużynie, mającej bardzo konkretny cel: zapewnienie użytkownikowi dobrej zabawy. Na szczególną uwagę zasługuje Superquadro Mono, czyli najbardziej wyrafinowany i wysokowydajny jednocylindrowy silnik drogowy, który kiedykolwiek wyprodukowano. Model można już zamawiać w sieci dealerskiej Ducati.

Multistrada V4 S Grand Tour - na tle zachodzącego słońca
24
Multistrada V4 S Grand Tour
Ducati

Multistrada V4 S Grand Tour

Dobra wiadomość dla każdego, kto ma w sobie żyłkę obieżyświata. Już można składać zamówienia na nową Multistradę V4 S Grand Tour. Model ten przygotowano właśnie z myślą o dłuższych dystansach. I kiedy piszemy o przygotowaniu, mamy na myśli wszystko: od najnowszych systemów zapewniających komfort dłuższej jazdy po detale, takie jak wentylowany schowek, zapobiegający przegrzewaniu się smartfona. W kategorii „praktyczne rozwiązania” warto tu docenić chociażby kufry boczne o całkowitej pojemności 60 l, których obsługę ułatwia centralna stopka. W dalekich podróżach pomoże także rozwiązanie Phone Mirroring. Pozwala ono przekształcić 6,5-calowy wyświetlacz TFT w praktyczną nawigację z kolorową mapą. Co ciekawe, Ducati stworzyło także specjalną kolekcję odzieży, uzupełniającą turystyczne walory jazdy Multistradą. 

Reklama
Multistrada V4 RS na torze
24
Multistrada V4 RS
Ducati

Multistrada V4 RS 

Kolejna numerowana seria w tym zestawieniu i kolejny jubileusz. Tym razem mowa o 20-leciu Multistrady. V4 RS to model łączący cechy sportowej radości z jazdy i turystycznej wygody. A przy tym, jak na członka rodziny Multistrady przystało, cieszy oko wyrafinowanym designem. Najszybsza Multistrada w historii napędzana jest silnikiem Desmosedici Stradale, wywodzącym się z Panigale V4. Ducha sportowej jazdy udało się osiągnąć także dzięki zmniejszeniu masy motocykla (między innymi przez użycie komponentów z włókna węglowego i tytanu, a także zmniejszenie akumulatora). Sportowy jest również design maszyny, w tym malowanie nawiązujące do motocykli startujących w MotoGP, a także grafika pojawiająca się na ekranie. Kolejny raz widać tu spójność stylistyczną Ducati i zamiłowanie marki do najdrobniejszych detali. Gotowi na sportowe emocje? Zamówienia na wyjątkową Multistradę V4 RS są już teraz przyjmowane przez dealerów Ducati.

To idealny rok dla łowców limitowanych serii. Ducati proponuje modele powstałe w hołdzie dla najbardziej kultowych klasyków marki.

DesertX Rally na pustyni
24
DesertX Rally
Ducati

DesertX Rally

Na koniec coś dla łowców przygód. Prototyp DesertX Rally przeszedł prawdziwy rajdowy test ognia. Po przetestowaniu przez zawodowców nowe Ducati gotowe jest na przyjęcie przez tradycyjnych użytkowników (można je zamawiać już w tej chwili). DesertX to pierwszy model Ducati wyposażony w 21-calową przednią obręcz i 18-calową tylną. Wersja Rally dodatkowo charakteryzuje się rozwiązaniami, które sprawiają, że ten motocykl okazuje się niezwykle skuteczny w terenie (możliwość personalizacji jest tu dodatkowym atutem). Przykład? Chociażby wysoki przedni błotnik, nowe koła szprychowe, przednie zawieszenie ze zwiększonym skokiem i tylny amortyzator wywodzący się wprost z motocrossu. Mamy tu także takie detale, jak osłona miski olejowej z kutego włókna węglowego czy dźwignia zmiany biegów oraz tylny hamulec z litego aluminium. Wszystko po to, by nowa maszyna Ducati była gotowa na przygody w terenie.

Trzeba przyznać, że oferta nowości na nadchodzący rok jest niezwykle rozbudowana. Coś dla siebie znajdzie tu i łowca emocji, i miłośnik długich, spokojnych tras. Każdy z nich dostanie najwyższą jakość i niepowtarzalny design Ducati.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025