Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Od trzech dekad przepis na Porsche 911 Turbo się nie zmienia: płaska “szóstka” z dwoma turbinami, napęd na wszystkie koła i poszerzone nadwozie sugerujące wysoką moc i możliwości. Jednak tym razem, wraz z debiutem generacji 992 “Gen 2”, sytuacja ta może ulec zmianie za sprawą kompletnie nowego dla 911 napędu hybrydowego. Pełnię informacji uzyskamy dopiero w dniu premiery, ale ostatnie zdjęcia szpiegowskie także niosą pewne nowości.
Porsche już potwierdziło, że najnowsze 911 Turbo dostanie napęd hybrydowy, podobnie jak wcześniej 911 GTS T-Hybrid. Widoczne tu zdjęcia z toru Nürburgring pozwalają nam przyjrzeć się bliżej temu modelowi, jeszcze w nieoficjalnym wydaniu. Oprócz zmian w napędzie 911 Turbo po liftingu otrzyma pakiet poprawek w zakresie designu, układu jezdnego i technologii.
Jeszcze w tym roku odbędzie się oficjalna prezentacja nowego Porsche, ale już teraz widać nowe reflektory, zderzaki i dwie podwójne końcówki wydechu w nieco zmienionym kształcie - ich obecność w takiej formie jak na zdjęciach potwierdziła się w niedawnym wycieku z konfiguratora Porsche. . W środku można spodziewać się implementacji najnowszej wersji oprogramowania Porsche PCM - być może z zakrzywionym ekranem głównym i dodatkowym ekranem dla pasażera, jak w Taycanie i innych Porsche 992.2.
Historia pokazuje, że zwykle w ramach standardowego liftingu 911 Niemcy zajmowali się także kalibracją podwozia i związanej z nim elektroniki w celu skompensowania dodatkowej mocy, ostrzejszej reakcji na gaz i wzrostu masy. Plotki mówią, że Turbo dostanie dodatkowy e-motor modułu elektrycznego zintegrowany ze skrzynią biegów oraz system elektrycznego napędu turbosprężarek, podobnie jak wcześniej GTS. Sercem napędu wciąż pozostanie sześciocylindrowy bokser.

Porsche 911 generacji 992 od początku było projektowane z myślą o wdrożeniu napędów hybrydowych. Zastosowana w nim skrzynia PDK ma konstrukcję o 100 mm krótszą, aby pomieścić ewentualny silnik elektryczny zasilany z małej baterii umieszczonej w okolicach tylnej kanapy. W tej chwili model Turbo osiąga 580 KM, a jego wersja S nawet 650 KM, ale w ramach liftingu liczby te powinny się poprawić. Dla porównania, słabszy i tańszy model GTS po liftingu ma już 541 KM.
Powinny, bo wszystko wskazuje na to, że zwiększy się też masa auta. Aktualny model waży 1640 kg, ale dodanie modułu hybrydowego na pewno nie pomoże w zrzucaniu kilogramów. Z drugiej strony, silnik elektryczny może wspomagać boksera swoim momentem obrotowym, więc nowe Turbo powinno być jeszcze bardziej brutalne w przyspieszeniu od zera do 100 km/h.
Nowe poliftowe Porsche 992.2 Turbo pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Dołączy do rynkowej stawki hybrydowych supersamochodów takich jak Ferrari 296 GTB, McLaren Artura czy Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance. Jak wypadnie na ich tle nowe Porsche? Przekonamy się wkrótce.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.