Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche prezentuje nowe Cayenne S E-Hybrid o mocy 519 KM

Rodzina Cayenne po liftingu powiększyła się o nową, mocną hybrydę z 3-litrowym silnikiem V6.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 września 2023
Porsche Cayenne S E-Hybrid profilowe
6

Niedawno debiutujące flagowe Cayenne Turbo E-Hybrid wywołało medialne poruszenie jako najmocniejszy SUV w historii Porsche, ale dla większości ludzi o wiele bardziej atrakcyjną opcją jest słabsza z hybryd - nowe Cayenne S E-Hybrid. Model ten kosztuje od 519 000 zł, czyli aż o 344 000 zł mniej niż topowy model. Mimo wszystko parametry i osiągi nadal mogą imponować właścicielom samochodów typowo sportowych.

Odświeżone Porsche Cayenne otrzymało aktualizację palety silnikowej w całym przekroju gamy, a konkretnie w hybrydach zmiany skupiają się wokół poprawy parametrów napędu i jego wydajności. Głównym elementem układu w Cayenne S E-Hybrid jest 3-litrowy silnik V6 o mocy 353 KM połączony z 176-konnym silnikiem elektrycznym. Razem system generuje 519 KM i 750 Nm. Z czasem do 100 km/h wynoszącym 4,7 s Cayenne S E-Hybrid przegrywa o kilka dziesiątych sekundy z BMW X5 M60i, ale dorównuje kroku sportowemu Caymanowi S. Żaden wstyd dla ciężkiego, dużego SUV-a.

Poliftowe Porsche Cayenne jest już dostępne w wersji S E-Hybrid. Na pokładzie są odświeżone multimedia i napęd o mocy 519 KM.

Zestaw baterii o pojemności 25.9 kWh zapewnia elektryczny zasięg dochodzący do 90 km. Czas ładowania baterii wynosi 2,5 godziny dzięki wbudowanemu systemowi ładowania prądem przemiennym z mocą 11 kW.

Hybrydowy model S otrzymał te same zmiany w designie co wszystkie pozostałe odmiany Cayenne. Cały przód upodobniono do Taycana oraz dodano lampy przednie Matrix LED, tylne LED-y przez całe nadwozie i dwie podwójne stalowe końcówki układu wydechowego. Podobnie jak inne odmiany, Cayenne S E-Hybrid jest dostępny jako SUV i Coupe - pierwszy ma fabryczne detale w kolorze srebrnym, ten drugi w kolorze czarnym.

Reklama
Porsche Cayenne S E-Hybrid tył
6

W kabinie także widać wyraźne zapatrzenie w Taycana - jest tu ten sam kształt kokpitu oraz wolnostojący, zakrzywiony ekran zegarów. Wybierak kierunku jazdy przeniesiono na deskę rozdzielczą, a konsolę środkową mocno wyczyszczono z przycisków. Za dopłatą można mieć jeszcze jeden ekran po stronie pasażera, który ma wtedy łatwiejszy dostęp do mediów, nawigacji i streamów video.

Oficjalny cennik i konfigurator są już dostępne na stronie Porsche Polska. Nowe Cayenne S E-Hybrid kosztuje minimum 519 000 zł. Wersja Coupe jest droższa o 20 000 zł.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025