Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Na Ringu pojawił się prototyp Porsche Boxster Spyder z nowym dolotem i felgami na centralną nakrętkę.
Cayman GT4 RS, 911 Sport Classic, GT3 RS, 911 Safari - trzeba przyznać, że to całkiem udany rok jeśli chodzi o premiery nietypowych odmian Porsche. Niektóre z nich już zadebiutowały, inne jeszcze nie, ale ich pojawienie się jest już potwierdzone. Tymczasem na Nurburgringu pojawił się zupełnie nowy samochód, o którym do tej pory nie wiedzieliśmy. Bazuje na obecnym Porsche Boxster Spyder i prawdopodobnie świadczy o tym, że w przygotowaniu jest kolejny limitowany, specjalny model.
Tajemniczy prototyp to z całą pewnością Boxster Spyder, ale ma pewne części mogące świadczyć o pokrewieństwie z Caymanem GT4 RS. Pierwsze z brzegu - koła na centralną nakrętkę. Poza tym po bokach pojawiły się niewielkie chwyty powietrza dokładnie tam, gdzie normalnie byłyby tylne uchwyty materiałowego dachu Spydera. W rezultacie brakuje tu tradycyjnych pasków mocujących, co nadaje autu oryginalnego wyglądu.
Same wloty powietrza znajdują się w tym samym miejscu gdzie umieszczono wloty w GT4 RS, więc prawdopodobnie Porsche zamontowało do Spydera ten sam układ dolotowy lub cały silnik. Przypomnijmy, że chodzi o 4-litrowego boksera pochodzącego z 911 GT3. W Caymanie osiąga on 500 KM i 450 Nm - nieco mniej niż w 911 ze względu na inaczej poprowadzony wydech. Boxster to w gruncie rzeczy to samo co Cayman, więc zaaplikowanie do niego gotowego napędu RS-a teoretycznie nie sprawia dodatkowych problemów technicznych.
Czy w takim razie wszystko wskazuje, że jest to nowy RS Spyder? Niekoniecznie, bo nie widać tu dedykowanych do GT4 RS poszerzanych przednich błotników. Inny jest przedni zderzak i końcówki wydechu.
Poza tym departament GT nigdy nie tworzył wersji RS na bazie modeli z otwartym dachem, więc byłby to precedens w historii Porsche. W tym świetle jesteśmy skłonni przyznać, że Porsche Individual po prostu przygotowuje nieco bardziej ekstremalną wersję specjalną Boxstera korzystając z wybranych rozwiązań RS-a.
Fakt ten został potwierdzony podczas rozmowy z przedstawicielem Porsche Individual w trakcie premiery modelu Sport Classic, który zasugerował, że w drodze jest więcej modeli z silnikiem GT, na wzór poprzedniego 991.2 Speedster i 911 R. Będzie także seria "dziesięcioleci", czyli modele specjalne poświęcone każdej dekadzie istnienia Porsche, do której należą ostatnie modele Sport Classic i Targa Heritage Edition.
Rozwój nowego auta przez Porsche Individual oznacza, że jest on wyjęty spod ścisłych zasad wszystkich RS-ów, więc może w nim być np. sześciobiegowa skrzynia ręczna podczas gdy wszystkie RS-y mają automaty PDK.
Pociąga nas wizja stworzenia modelu RS Spyder przez genialny dział GT pod kierownictwem Andreasa Preuningera, ale na razie wygląda na to, że taki samochód nie powstanie. Spotkany na Nurburgringu prototyp z częściami od RS prawdopodobnie jest jakimś projektem specjalnym, który z założenia będzie bardziej kosztowny (być może limitowany) niż Cayman GT4 RS. Mimo to jesteśmy podekscytowani, bo czy jest coś lepszego niż kolejne fantastyczne Porsche?
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.