Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zenvo Automotive wspólnie z Mahle Powertrain stworzy wysokoobrotowy silnik V12 dla modelu Aurora.
Kilka tygodni przed premierą (wyznaczoną na 18 sierpnia) Zenvo Automotive opublikowało kolejne fakty na temat swojego nowego modelu o nazwie Aurora. Tym razem będzie to hipersamochód z napędem hybrydowym opartym o jednostkę V12, którego głównym celem nie będą oszałamiające liczby, lecz czysta przyjemność z jazdy. Duńska firma zapowiada produkcję na poziomie 100 egzemplarzy.
Podstawą Aurory jest nowa platforma z włókna węglowego, której modułowość umożliwia stworzenie całej przyszłej gamy produktów Zenvo. Będzie to lekka i wytrzymała konstrukcja z kompozytowymi ramami pomocniczymi, co jest pewną nowością w branży. Najbardziej znaczącym partnerem Zenvo w procesie rozwoju nowego auta jest brytyjska firma Mahle Powertrain. Brytyjczycy będą odpowiedzialni za stworzenie całkowicie aluminiowego silnika V12, który docelowo ma być wspomagany silnikami elektrycznymi o mocy co najmniej 600 KM.
Postępujący trend zmniejszania silników spalinowych najwyraźniej nie dotarł jeszcze do Danii, bo Aurora będzie mieć większy silnik niż rodzina TSR. Specjalnie dla tego modelu zbudowano 6.6-litrowy silnik V12 quad-turbo zastępujący 5.8-litrowe V8. Konstruktorzy połączą nowy motor ze skrzynią biegów własnej produkcji zawierającą moduł hybrydowy, tworząc w ten sposób pierwszy w swojej krótkiej historii samochód ze zelektryfikowanym napędem. Nie znamy jeszcze konkretnych liczb, ale już teraz Zenvo podało informację, że sam silnik spalinowy będzie kręcił się do 9800 obrotów, a jego maksymalna moc będzie wynosić co najmniej 1250 KM przy 8000 obrotów. Można z tego wywnioskować, że cały układ hybrydowy osiągnie co najmniej 1850 KM.
Każdy ze stu nabywców Zenvo Aurora będzie miał możliwość wyboru specyfikacji Agil albo Tur. Pierwsza jest przeznaczona głównie na tor - sztywniejsze zawieszenie, mocniejsza aerodynamika - podczas gdy druga będzie mieć łagodniejszą charakterystykę na drogi publiczne i ograniczenie prędkości maksymalnej do 400 km/h. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli tej części samochodowego spektrum, Zenvo zapewnia, że Aurora będzie głównie autem dla kierowcy, a jej celem nie będą rekordy prędkości czy mocy. W odległych planach firmy jest stworzenie tańszych odmian z silnikami V8 lub V6.
Dyrektor handlowy i prezes zarządu Zenvo, Jens Sverdrup, powiedział: "Zawsze dążyłem do osiągnięcia szczytu w dziedzinie układów napędowych, czyli stworzenia silnika V12. Niezrównane emocje, jakie taki silnik wywołuje, czynią z niego zdecydowanie najlepszy wybór dla supersamochodów i hipersamochodów. Współpraca z MAHLE Powertrain, najbardziej doświadczonym i kompetentnym twórcą silników V12 w branży, jest dla mnie spełnieniem marzeń. A sądząc po opiniach klientów, jest to marzenie każdego entuzjasty motoryzacji".
W tej chwili zarezerwowana jest już ponad połowa slotów produkcyjnych Aurory. Sierpniowy debiut powinien załatwić firmie pozostałe alokacje zanim w ogóle ruszy produkcja nowego Zenvo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.