Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Oryginalne Porsche 356 zadebiutowało w 1948, więc w tym roku mija 75 lat od momentu wprowadzenia tego legendarnego modelu. Z tej okazji producent postanowił stworzyć koncept stylistycznie nawiązujący do krągłych linii 356, choć na podzespołach najnowszego Caymana GT4 RS, który zadebiutował w 2022. Co ciekawe, niektóre elementy tego konceptu znajdą się w produkcji seryjnej w przyszłych modelach marki.
Każdy kto choć raz widział klasyczne Porsche od razu rozpozna jego miękkie, płynne linie w koncepcie Vision 357. Nisko schodząca maska, mocno napompowane nadkola mieszczące przednie światła, zwężająca się kabina i opadająca linia tyłu zostały trochę przeprojektowane, a w dolnych sekcjach nadwozia producent zdecydował się zastosować bodykit kojarzący się ze sportami motorowymi, gdyż już we wczesnych latach 50. samochody Porsche startowały we wszelkich formach rywalizacji motosportowej.
Porsche zdecydowanie odeszło od klasycznego wzorca w zakresie przedniej szyby i okien bocznych. Słupki są pomalowane na czarno, aby wizualnie stworzyć efekt “owijania się” tafli szkła wokół przodu pojazdu. To samo widzieliśmy we wcześniejszym koncepcie Mission R, a wkrótce zobaczymy w modelach produkowanych seryjnie.
Kolejnym takim elementem jest oświetlenie zewnętrzne wtopione w karoserię bez wyraźnych kloszy i osłon. Motyw czterech punktowych źródeł światła zostanie przejęty z obecnego języka designu marki, ale Vision 357 dowodzi, że styliści Porsche mają do zaoferowania coś więcej niż popularne ostatnio szerokie i wąskie światła poprowadzone przez całą szerokość nadwozia.
Pod spodem kryje się coś zdecydowanie bardziej znajomego, bo jest to kompletny układ napędowy Caymana GT4 RS z 4-litrowym, wolnossącym bokserem o mocy 500 KM i dwusprzęgłową skrzynią PDK. Zastosowanie motoru położonego centralnie wymusiło powtórzenie zabiegu stylistycznego z RS-a, w którym także tylne okienka boczne są zastąpione dodatkowymi chwytami powietrza do silnika.
20-calowe felgi wykonano z magnezu, a na wierzchu widać karbonowe nakładki będące stylistycznym nawiązaniem do 356A i 356B z ich wyjątkowo dużymi piastami wokół ówczesnych hamulców bębnowych. Opony to ekstremalne semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R.
75 lat po zaprezentowaniu Porsche 356 możemy sobie tylko wyobrażać co dziś czułby Ferry Porsche widząc jaką drogę przeszło jego małe, tylnosilnikowe coupe. Stylistyka i technika tego auta położyła podwaliny pod 911, które później stało się wzorcem samochodu sportowego i ikoną designu. Na szczęście dziedzictwo Ferry’ego ma się dobrze, a Porsche nie ustaje w produkowaniu coraz lepszych aut sportowych, które rzadko, jeśli w ogóle, rozczarowują.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.