BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Od trzech dekad przepis na Porsche 911 Turbo się nie zmienia: płaska “szóstka” z dwoma turbinami, napęd na wszystkie koła i poszerzone nadwozie sugerujące wysoką moc i możliwości. Jednak tym razem, wraz z debiutem generacji 992 “Gen 2”, sytuacja ta może ulec zmianie za sprawą kompletnie nowego dla 911 napędu hybrydowego. Pełnię informacji uzyskamy dopiero w dniu premiery, ale ostatnie zdjęcia szpiegowskie także niosą pewne nowości.
Porsche już potwierdziło, że najnowsze 911 Turbo dostanie napęd hybrydowy, podobnie jak wcześniej 911 GTS T-Hybrid. Widoczne tu zdjęcia z toru Nürburgring pozwalają nam przyjrzeć się bliżej temu modelowi, jeszcze w nieoficjalnym wydaniu. Oprócz zmian w napędzie 911 Turbo po liftingu otrzyma pakiet poprawek w zakresie designu, układu jezdnego i technologii.
Jeszcze w tym roku odbędzie się oficjalna prezentacja nowego Porsche, ale już teraz widać nowe reflektory, zderzaki i dwie podwójne końcówki wydechu w nieco zmienionym kształcie - ich obecność w takiej formie jak na zdjęciach potwierdziła się w niedawnym wycieku z konfiguratora Porsche. . W środku można spodziewać się implementacji najnowszej wersji oprogramowania Porsche PCM - być może z zakrzywionym ekranem głównym i dodatkowym ekranem dla pasażera, jak w Taycanie i innych Porsche 992.2.
Historia pokazuje, że zwykle w ramach standardowego liftingu 911 Niemcy zajmowali się także kalibracją podwozia i związanej z nim elektroniki w celu skompensowania dodatkowej mocy, ostrzejszej reakcji na gaz i wzrostu masy. Plotki mówią, że Turbo dostanie dodatkowy e-motor modułu elektrycznego zintegrowany ze skrzynią biegów oraz system elektrycznego napędu turbosprężarek, podobnie jak wcześniej GTS. Sercem napędu wciąż pozostanie sześciocylindrowy bokser.
Porsche 911 generacji 992 od początku było projektowane z myślą o wdrożeniu napędów hybrydowych. Zastosowana w nim skrzynia PDK ma konstrukcję o 100 mm krótszą, aby pomieścić ewentualny silnik elektryczny zasilany z małej baterii umieszczonej w okolicach tylnej kanapy. W tej chwili model Turbo osiąga 580 KM, a jego wersja S nawet 650 KM, ale w ramach liftingu liczby te powinny się poprawić. Dla porównania, słabszy i tańszy model GTS po liftingu ma już 541 KM.
Powinny, bo wszystko wskazuje na to, że zwiększy się też masa auta. Aktualny model waży 1640 kg, ale dodanie modułu hybrydowego na pewno nie pomoże w zrzucaniu kilogramów. Z drugiej strony, silnik elektryczny może wspomagać boksera swoim momentem obrotowym, więc nowe Turbo powinno być jeszcze bardziej brutalne w przyspieszeniu od zera do 100 km/h.
Nowe poliftowe Porsche 992.2 Turbo pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Dołączy do rynkowej stawki hybrydowych supersamochodów takich jak Ferrari 296 GTB, McLaren Artura czy Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance. Jak wypadnie na ich tle nowe Porsche? Przekonamy się wkrótce.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.