Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zenvo Automotive wspólnie z Mahle Powertrain stworzy wysokoobrotowy silnik V12 dla modelu Aurora.
Kilka tygodni przed premierą (wyznaczoną na 18 sierpnia) Zenvo Automotive opublikowało kolejne fakty na temat swojego nowego modelu o nazwie Aurora. Tym razem będzie to hipersamochód z napędem hybrydowym opartym o jednostkę V12, którego głównym celem nie będą oszałamiające liczby, lecz czysta przyjemność z jazdy. Duńska firma zapowiada produkcję na poziomie 100 egzemplarzy.
Podstawą Aurory jest nowa platforma z włókna węglowego, której modułowość umożliwia stworzenie całej przyszłej gamy produktów Zenvo. Będzie to lekka i wytrzymała konstrukcja z kompozytowymi ramami pomocniczymi, co jest pewną nowością w branży. Najbardziej znaczącym partnerem Zenvo w procesie rozwoju nowego auta jest brytyjska firma Mahle Powertrain. Brytyjczycy będą odpowiedzialni za stworzenie całkowicie aluminiowego silnika V12, który docelowo ma być wspomagany silnikami elektrycznymi o mocy co najmniej 600 KM.
Postępujący trend zmniejszania silników spalinowych najwyraźniej nie dotarł jeszcze do Danii, bo Aurora będzie mieć większy silnik niż rodzina TSR. Specjalnie dla tego modelu zbudowano 6.6-litrowy silnik V12 quad-turbo zastępujący 5.8-litrowe V8. Konstruktorzy połączą nowy motor ze skrzynią biegów własnej produkcji zawierającą moduł hybrydowy, tworząc w ten sposób pierwszy w swojej krótkiej historii samochód ze zelektryfikowanym napędem. Nie znamy jeszcze konkretnych liczb, ale już teraz Zenvo podało informację, że sam silnik spalinowy będzie kręcił się do 9800 obrotów, a jego maksymalna moc będzie wynosić co najmniej 1250 KM przy 8000 obrotów. Można z tego wywnioskować, że cały układ hybrydowy osiągnie co najmniej 1850 KM.
Każdy ze stu nabywców Zenvo Aurora będzie miał możliwość wyboru specyfikacji Agil albo Tur. Pierwsza jest przeznaczona głównie na tor - sztywniejsze zawieszenie, mocniejsza aerodynamika - podczas gdy druga będzie mieć łagodniejszą charakterystykę na drogi publiczne i ograniczenie prędkości maksymalnej do 400 km/h. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli tej części samochodowego spektrum, Zenvo zapewnia, że Aurora będzie głównie autem dla kierowcy, a jej celem nie będą rekordy prędkości czy mocy. W odległych planach firmy jest stworzenie tańszych odmian z silnikami V8 lub V6.
Dyrektor handlowy i prezes zarządu Zenvo, Jens Sverdrup, powiedział: "Zawsze dążyłem do osiągnięcia szczytu w dziedzinie układów napędowych, czyli stworzenia silnika V12. Niezrównane emocje, jakie taki silnik wywołuje, czynią z niego zdecydowanie najlepszy wybór dla supersamochodów i hipersamochodów. Współpraca z MAHLE Powertrain, najbardziej doświadczonym i kompetentnym twórcą silników V12 w branży, jest dla mnie spełnieniem marzeń. A sądząc po opiniach klientów, jest to marzenie każdego entuzjasty motoryzacji".
W tej chwili zarezerwowana jest już ponad połowa slotów produkcyjnych Aurory. Sierpniowy debiut powinien załatwić firmie pozostałe alokacje zanim w ogóle ruszy produkcja nowego Zenvo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.