Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W ramach modernizacji w gamie Porsche 911 prawdopodobnie pojawi się wersja hybrydowa.
Po raz kolejny możemy bliżej przyjrzeć się nowemu Porsche 911 generacji 992.2, czyli po liftingu. Pozornie zmiany są kosmetyczne, ale pod maską prawdopodobnie pojawi się duża nowość - napęd hybrydowy. Oznacza to dla Porsche kluczową zmianę filozofii, dzięki której producent odblokuje nowy potencjał swojego flagowego auta sportowego.
Moduł hybrydowy zostanie zintegrowany z istniejącym silnikiem typu bokser, gdyż model 992 od początku był projektowany z myślą o jego implementacji. Pierwsza w historii hybryda w 911 miała się pojawić już na początku istnienia generacji 992, ale Porsche postanowiło odłożyć tę zmianę do czasu standardowego liftingu w połowie cyklu rynkowego.
Na razie nieoficjalnie mówi się, że będzie to raczej miękka hybryda niż pełny plug-in, a mała bateria powędruje w okolice tylnej kanapy. Silnik elektryczny miałby pracować między silnikiem, a skrzynią biegów PDK.
W tej chwili nie wiemy czy moduł hybrydowy zostanie zastosowany tylko w jednej odmianie 911, czy znajdzie się na pokładzie wszystkich wersji. Na pewno przyczyni się on do zwiększenia osiągów (oraz, oczywiście, masy) poprzez wypełnienie momentem obrotowym “dziur” w dostarczaniu mocy przez sześciocylindrowy silnik Porsche. Układ mild hybrid powinien przyczynić się też do poprawy wydajności, gdyż zdejmuje on część obciążenia z silnika benzynowego.
Jak zawsze, lifting 911 pod względem designu będzie czystą kosmetyką. Widzieliśmy już wcześniej prototyp wyposażony w opcjonalny pakiet aero, a teraz spotterzy złapali przyszłą Targę. Kultowy dach tej wersji z charakterystycznym pałąkiem i zakrzywioną tylną szybą zostanie zachowany, ale lifting przyniesie pewne zmiany w wyglądzie świateł LED, przedniego zderzaka i tylnego pasa. Można się spodziewać nowych wzorów felg i rozszerzonej palety barw zaczerpniętej z dotychczasowej oferty usług Paint to Sample.
Z kolei wnętrze 992.2 ma się upodobnić do elektrycznego Taycana. Możliwe, że pojawi się opcjonalny ekran multimediów po stronie pasażera. Ekran ten w innych modelach jest wyposażony w filtr kierunkowy, dzięki któremu osoba towarzysząca może oglądać ulubione treści podczas jazdy bez rozpraszania kierowcy. Pozostałe zmiany obejmą najnowsze oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe Porsche PCM i łączność ze smartfonem Apple CarPlay+. Nowe 911 może powielić schemat z Cayenne i Panamery, gdzie dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę obok kierownicy, a tablica przyrządów jest w pełni cyfrowa.
Premiera Porsche 911 992.2 powinna nastąpić za kilka miesięcy, a potem będziemy czekać na kolejne wersje, w tym nowe hybrydowe Turbo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.