Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Zenvo Aurora będzie napędzane V12 kręcącym się do 9800 rpm

Zenvo Automotive wspólnie z Mahle Powertrain stworzy wysokoobrotowy silnik V12 dla modelu Aurora.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 lipca 2023
Zenvo Aurora 2023 V12 silnik
4

Kilka tygodni przed premierą (wyznaczoną na 18 sierpnia) Zenvo Automotive opublikowało kolejne fakty na temat swojego nowego modelu o nazwie Aurora. Tym razem będzie to hipersamochód z napędem hybrydowym opartym o jednostkę V12, którego głównym celem nie będą oszałamiające liczby, lecz czysta przyjemność z jazdy. Duńska firma zapowiada produkcję na poziomie 100 egzemplarzy.

Podstawą Aurory jest nowa platforma z włókna węglowego, której modułowość umożliwia stworzenie całej przyszłej gamy produktów Zenvo. Będzie to lekka i wytrzymała konstrukcja z kompozytowymi ramami pomocniczymi, co jest pewną nowością w branży. Najbardziej znaczącym partnerem Zenvo w procesie rozwoju nowego auta jest brytyjska firma Mahle Powertrain. Brytyjczycy będą odpowiedzialni za stworzenie całkowicie aluminiowego silnika V12, który docelowo ma być wspomagany silnikami elektrycznymi o mocy co najmniej 600 KM.

Postępujący trend zmniejszania silników spalinowych najwyraźniej nie dotarł jeszcze do Danii, bo Aurora będzie mieć większy silnik niż rodzina TSR. Specjalnie dla tego modelu zbudowano 6.6-litrowy silnik V12 quad-turbo zastępujący 5.8-litrowe V8. Konstruktorzy połączą nowy motor ze skrzynią biegów własnej produkcji zawierającą moduł hybrydowy, tworząc w ten sposób pierwszy w swojej krótkiej historii samochód ze zelektryfikowanym napędem. Nie znamy jeszcze konkretnych liczb, ale już teraz Zenvo podało informację, że sam silnik spalinowy będzie kręcił się do 9800 obrotów, a jego maksymalna moc będzie wynosić co najmniej 1250 KM przy 8000 obrotów. Można z tego wywnioskować, że cały układ hybrydowy osiągnie co najmniej 1850 KM.

Zenvo Aurora, w przeciwieństwie do poprzedników, będzie przede wszystkim samochodem dla kierowcy.

Reklama

Każdy ze stu nabywców Zenvo Aurora będzie miał możliwość wyboru specyfikacji Agil albo Tur. Pierwsza jest przeznaczona głównie na tor - sztywniejsze zawieszenie, mocniejsza aerodynamika - podczas gdy druga będzie mieć łagodniejszą charakterystykę na drogi publiczne i ograniczenie prędkości maksymalnej do 400 km/h. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli tej części samochodowego spektrum, Zenvo zapewnia, że Aurora będzie głównie autem dla kierowcy, a jej celem nie będą rekordy prędkości czy mocy. W odległych planach firmy jest stworzenie tańszych odmian z silnikami V8 lub V6.

Dyrektor handlowy i prezes zarządu Zenvo, Jens Sverdrup, powiedział: "Zawsze dążyłem do osiągnięcia szczytu w dziedzinie układów napędowych, czyli stworzenia silnika V12. Niezrównane emocje, jakie taki silnik wywołuje, czynią z niego zdecydowanie najlepszy wybór dla supersamochodów i hipersamochodów. Współpraca z MAHLE Powertrain, najbardziej doświadczonym i kompetentnym twórcą silników V12 w branży, jest dla mnie spełnieniem marzeń. A sądząc po opiniach klientów, jest to marzenie każdego entuzjasty motoryzacji".

W tej chwili zarezerwowana jest już ponad połowa slotów produkcyjnych Aurory. Sierpniowy debiut powinien załatwić firmie pozostałe alokacje zanim w ogóle ruszy produkcja nowego Zenvo.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
MG Cyberster cenniki
MG / Cyberster
MG Cyberster wchodzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii

W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.

26 kwietnia 2024
Land Rover Defender OCTA teaser
Land Rover / Defender
Land Rover Defender OCTA z podwójnie uturbionym V8 zadebiutuje 3 lipca

OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024