Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na Ringu pojawił się prototyp Porsche Boxster Spyder z nowym dolotem i felgami na centralną nakrętkę.
Cayman GT4 RS, 911 Sport Classic, GT3 RS, 911 Safari - trzeba przyznać, że to całkiem udany rok jeśli chodzi o premiery nietypowych odmian Porsche. Niektóre z nich już zadebiutowały, inne jeszcze nie, ale ich pojawienie się jest już potwierdzone. Tymczasem na Nurburgringu pojawił się zupełnie nowy samochód, o którym do tej pory nie wiedzieliśmy. Bazuje na obecnym Porsche Boxster Spyder i prawdopodobnie świadczy o tym, że w przygotowaniu jest kolejny limitowany, specjalny model.
Tajemniczy prototyp to z całą pewnością Boxster Spyder, ale ma pewne części mogące świadczyć o pokrewieństwie z Caymanem GT4 RS. Pierwsze z brzegu - koła na centralną nakrętkę. Poza tym po bokach pojawiły się niewielkie chwyty powietrza dokładnie tam, gdzie normalnie byłyby tylne uchwyty materiałowego dachu Spydera. W rezultacie brakuje tu tradycyjnych pasków mocujących, co nadaje autu oryginalnego wyglądu.
Same wloty powietrza znajdują się w tym samym miejscu gdzie umieszczono wloty w GT4 RS, więc prawdopodobnie Porsche zamontowało do Spydera ten sam układ dolotowy lub cały silnik. Przypomnijmy, że chodzi o 4-litrowego boksera pochodzącego z 911 GT3. W Caymanie osiąga on 500 KM i 450 Nm - nieco mniej niż w 911 ze względu na inaczej poprowadzony wydech. Boxster to w gruncie rzeczy to samo co Cayman, więc zaaplikowanie do niego gotowego napędu RS-a teoretycznie nie sprawia dodatkowych problemów technicznych.
Czy w takim razie wszystko wskazuje, że jest to nowy RS Spyder? Niekoniecznie, bo nie widać tu dedykowanych do GT4 RS poszerzanych przednich błotników. Inny jest przedni zderzak i końcówki wydechu.
Poza tym departament GT nigdy nie tworzył wersji RS na bazie modeli z otwartym dachem, więc byłby to precedens w historii Porsche. W tym świetle jesteśmy skłonni przyznać, że Porsche Individual po prostu przygotowuje nieco bardziej ekstremalną wersję specjalną Boxstera korzystając z wybranych rozwiązań RS-a.
Fakt ten został potwierdzony podczas rozmowy z przedstawicielem Porsche Individual w trakcie premiery modelu Sport Classic, który zasugerował, że w drodze jest więcej modeli z silnikiem GT, na wzór poprzedniego 991.2 Speedster i 911 R. Będzie także seria "dziesięcioleci", czyli modele specjalne poświęcone każdej dekadzie istnienia Porsche, do której należą ostatnie modele Sport Classic i Targa Heritage Edition.
Rozwój nowego auta przez Porsche Individual oznacza, że jest on wyjęty spod ścisłych zasad wszystkich RS-ów, więc może w nim być np. sześciobiegowa skrzynia ręczna podczas gdy wszystkie RS-y mają automaty PDK.
Pociąga nas wizja stworzenia modelu RS Spyder przez genialny dział GT pod kierownictwem Andreasa Preuningera, ale na razie wygląda na to, że taki samochód nie powstanie. Spotkany na Nurburgringu prototyp z częściami od RS prawdopodobnie jest jakimś projektem specjalnym, który z założenia będzie bardziej kosztowny (być może limitowany) niż Cayman GT4 RS. Mimo to jesteśmy podekscytowani, bo czy jest coś lepszego niż kolejne fantastyczne Porsche?
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.