Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Oryginalne Porsche 356 zadebiutowało w 1948, więc w tym roku mija 75 lat od momentu wprowadzenia tego legendarnego modelu. Z tej okazji producent postanowił stworzyć koncept stylistycznie nawiązujący do krągłych linii 356, choć na podzespołach najnowszego Caymana GT4 RS, który zadebiutował w 2022. Co ciekawe, niektóre elementy tego konceptu znajdą się w produkcji seryjnej w przyszłych modelach marki.
Każdy kto choć raz widział klasyczne Porsche od razu rozpozna jego miękkie, płynne linie w koncepcie Vision 357. Nisko schodząca maska, mocno napompowane nadkola mieszczące przednie światła, zwężająca się kabina i opadająca linia tyłu zostały trochę przeprojektowane, a w dolnych sekcjach nadwozia producent zdecydował się zastosować bodykit kojarzący się ze sportami motorowymi, gdyż już we wczesnych latach 50. samochody Porsche startowały we wszelkich formach rywalizacji motosportowej.
Porsche zdecydowanie odeszło od klasycznego wzorca w zakresie przedniej szyby i okien bocznych. Słupki są pomalowane na czarno, aby wizualnie stworzyć efekt “owijania się” tafli szkła wokół przodu pojazdu. To samo widzieliśmy we wcześniejszym koncepcie Mission R, a wkrótce zobaczymy w modelach produkowanych seryjnie.
Kolejnym takim elementem jest oświetlenie zewnętrzne wtopione w karoserię bez wyraźnych kloszy i osłon. Motyw czterech punktowych źródeł światła zostanie przejęty z obecnego języka designu marki, ale Vision 357 dowodzi, że styliści Porsche mają do zaoferowania coś więcej niż popularne ostatnio szerokie i wąskie światła poprowadzone przez całą szerokość nadwozia.
Pod spodem kryje się coś zdecydowanie bardziej znajomego, bo jest to kompletny układ napędowy Caymana GT4 RS z 4-litrowym, wolnossącym bokserem o mocy 500 KM i dwusprzęgłową skrzynią PDK. Zastosowanie motoru położonego centralnie wymusiło powtórzenie zabiegu stylistycznego z RS-a, w którym także tylne okienka boczne są zastąpione dodatkowymi chwytami powietrza do silnika.
20-calowe felgi wykonano z magnezu, a na wierzchu widać karbonowe nakładki będące stylistycznym nawiązaniem do 356A i 356B z ich wyjątkowo dużymi piastami wokół ówczesnych hamulców bębnowych. Opony to ekstremalne semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R.
75 lat po zaprezentowaniu Porsche 356 możemy sobie tylko wyobrażać co dziś czułby Ferry Porsche widząc jaką drogę przeszło jego małe, tylnosilnikowe coupe. Stylistyka i technika tego auta położyła podwaliny pod 911, które później stało się wzorcem samochodu sportowego i ikoną designu. Na szczęście dziedzictwo Ferry’ego ma się dobrze, a Porsche nie ustaje w produkowaniu coraz lepszych aut sportowych, które rzadko, jeśli w ogóle, rozczarowują.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.