Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Wiosna zapukała do drzwi, rozejrzała się wokół i zadomowiła w Polsce na dobre. Przed nami sezon na wyjazdy ukochanymi samochodami, a my – jako redakcja EVO, chcemy Wam w tym rzecz jasna towarzyszyć! W jaki sposób?
Wraz z partnerem trzech odcinków cyklu „Yokohama on Tour” – firmą Yokohama Polska, chcielibyśmy zabrać Was w ciekawe rejony Polski, podkreślić okoliczne atrakcje, warte odnotowania drogi, zakątki kulinarne oraz przestrzenie, które miłośnikowi motoryzacji nie mogą być obojętne. Wpadliśmy jednak na pomysł, że w pierwszym odcinku przedstawimy Wam jedynie zarys wyjazdów, a kierunki naszych dwóch najbliższych podróży wybierzemy wspólnie!
Polska to kraj piękny i bogaty kulturowo. W każdym zakątku oferujący inne doznania, płynące z położenia, ukształtowania terenu, historii czy lokalnej społeczności. Macie swój ulubiony rejon w naszym kraju? Żyjecie w miejscu, które chętnie polecicie czytelnikom magazynu EVO? A może zwyczajnie słyszeliście o interesujących okolicach, które po prostu warto poznać za kierownicą swojego samochodu? Każdy z tych pomysłów brzmi jak temat na odcinek naszego cyklu. Instrukcja zgłoszeń Waszych propozycji znajduje się na końcu tego artykułu. Teraz pora przedstawić bliżej pojazdy, które wraz z redakcją EVO przemierzą Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć kierunki, które sprostają naszym wytycznym i zachwycą petrolheada.
Łączy je mocny silnik, manualna skrzynia i tylny napęd. Nic więcej. Jeden pochodzi z Ameryki, drugi z Niemiec, a oba mają otrzymać wydajne japońskie obuwie, które wesprze je w mierzeniu się z nierzadko wymagającymi drogami.
W narożniku lewym Ford Mustang GT. To nie byle jaki koń, bo poddany szeregowi modyfikacji na przestrzeni ostatnich lat. Przede wszystkim wzbogacony o kompresor i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Zmodyfikowano tu również zawieszenie, hamulce i aerodynamikę. Dokładne parametry przedstawimy Wam w przyszłym wydaniu EVO, ale na ten moment musicie nam uwierzyć, że ten Mustang już dawno przestał być przymilającym się kucykiem. Wierzga, sapie i wyrywa lejce z dłoni, nierzadko samodzielnie chcąc wyznaczyć kierunek, w którym podąży. Oprócz zdrowego rozsądku prowadzącego, znacznym ułatwieniem w okiełznaniu tej diabolicznej, przeszło 600-konnej, maszyny będzie odpowiedni komplet opon.
W zaprzyjaźnionym warsztacie Saw Gol przy ulicy Poznańskiej 40 w podwarszawskich Morach montujemy ogumienie Yokohama ADVAN Neova AD09. To opony skoncentrowane na wydajności samochodów sportowych i modyfikowanych, które muszą wykrzesać wszystko co możliwe z trakcji i nieustannie oferować kierowcy pełną kontrolę w zakrętach. Są jednocześnie przyjemne w użytkowaniu codziennym.
W ostatnim czasie model AD09 zyskał nowy wzór bieżnika i mieszankę, aby zapewnić użytkownikom satysfakcjonujące osiągi zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Precyzyjnemu prowadzeniu sprzyja solidna część środkowa opony, a wysoki podwinięty rant dba o wytrzymałość ogumienia i przydatność przez kilka sezonów. To najtrwalsza opona Yokohamy w historii, co potwierdzają opracowany na nowo bieżnik oraz lamele odprowadzające wodę – nie łudzimy się jednak i pewnie w mocnym Fordzie bardziej sprawdzi się na przyczepnym asfalcie. Producent podkreśla jednak, że zoptymalizowana mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia znacznie lepszą niż wcześniej trakcję, również na mokrych zakrętach i podczas hamowania na wilgotnej drodze.
Paczka ważąca 35 kg, a zwłaszcza jej gabaryty, podpowiadały, że musi to być przesyłka z Japonii. Amerykańskie czarne coupé wyposażyliśmy w zestaw na przód w rozmiarze 255/40 R19 100W oraz 275/40 R19 105W na tył. Oryginalny produkt klasy premium renomowanej marki Yokohama już samym wyglądem sugeruje, że osiągi zajmują tu bardzo wysokie miejsce w skali potrzeb klienta. Sami nie możemy się doczekać, aby ruszyć w trasę i pokonać pierwsze kilometry z modelem ADVAN na kołach.
Drugi samochód to zgoła odmienna konstrukcja. Porsche Cayman GT4 to czysta, skalkulowana precyzja na tor wyścigowy, którą z powodzeniem można jednak wykorzystać również na drogach publicznych. Wyjątkowe wyważenie, 385 KM z centralnie umocowanego boksera i około 1340 kg masy. Dla tego samochodu wybraliśmy model ADVAN Sport V107 – skoncentrowany głównie na przyczepności na suchej nawierzchni, będący bardziej klasyczną oponą do aut typu performance. Rozmiar zgodny z parametrami producenta (245/35 R20 ZR91Y oraz 295/30 R20 ZR 101Y) zapewni możliwie maksymalne wykorzystanie potencjału podwozia sportowego Porsche. Slogan producenta brzmiący: „zapewnia wysoki poziom reaktywności, gwarantując precyzyjne kierowanie i stabilność jazdy w zakrętach, nawet przy dużej prędkości” zaostrzył nasz apetyt na rozpoczęcie realizacji projektu „Yokohama on Tour”.
Nie pozostało nam więc już nic innego, jak posłuchać Waszych sugestii co do miejsc, które powinniśmy odwiedzić powyższymi samochodami z ogumieniem Yokohama. Swoje propozycje wysyłajcie w komentarzach pod Instagramowym postem konkursowym. Najbardziej kreatywna i interesująca propozycja zgarnie główną nagrodę! „Zestaw redaktora EVO” w skład którego wchodzą: Skórzana torba podróżna Ochnik, Soniczna szczoteczka Oclean X Ultra, Divine Cream i Divine Elixir od marki SAMARITÉ. Czekamy na Wasze pomysły!
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.