Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Zenvo Automotive wspólnie z Mahle Powertrain stworzy wysokoobrotowy silnik V12 dla modelu Aurora.
Kilka tygodni przed premierą (wyznaczoną na 18 sierpnia) Zenvo Automotive opublikowało kolejne fakty na temat swojego nowego modelu o nazwie Aurora. Tym razem będzie to hipersamochód z napędem hybrydowym opartym o jednostkę V12, którego głównym celem nie będą oszałamiające liczby, lecz czysta przyjemność z jazdy. Duńska firma zapowiada produkcję na poziomie 100 egzemplarzy.
Podstawą Aurory jest nowa platforma z włókna węglowego, której modułowość umożliwia stworzenie całej przyszłej gamy produktów Zenvo. Będzie to lekka i wytrzymała konstrukcja z kompozytowymi ramami pomocniczymi, co jest pewną nowością w branży. Najbardziej znaczącym partnerem Zenvo w procesie rozwoju nowego auta jest brytyjska firma Mahle Powertrain. Brytyjczycy będą odpowiedzialni za stworzenie całkowicie aluminiowego silnika V12, który docelowo ma być wspomagany silnikami elektrycznymi o mocy co najmniej 600 KM.
Postępujący trend zmniejszania silników spalinowych najwyraźniej nie dotarł jeszcze do Danii, bo Aurora będzie mieć większy silnik niż rodzina TSR. Specjalnie dla tego modelu zbudowano 6.6-litrowy silnik V12 quad-turbo zastępujący 5.8-litrowe V8. Konstruktorzy połączą nowy motor ze skrzynią biegów własnej produkcji zawierającą moduł hybrydowy, tworząc w ten sposób pierwszy w swojej krótkiej historii samochód ze zelektryfikowanym napędem. Nie znamy jeszcze konkretnych liczb, ale już teraz Zenvo podało informację, że sam silnik spalinowy będzie kręcił się do 9800 obrotów, a jego maksymalna moc będzie wynosić co najmniej 1250 KM przy 8000 obrotów. Można z tego wywnioskować, że cały układ hybrydowy osiągnie co najmniej 1850 KM.
Każdy ze stu nabywców Zenvo Aurora będzie miał możliwość wyboru specyfikacji Agil albo Tur. Pierwsza jest przeznaczona głównie na tor - sztywniejsze zawieszenie, mocniejsza aerodynamika - podczas gdy druga będzie mieć łagodniejszą charakterystykę na drogi publiczne i ograniczenie prędkości maksymalnej do 400 km/h. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli tej części samochodowego spektrum, Zenvo zapewnia, że Aurora będzie głównie autem dla kierowcy, a jej celem nie będą rekordy prędkości czy mocy. W odległych planach firmy jest stworzenie tańszych odmian z silnikami V8 lub V6.
Dyrektor handlowy i prezes zarządu Zenvo, Jens Sverdrup, powiedział: "Zawsze dążyłem do osiągnięcia szczytu w dziedzinie układów napędowych, czyli stworzenia silnika V12. Niezrównane emocje, jakie taki silnik wywołuje, czynią z niego zdecydowanie najlepszy wybór dla supersamochodów i hipersamochodów. Współpraca z MAHLE Powertrain, najbardziej doświadczonym i kompetentnym twórcą silników V12 w branży, jest dla mnie spełnieniem marzeń. A sądząc po opiniach klientów, jest to marzenie każdego entuzjasty motoryzacji".
W tej chwili zarezerwowana jest już ponad połowa slotów produkcyjnych Aurory. Sierpniowy debiut powinien załatwić firmie pozostałe alokacje zanim w ogóle ruszy produkcja nowego Zenvo.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.