Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Koncept Vision 357 Speedster jest hołdem dla pierwszego produkcyjnego Porsche sprzed 75 lat.
W tym roku mija 75 lat od rozpoczęcia produkcji Porsche 356, więc dla uhonorowania tej rocznicy producent ze Stuttgartu przygotował koncept elektrycznego samochodu sportowego w stylu retro. Samochód nazwano Vision 357 Speedster i ma on zadebiutować w najbliższy weekend podczas Goodwood Festival of Speed. Tematem przewodnim całej tegorocznej imprezy jest właśnie okrągły jubileusz Porsche.
Design konceptu w dużej mierze bazuje na pokazanym kilka miesięcy temu modelu Vision 357 coupe. Największa różnica kryje się pod spodem - Speedster jest zbudowany na podwoziu Porsche 718 GT4 ePerformance, więc jest to konstrukcja o wiele bardziej przyszłościowa niż platforma seryjnego Caymana GT4 RS zastosowana w coupe.
Dokładne parametry nie zostały podane, ale wspomniane 718 GT4 ePerformance ma taki sam napęd jak koncept Mission R o mocy 1088 KM. Śmiało można założyć, że Speedster jest sporo mocniejszy niż 357 coupe generujący 500 KM. Moc auta pochodzi z dwóch silników - jednego z przodu i jednego z tyłu - a energia jest gromadzona w akumulatorach o pojemności 65 kWh netto. Tym samym 357 Speedster jest kolejną zapowiedzią technologii, która pojawi się wkrótce także w seryjnych modelach Porsche zasilanych prądem.
Dysponujące analogicznym napędem GT4 ePerformance przyspiesza do 100 km/h w 2,5 s i waży 1550 kg, ale nie ma informacji o jakichkolwiek osiągach koncepcyjnego 357 Speedster. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak stwierdzić, że nowy koncept Porsche wyposażono w takie samo wyczynowe zawieszenie i 900-woltową instalację umożliwiającą błyskawiczne ładowanie.
Nadwozie konceptu w jasny i oczywisty sposób naśladuje linie modelu 356 Speedster, choć jednocześnie zawarto w nim nowoczesne dodatki aerodynamiczne. Zalicza się do nich przedni splitter, dyfuzor i wycięte przednie błotniki kierujące powietrze wzdłuż boków auta.
Widoczny po stronie pasażera pokrowiec jest inspirowany starymi wyścigówkami z lat 50. i 60., podobnie bezramkowa, zagięta przednia szyba. Z kolei całkowicie współczesne są magnezowe felgi z karbonowymi akcentami, karbonowe wnętrze z jednym fotelem, kierownica z alcantary i przezroczysty “ekran” zegarów.
Porsche Vision 357 Speedster będzie główną atrakcją stoiska niemieckiego producenta podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood. Odwiedzający mogą się jednak spodziewać pełnego przekroju samochodów wyścigowych i drogowych Porsche, których obecność ma uświetnić okrągły jubileusz producenta z Zuffenhausen.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.