Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
8

Wiosna zapukała do drzwi, rozejrzała się wokół i zadomowiła w Polsce na dobre. Przed nami sezon na wyjazdy ukochanymi samochodami, a my – jako redakcja EVO, chcemy Wam w tym rzecz jasna towarzyszyć! W jaki sposób?

Wraz z partnerem trzech odcinków cyklu „Yokohama on Tour” – firmą Yokohama Polska, chcielibyśmy zabrać Was w ciekawe rejony Polski, podkreślić okoliczne atrakcje, warte odnotowania drogi, zakątki kulinarne oraz przestrzenie, które miłośnikowi motoryzacji nie mogą być obojętne. Wpadliśmy jednak na pomysł, że w pierwszym odcinku przedstawimy Wam jedynie zarys wyjazdów, a kierunki naszych dwóch najbliższych podróży wybierzemy wspólnie!

Yokohama ADVAN
8

Północ, południe, wschód czy zachód?

Polska to kraj piękny i bogaty kulturowo. W każdym zakątku oferujący inne doznania, płynące z położenia, ukształtowania terenu, historii czy lokalnej społeczności. Macie swój ulubiony rejon w naszym kraju? Żyjecie w miejscu, które chętnie polecicie czytelnikom magazynu EVO? A może zwyczajnie słyszeliście o interesujących okolicach, które po prostu warto poznać za kierownicą swojego samochodu? Każdy z tych pomysłów brzmi jak temat na odcinek naszego cyklu. Instrukcja zgłoszeń Waszych propozycji znajduje się na końcu tego artykułu. Teraz pora przedstawić bliżej pojazdy, które wraz z redakcją EVO przemierzą Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć kierunki, które sprostają naszym wytycznym i zachwycą petrolheada.

Dwa narożniki, a w nich dwa skrajnie różne sportowe samochody.

Łączy je mocny silnik, manualna skrzynia i tylny napęd. Nic więcej. Jeden pochodzi z Ameryki, drugi z Niemiec, a oba mają otrzymać wydajne japońskie obuwie, które wesprze je w mierzeniu się z nierzadko wymagającymi drogami.

W narożniku lewym Ford Mustang GT. To nie byle jaki koń, bo poddany szeregowi modyfikacji na przestrzeni ostatnich lat. Przede wszystkim wzbogacony o kompresor i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Zmodyfikowano tu również zawieszenie, hamulce i aerodynamikę. Dokładne parametry przedstawimy Wam w przyszłym wydaniu EVO, ale na ten moment musicie nam uwierzyć, że ten Mustang już dawno przestał być przymilającym się kucykiem. Wierzga, sapie i wyrywa lejce z dłoni, nierzadko samodzielnie chcąc wyznaczyć kierunek, w którym podąży. Oprócz zdrowego rozsądku prowadzącego, znacznym ułatwieniem w okiełznaniu tej diabolicznej, przeszło 600-konnej, maszyny będzie odpowiedni komplet opon.

Zmodyfikowany Ford Mustang
8

W zaprzyjaźnionym warsztacie Saw Gol przy ulicy Poznańskiej 40 w podwarszawskich Morach montujemy ogumienie Yokohama ADVAN Neova AD09. To opony skoncentrowane na wydajności samochodów sportowych i modyfikowanych, które muszą wykrzesać wszystko co możliwe z trakcji i nieustannie oferować kierowcy pełną kontrolę w zakrętach. Są jednocześnie przyjemne w użytkowaniu codziennym. 

Reklama

W ostatnim czasie model AD09 zyskał nowy wzór bieżnika i mieszankę, aby zapewnić użytkownikom satysfakcjonujące osiągi zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Precyzyjnemu prowadzeniu sprzyja solidna część środkowa opony, a wysoki podwinięty rant dba o wytrzymałość ogumienia i przydatność przez kilka sezonów. To najtrwalsza opona Yokohamy w historii, co potwierdzają opracowany na nowo bieżnik oraz lamele odprowadzające wodę – nie łudzimy się jednak i pewnie w mocnym Fordzie bardziej sprawdzi się na przyczepnym asfalcie. Producent podkreśla jednak, że zoptymalizowana mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia znacznie lepszą niż wcześniej trakcję, również na mokrych zakrętach i podczas hamowania na wilgotnej drodze. 

