Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Oryginalne Porsche 356 zadebiutowało w 1948, więc w tym roku mija 75 lat od momentu wprowadzenia tego legendarnego modelu. Z tej okazji producent postanowił stworzyć koncept stylistycznie nawiązujący do krągłych linii 356, choć na podzespołach najnowszego Caymana GT4 RS, który zadebiutował w 2022. Co ciekawe, niektóre elementy tego konceptu znajdą się w produkcji seryjnej w przyszłych modelach marki.
Każdy kto choć raz widział klasyczne Porsche od razu rozpozna jego miękkie, płynne linie w koncepcie Vision 357. Nisko schodząca maska, mocno napompowane nadkola mieszczące przednie światła, zwężająca się kabina i opadająca linia tyłu zostały trochę przeprojektowane, a w dolnych sekcjach nadwozia producent zdecydował się zastosować bodykit kojarzący się ze sportami motorowymi, gdyż już we wczesnych latach 50. samochody Porsche startowały we wszelkich formach rywalizacji motosportowej.
Porsche zdecydowanie odeszło od klasycznego wzorca w zakresie przedniej szyby i okien bocznych. Słupki są pomalowane na czarno, aby wizualnie stworzyć efekt “owijania się” tafli szkła wokół przodu pojazdu. To samo widzieliśmy we wcześniejszym koncepcie Mission R, a wkrótce zobaczymy w modelach produkowanych seryjnie.
Kolejnym takim elementem jest oświetlenie zewnętrzne wtopione w karoserię bez wyraźnych kloszy i osłon. Motyw czterech punktowych źródeł światła zostanie przejęty z obecnego języka designu marki, ale Vision 357 dowodzi, że styliści Porsche mają do zaoferowania coś więcej niż popularne ostatnio szerokie i wąskie światła poprowadzone przez całą szerokość nadwozia.
Pod spodem kryje się coś zdecydowanie bardziej znajomego, bo jest to kompletny układ napędowy Caymana GT4 RS z 4-litrowym, wolnossącym bokserem o mocy 500 KM i dwusprzęgłową skrzynią PDK. Zastosowanie motoru położonego centralnie wymusiło powtórzenie zabiegu stylistycznego z RS-a, w którym także tylne okienka boczne są zastąpione dodatkowymi chwytami powietrza do silnika.
20-calowe felgi wykonano z magnezu, a na wierzchu widać karbonowe nakładki będące stylistycznym nawiązaniem do 356A i 356B z ich wyjątkowo dużymi piastami wokół ówczesnych hamulców bębnowych. Opony to ekstremalne semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R.
75 lat po zaprezentowaniu Porsche 356 możemy sobie tylko wyobrażać co dziś czułby Ferry Porsche widząc jaką drogę przeszło jego małe, tylnosilnikowe coupe. Stylistyka i technika tego auta położyła podwaliny pod 911, które później stało się wzorcem samochodu sportowego i ikoną designu. Na szczęście dziedzictwo Ferry’ego ma się dobrze, a Porsche nie ustaje w produkowaniu coraz lepszych aut sportowych, które rzadko, jeśli w ogóle, rozczarowują.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.