Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W ramach modernizacji w gamie Porsche 911 prawdopodobnie pojawi się wersja hybrydowa.
Po raz kolejny możemy bliżej przyjrzeć się nowemu Porsche 911 generacji 992.2, czyli po liftingu. Pozornie zmiany są kosmetyczne, ale pod maską prawdopodobnie pojawi się duża nowość - napęd hybrydowy. Oznacza to dla Porsche kluczową zmianę filozofii, dzięki której producent odblokuje nowy potencjał swojego flagowego auta sportowego.
Moduł hybrydowy zostanie zintegrowany z istniejącym silnikiem typu bokser, gdyż model 992 od początku był projektowany z myślą o jego implementacji. Pierwsza w historii hybryda w 911 miała się pojawić już na początku istnienia generacji 992, ale Porsche postanowiło odłożyć tę zmianę do czasu standardowego liftingu w połowie cyklu rynkowego.
Na razie nieoficjalnie mówi się, że będzie to raczej miękka hybryda niż pełny plug-in, a mała bateria powędruje w okolice tylnej kanapy. Silnik elektryczny miałby pracować między silnikiem, a skrzynią biegów PDK.
W tej chwili nie wiemy czy moduł hybrydowy zostanie zastosowany tylko w jednej odmianie 911, czy znajdzie się na pokładzie wszystkich wersji. Na pewno przyczyni się on do zwiększenia osiągów (oraz, oczywiście, masy) poprzez wypełnienie momentem obrotowym “dziur” w dostarczaniu mocy przez sześciocylindrowy silnik Porsche. Układ mild hybrid powinien przyczynić się też do poprawy wydajności, gdyż zdejmuje on część obciążenia z silnika benzynowego.
Jak zawsze, lifting 911 pod względem designu będzie czystą kosmetyką. Widzieliśmy już wcześniej prototyp wyposażony w opcjonalny pakiet aero, a teraz spotterzy złapali przyszłą Targę. Kultowy dach tej wersji z charakterystycznym pałąkiem i zakrzywioną tylną szybą zostanie zachowany, ale lifting przyniesie pewne zmiany w wyglądzie świateł LED, przedniego zderzaka i tylnego pasa. Można się spodziewać nowych wzorów felg i rozszerzonej palety barw zaczerpniętej z dotychczasowej oferty usług Paint to Sample.
Z kolei wnętrze 992.2 ma się upodobnić do elektrycznego Taycana. Możliwe, że pojawi się opcjonalny ekran multimediów po stronie pasażera. Ekran ten w innych modelach jest wyposażony w filtr kierunkowy, dzięki któremu osoba towarzysząca może oglądać ulubione treści podczas jazdy bez rozpraszania kierowcy. Pozostałe zmiany obejmą najnowsze oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe Porsche PCM i łączność ze smartfonem Apple CarPlay+. Nowe 911 może powielić schemat z Cayenne i Panamery, gdzie dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę obok kierownicy, a tablica przyrządów jest w pełni cyfrowa.
Premiera Porsche 911 992.2 powinna nastąpić za kilka miesięcy, a potem będziemy czekać na kolejne wersje, w tym nowe hybrydowe Turbo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.