Mustang i Yokohama
8

Paczka ważąca 35 kg, a zwłaszcza jej gabaryty, podpowiadały, że musi to być przesyłka z Japonii. Amerykańskie czarne coupé wyposażyliśmy w zestaw na przód w rozmiarze 255/40 R19 100W oraz 275/40 R19 105W na tył. Oryginalny produkt klasy premium renomowanej marki Yokohama już samym wyglądem sugeruje, że osiągi zajmują tu bardzo wysokie miejsce w skali potrzeb klienta. Sami nie możemy się doczekać, aby ruszyć w trasę i pokonać pierwsze kilometry z modelem ADVAN na kołach.

Drugi samochód to zgoła odmienna konstrukcja. Porsche Cayman GT4 to czysta, skalkulowana precyzja na tor wyścigowy, którą z powodzeniem można jednak wykorzystać również na drogach publicznych. Wyjątkowe wyważenie, 385 KM z centralnie umocowanego boksera i około 1340 kg masy. Dla tego samochodu wybraliśmy model ADVAN Sport V107 – skoncentrowany głównie na przyczepności na suchej nawierzchni, będący bardziej klasyczną oponą do aut typu performance. Rozmiar zgodny z parametrami producenta (245/35 R20 ZR91Y oraz 295/30 R20 ZR 101Y) zapewni możliwie maksymalne wykorzystanie potencjału podwozia sportowego Porsche. Slogan producenta brzmiący: „zapewnia wysoki poziom reaktywności, gwarantując precyzyjne kierowanie i stabilność jazdy w zakrętach, nawet przy dużej prędkości” zaostrzył nasz apetyt na rozpoczęcie realizacji projektu „Yokohama on Tour”.

Konkurs Yokohama on Tour
8

Konkurs: do wygrania "Zestaw reaktora EVO"!

Nie pozostało nam więc już nic innego, jak posłuchać Waszych sugestii co do miejsc, które powinniśmy odwiedzić powyższymi samochodami z ogumieniem Yokohama. Swoje propozycje wysyłajcie w komentarzach pod Instagramowym postem konkursowym. Najbardziej kreatywna i interesująca propozycja zgarnie główną nagrodę! „Zestaw redaktora EVO” w skład którego wchodzą: Skórzana torba podróżna Ochnik, Soniczna szczoteczka Oclean X Ultra, Divine Cream i Divine Elixir od marki SAMARITÉ. Czekamy na Wasze pomysły!

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Volvo XC40 Recharge test
Volvo / XC40
Volvo XC40 Recharge - chiński szwedzki elektryk

Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.

5 maja 2024
Tesla Model 3 Long Range test
Tesla / Model 3
Tesla Model 3 Long Range - ciągle na topie

Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?

5 maja 2024
Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Abt Audi RS3-S pakiet
Audi / RS3
Abt Audi RS3-S ma 485 KM z pięciu cylindrów

Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.

4 maja 2024
Red Bull RB17 Newey
Red Bull
Po odejściu z F1 Adrian Newey skupi się na hipersamochodzie RB17

Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.

4 maja 2024
Aston Martin Vanquish V12
Aston Martin / Vanquish
Nadchodzi nowy Aston Martin Vanquish z podwójnie uturbionym V12

Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.

2 maja 2024
TWR Supercat restomod
TWR
TWR Supercat to restomod na bazie Jaguara XJS z doładowanym V12

Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.

2 maja 2024
Cupra Formentor / Cupra Leon lifting
Cupra
Cupra zaszalała: Formentor i Leon mają więcej mocy i tryb Drift

Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.

30 kwietnia 2024
Bentley Bentayga Apex Edition SUV
Bentley / Bentayga
Bentley Bentayga Apex Edition - uważaj na dziury!

Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.

30 kwietnia 2024
2024 Porsche Macan Electric test
Porsche / Macan
Nowe Porsche Macan Electric - czy to nadal najlepszy SUV dla kierowcy?

Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.

29 kwietnia 2024
Lotus Evija X na torze Nürburgring
Lotus / Evija
Lotus Evija X to drugi najszybszy “elektryk” na Nürburgringu

Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.

27 kwietnia 2024
MG Cyberster cenniki
MG / Cyberster
MG Cyberster wchodzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii

W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.

26 kwietnia 2024