Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Koncept Vision 357 Speedster jest hołdem dla pierwszego produkcyjnego Porsche sprzed 75 lat.
W tym roku mija 75 lat od rozpoczęcia produkcji Porsche 356, więc dla uhonorowania tej rocznicy producent ze Stuttgartu przygotował koncept elektrycznego samochodu sportowego w stylu retro. Samochód nazwano Vision 357 Speedster i ma on zadebiutować w najbliższy weekend podczas Goodwood Festival of Speed. Tematem przewodnim całej tegorocznej imprezy jest właśnie okrągły jubileusz Porsche.
Design konceptu w dużej mierze bazuje na pokazanym kilka miesięcy temu modelu Vision 357 coupe. Największa różnica kryje się pod spodem - Speedster jest zbudowany na podwoziu Porsche 718 GT4 ePerformance, więc jest to konstrukcja o wiele bardziej przyszłościowa niż platforma seryjnego Caymana GT4 RS zastosowana w coupe.
Dokładne parametry nie zostały podane, ale wspomniane 718 GT4 ePerformance ma taki sam napęd jak koncept Mission R o mocy 1088 KM. Śmiało można założyć, że Speedster jest sporo mocniejszy niż 357 coupe generujący 500 KM. Moc auta pochodzi z dwóch silników - jednego z przodu i jednego z tyłu - a energia jest gromadzona w akumulatorach o pojemności 65 kWh netto. Tym samym 357 Speedster jest kolejną zapowiedzią technologii, która pojawi się wkrótce także w seryjnych modelach Porsche zasilanych prądem.
Dysponujące analogicznym napędem GT4 ePerformance przyspiesza do 100 km/h w 2,5 s i waży 1550 kg, ale nie ma informacji o jakichkolwiek osiągach koncepcyjnego 357 Speedster. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak stwierdzić, że nowy koncept Porsche wyposażono w takie samo wyczynowe zawieszenie i 900-woltową instalację umożliwiającą błyskawiczne ładowanie.
Nadwozie konceptu w jasny i oczywisty sposób naśladuje linie modelu 356 Speedster, choć jednocześnie zawarto w nim nowoczesne dodatki aerodynamiczne. Zalicza się do nich przedni splitter, dyfuzor i wycięte przednie błotniki kierujące powietrze wzdłuż boków auta.
Widoczny po stronie pasażera pokrowiec jest inspirowany starymi wyścigówkami z lat 50. i 60., podobnie bezramkowa, zagięta przednia szyba. Z kolei całkowicie współczesne są magnezowe felgi z karbonowymi akcentami, karbonowe wnętrze z jednym fotelem, kierownica z alcantary i przezroczysty “ekran” zegarów.
Porsche Vision 357 Speedster będzie główną atrakcją stoiska niemieckiego producenta podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood. Odwiedzający mogą się jednak spodziewać pełnego przekroju samochodów wyścigowych i drogowych Porsche, których obecność ma uświetnić okrągły jubileusz producenta z Zuffenhausen.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.