Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Na horyzoncie pojawia się kolejny nowy hipersamochód, ale ten wydaje się być bardziej wart uwagi niż inne, ponieważ za stylistykę odpowiadają Włosi, a za technikę Niemcy. Od inżynierskiej strony tworzą go specjaliści z Capricorn Group, a projekt nadwozia stworzy Zagato. Premierę zaplanowano na pierwszą połowę października, a gotowe auto trafi do produkcji w przyszłym roku.
Na pewno słyszeliście o Zagato. Włoskie studio jest znane z tworzenia unikalnych projektów oraz całych nadwozi do istniejących modeli samochodów, w tym na przykład Aston Martinów. Tym razem projekt jest znacznie bliższy idei własnego samochodu, z charakterystycznym “Z” na środku tylnego pasa. W przeciwieństwie do Pininfariny, która również ewoluowała z typowego studio projektowego do roli producenta, Zagato chce skupiać się na małoseryjnych samochodach dla kierowców pragnących analogowych doświadczeń z jazdy.
O Capricorn Group mogliście nie słyszeć, ale firma ta jest znana w branży z dostarczania wysokowydajnych komponentów silnikowych dla samochodów wyczynowych i drogowych, w tym 911 GT3, bolidów Formuły 1 i innych. Na początku poprzedniej dekady firma przez krótki czas była też właścicielem toru Nürburgring.
Czy nadchodzący samochód to bardziej “Capricorn” czy “Zagato”, oraz kto będzie miał pierwszeństwo w umieszczeniu swojego logo na masce, jest jedną z tajemnic projektu. Andrea Zagato, prezydent studio Zagato, nazywa ten wóz “pierwszym hipersamochodem Zagato” podczas gdy Robertino Wild, założyciel i CEO Capricorn, nazwał projekt “ich pierwszym hipersamochodem”.
Samochód zostanie w pełni zaprezentowany, wraz z nazwą i specyfikacją techniczną, 10 października podczas Zoute Grand Prix w Belgii. Ten opisywany jako „pierwszy” hipersamochód (co sugeruje, że jeśli odniesie sukces, pojawią się kolejne modele) będzie miał „analogową konfigurację i ponadczasowy design”, łącząc „inżynierię i doświadczenie Capricorn w zakresie lekkich konstrukcji z emocjonującym designem Zagato”, co sugeruje, że będzie to samochód bardziej zbliżony do Pagani Utopia, Koenigsegga CC850 i GMA T.50 niż Rimaca Nevera czy Bugatti Chiron.
Nie znamy w tej chwili żadnych szczegółów technicznych - te pojawią się w dniu premiery - ale spodziewamy się bardziej ekscytującej charakterystyki napędu niż imponującej mocy. W grę wchodzi nawet zastosowanie manualnej skrzyni biegów. Z jedynego oficjalnego zdjęcia możemy wywnioskować, że samochód ma układ z silnikiem w środku i drzwi unoszone do góry (gullwing).
To co wiemy na pewno, to wielkość produkcji, a także (co zaskakujące) kiedy i gdzie wóz będzie powstawał i kto zajmie się dystrybucją. Seria 19 egzemplarzy powstanie w Niemczech w siedzibie Capricorn (firma ma też placówki w UK, Francji i Włoszech), a początek produkcji ma nastąpić przed połową 2026 roku. Sprzedażą i dystrybucją zajmie się podmiot o nazwie Louyet Group.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.