Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Od trzech dekad przepis na Porsche 911 Turbo się nie zmienia: płaska “szóstka” z dwoma turbinami, napęd na wszystkie koła i poszerzone nadwozie sugerujące wysoką moc i możliwości. Jednak tym razem, wraz z debiutem generacji 992 “Gen 2”, sytuacja ta może ulec zmianie za sprawą kompletnie nowego dla 911 napędu hybrydowego. Pełnię informacji uzyskamy dopiero w dniu premiery, ale ostatnie zdjęcia szpiegowskie także niosą pewne nowości.
Porsche już potwierdziło, że najnowsze 911 Turbo dostanie napęd hybrydowy, podobnie jak wcześniej 911 GTS T-Hybrid. Widoczne tu zdjęcia z toru Nürburgring pozwalają nam przyjrzeć się bliżej temu modelowi, jeszcze w nieoficjalnym wydaniu. Oprócz zmian w napędzie 911 Turbo po liftingu otrzyma pakiet poprawek w zakresie designu, układu jezdnego i technologii.
Jeszcze w tym roku odbędzie się oficjalna prezentacja nowego Porsche, ale już teraz widać nowe reflektory, zderzaki i dwie podwójne końcówki wydechu w nieco zmienionym kształcie - ich obecność w takiej formie jak na zdjęciach potwierdziła się w niedawnym wycieku z konfiguratora Porsche. . W środku można spodziewać się implementacji najnowszej wersji oprogramowania Porsche PCM - być może z zakrzywionym ekranem głównym i dodatkowym ekranem dla pasażera, jak w Taycanie i innych Porsche 992.2.
Historia pokazuje, że zwykle w ramach standardowego liftingu 911 Niemcy zajmowali się także kalibracją podwozia i związanej z nim elektroniki w celu skompensowania dodatkowej mocy, ostrzejszej reakcji na gaz i wzrostu masy. Plotki mówią, że Turbo dostanie dodatkowy e-motor modułu elektrycznego zintegrowany ze skrzynią biegów oraz system elektrycznego napędu turbosprężarek, podobnie jak wcześniej GTS. Sercem napędu wciąż pozostanie sześciocylindrowy bokser.
Porsche 911 generacji 992 od początku było projektowane z myślą o wdrożeniu napędów hybrydowych. Zastosowana w nim skrzynia PDK ma konstrukcję o 100 mm krótszą, aby pomieścić ewentualny silnik elektryczny zasilany z małej baterii umieszczonej w okolicach tylnej kanapy. W tej chwili model Turbo osiąga 580 KM, a jego wersja S nawet 650 KM, ale w ramach liftingu liczby te powinny się poprawić. Dla porównania, słabszy i tańszy model GTS po liftingu ma już 541 KM.
Powinny, bo wszystko wskazuje na to, że zwiększy się też masa auta. Aktualny model waży 1640 kg, ale dodanie modułu hybrydowego na pewno nie pomoże w zrzucaniu kilogramów. Z drugiej strony, silnik elektryczny może wspomagać boksera swoim momentem obrotowym, więc nowe Turbo powinno być jeszcze bardziej brutalne w przyspieszeniu od zera do 100 km/h.
Nowe poliftowe Porsche 992.2 Turbo pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Dołączy do rynkowej stawki hybrydowych supersamochodów takich jak Ferrari 296 GTB, McLaren Artura czy Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance. Jak wypadnie na ich tle nowe Porsche? Przekonamy się wkrótce.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.