Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na Ringu pojawił się prototyp Porsche Boxster Spyder z nowym dolotem i felgami na centralną nakrętkę.
Cayman GT4 RS, 911 Sport Classic, GT3 RS, 911 Safari - trzeba przyznać, że to całkiem udany rok jeśli chodzi o premiery nietypowych odmian Porsche. Niektóre z nich już zadebiutowały, inne jeszcze nie, ale ich pojawienie się jest już potwierdzone. Tymczasem na Nurburgringu pojawił się zupełnie nowy samochód, o którym do tej pory nie wiedzieliśmy. Bazuje na obecnym Porsche Boxster Spyder i prawdopodobnie świadczy o tym, że w przygotowaniu jest kolejny limitowany, specjalny model.
Tajemniczy prototyp to z całą pewnością Boxster Spyder, ale ma pewne części mogące świadczyć o pokrewieństwie z Caymanem GT4 RS. Pierwsze z brzegu - koła na centralną nakrętkę. Poza tym po bokach pojawiły się niewielkie chwyty powietrza dokładnie tam, gdzie normalnie byłyby tylne uchwyty materiałowego dachu Spydera. W rezultacie brakuje tu tradycyjnych pasków mocujących, co nadaje autu oryginalnego wyglądu.
Same wloty powietrza znajdują się w tym samym miejscu gdzie umieszczono wloty w GT4 RS, więc prawdopodobnie Porsche zamontowało do Spydera ten sam układ dolotowy lub cały silnik. Przypomnijmy, że chodzi o 4-litrowego boksera pochodzącego z 911 GT3. W Caymanie osiąga on 500 KM i 450 Nm - nieco mniej niż w 911 ze względu na inaczej poprowadzony wydech. Boxster to w gruncie rzeczy to samo co Cayman, więc zaaplikowanie do niego gotowego napędu RS-a teoretycznie nie sprawia dodatkowych problemów technicznych.
Czy w takim razie wszystko wskazuje, że jest to nowy RS Spyder? Niekoniecznie, bo nie widać tu dedykowanych do GT4 RS poszerzanych przednich błotników. Inny jest przedni zderzak i końcówki wydechu.
Poza tym departament GT nigdy nie tworzył wersji RS na bazie modeli z otwartym dachem, więc byłby to precedens w historii Porsche. W tym świetle jesteśmy skłonni przyznać, że Porsche Individual po prostu przygotowuje nieco bardziej ekstremalną wersję specjalną Boxstera korzystając z wybranych rozwiązań RS-a.
Fakt ten został potwierdzony podczas rozmowy z przedstawicielem Porsche Individual w trakcie premiery modelu Sport Classic, który zasugerował, że w drodze jest więcej modeli z silnikiem GT, na wzór poprzedniego 991.2 Speedster i 911 R. Będzie także seria "dziesięcioleci", czyli modele specjalne poświęcone każdej dekadzie istnienia Porsche, do której należą ostatnie modele Sport Classic i Targa Heritage Edition.
Rozwój nowego auta przez Porsche Individual oznacza, że jest on wyjęty spod ścisłych zasad wszystkich RS-ów, więc może w nim być np. sześciobiegowa skrzynia ręczna podczas gdy wszystkie RS-y mają automaty PDK.
Pociąga nas wizja stworzenia modelu RS Spyder przez genialny dział GT pod kierownictwem Andreasa Preuningera, ale na razie wygląda na to, że taki samochód nie powstanie. Spotkany na Nurburgringu prototyp z częściami od RS prawdopodobnie jest jakimś projektem specjalnym, który z założenia będzie bardziej kosztowny (być może limitowany) niż Cayman GT4 RS. Mimo to jesteśmy podekscytowani, bo czy jest coś lepszego niż kolejne fantastyczne Porsche?
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.