Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
W ramach modernizacji w gamie Porsche 911 prawdopodobnie pojawi się wersja hybrydowa.
Po raz kolejny możemy bliżej przyjrzeć się nowemu Porsche 911 generacji 992.2, czyli po liftingu. Pozornie zmiany są kosmetyczne, ale pod maską prawdopodobnie pojawi się duża nowość - napęd hybrydowy. Oznacza to dla Porsche kluczową zmianę filozofii, dzięki której producent odblokuje nowy potencjał swojego flagowego auta sportowego.
Moduł hybrydowy zostanie zintegrowany z istniejącym silnikiem typu bokser, gdyż model 992 od początku był projektowany z myślą o jego implementacji. Pierwsza w historii hybryda w 911 miała się pojawić już na początku istnienia generacji 992, ale Porsche postanowiło odłożyć tę zmianę do czasu standardowego liftingu w połowie cyklu rynkowego.
Na razie nieoficjalnie mówi się, że będzie to raczej miękka hybryda niż pełny plug-in, a mała bateria powędruje w okolice tylnej kanapy. Silnik elektryczny miałby pracować między silnikiem, a skrzynią biegów PDK.
W tej chwili nie wiemy czy moduł hybrydowy zostanie zastosowany tylko w jednej odmianie 911, czy znajdzie się na pokładzie wszystkich wersji. Na pewno przyczyni się on do zwiększenia osiągów (oraz, oczywiście, masy) poprzez wypełnienie momentem obrotowym “dziur” w dostarczaniu mocy przez sześciocylindrowy silnik Porsche. Układ mild hybrid powinien przyczynić się też do poprawy wydajności, gdyż zdejmuje on część obciążenia z silnika benzynowego.
Jak zawsze, lifting 911 pod względem designu będzie czystą kosmetyką. Widzieliśmy już wcześniej prototyp wyposażony w opcjonalny pakiet aero, a teraz spotterzy złapali przyszłą Targę. Kultowy dach tej wersji z charakterystycznym pałąkiem i zakrzywioną tylną szybą zostanie zachowany, ale lifting przyniesie pewne zmiany w wyglądzie świateł LED, przedniego zderzaka i tylnego pasa. Można się spodziewać nowych wzorów felg i rozszerzonej palety barw zaczerpniętej z dotychczasowej oferty usług Paint to Sample.
Z kolei wnętrze 992.2 ma się upodobnić do elektrycznego Taycana. Możliwe, że pojawi się opcjonalny ekran multimediów po stronie pasażera. Ekran ten w innych modelach jest wyposażony w filtr kierunkowy, dzięki któremu osoba towarzysząca może oglądać ulubione treści podczas jazdy bez rozpraszania kierowcy. Pozostałe zmiany obejmą najnowsze oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe Porsche PCM i łączność ze smartfonem Apple CarPlay+. Nowe 911 może powielić schemat z Cayenne i Panamery, gdzie dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę obok kierownicy, a tablica przyrządów jest w pełni cyfrowa.
Premiera Porsche 911 992.2 powinna nastąpić za kilka miesięcy, a potem będziemy czekać na kolejne wersje, w tym nowe hybrydowe Turbo.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.