Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
8

Wiosna zapukała do drzwi, rozejrzała się wokół i zadomowiła w Polsce na dobre. Przed nami sezon na wyjazdy ukochanymi samochodami, a my – jako redakcja EVO, chcemy Wam w tym rzecz jasna towarzyszyć! W jaki sposób?

Wraz z partnerem trzech odcinków cyklu „Yokohama on Tour” – firmą Yokohama Polska, chcielibyśmy zabrać Was w ciekawe rejony Polski, podkreślić okoliczne atrakcje, warte odnotowania drogi, zakątki kulinarne oraz przestrzenie, które miłośnikowi motoryzacji nie mogą być obojętne. Wpadliśmy jednak na pomysł, że w pierwszym odcinku przedstawimy Wam jedynie zarys wyjazdów, a kierunki naszych dwóch najbliższych podróży wybierzemy wspólnie!

Yokohama ADVAN
8

Północ, południe, wschód czy zachód?

Reklama

Polska to kraj piękny i bogaty kulturowo. W każdym zakątku oferujący inne doznania, płynące z położenia, ukształtowania terenu, historii czy lokalnej społeczności. Macie swój ulubiony rejon w naszym kraju? Żyjecie w miejscu, które chętnie polecicie czytelnikom magazynu EVO? A może zwyczajnie słyszeliście o interesujących okolicach, które po prostu warto poznać za kierownicą swojego samochodu? Każdy z tych pomysłów brzmi jak temat na odcinek naszego cyklu. Instrukcja zgłoszeń Waszych propozycji znajduje się na końcu tego artykułu. Teraz pora przedstawić bliżej pojazdy, które wraz z redakcją EVO przemierzą Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć kierunki, które sprostają naszym wytycznym i zachwycą petrolheada.

Dwa narożniki, a w nich dwa skrajnie różne sportowe samochody.

Łączy je mocny silnik, manualna skrzynia i tylny napęd. Nic więcej. Jeden pochodzi z Ameryki, drugi z Niemiec, a oba mają otrzymać wydajne japońskie obuwie, które wesprze je w mierzeniu się z nierzadko wymagającymi drogami.

W narożniku lewym Ford Mustang GT. To nie byle jaki koń, bo poddany szeregowi modyfikacji na przestrzeni ostatnich lat. Przede wszystkim wzbogacony o kompresor i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Zmodyfikowano tu również zawieszenie, hamulce i aerodynamikę. Dokładne parametry przedstawimy Wam w przyszłym wydaniu EVO, ale na ten moment musicie nam uwierzyć, że ten Mustang już dawno przestał być przymilającym się kucykiem. Wierzga, sapie i wyrywa lejce z dłoni, nierzadko samodzielnie chcąc wyznaczyć kierunek, w którym podąży. Oprócz zdrowego rozsądku prowadzącego, znacznym ułatwieniem w okiełznaniu tej diabolicznej, przeszło 600-konnej, maszyny będzie odpowiedni komplet opon.

Zmodyfikowany Ford Mustang
8

W zaprzyjaźnionym warsztacie Saw Gol przy ulicy Poznańskiej 40 w podwarszawskich Morach montujemy ogumienie Yokohama ADVAN Neova AD09. To opony skoncentrowane na wydajności samochodów sportowych i modyfikowanych, które muszą wykrzesać wszystko co możliwe z trakcji i nieustannie oferować kierowcy pełną kontrolę w zakrętach. Są jednocześnie przyjemne w użytkowaniu codziennym. 

Reklama

W ostatnim czasie model AD09 zyskał nowy wzór bieżnika i mieszankę, aby zapewnić użytkownikom satysfakcjonujące osiągi zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Precyzyjnemu prowadzeniu sprzyja solidna część środkowa opony, a wysoki podwinięty rant dba o wytrzymałość ogumienia i przydatność przez kilka sezonów. To najtrwalsza opona Yokohamy w historii, co potwierdzają opracowany na nowo bieżnik oraz lamele odprowadzające wodę – nie łudzimy się jednak i pewnie w mocnym Fordzie bardziej sprawdzi się na przyczepnym asfalcie. Producent podkreśla jednak, że zoptymalizowana mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia znacznie lepszą niż wcześniej trakcję, również na mokrych zakrętach i podczas hamowania na wilgotnej drodze. 

Mustang i Yokohama
8

Paczka ważąca 35 kg, a zwłaszcza jej gabaryty, podpowiadały, że musi to być przesyłka z Japonii. Amerykańskie czarne coupé wyposażyliśmy w zestaw na przód w rozmiarze 255/40 R19 100W oraz 275/40 R19 105W na tył. Oryginalny produkt klasy premium renomowanej marki Yokohama już samym wyglądem sugeruje, że osiągi zajmują tu bardzo wysokie miejsce w skali potrzeb klienta. Sami nie możemy się doczekać, aby ruszyć w trasę i pokonać pierwsze kilometry z modelem ADVAN na kołach.

Drugi samochód to zgoła odmienna konstrukcja. Porsche Cayman GT4 to czysta, skalkulowana precyzja na tor wyścigowy, którą z powodzeniem można jednak wykorzystać również na drogach publicznych. Wyjątkowe wyważenie, 385 KM z centralnie umocowanego boksera i około 1340 kg masy. Dla tego samochodu wybraliśmy model ADVAN Sport V107 – skoncentrowany głównie na przyczepności na suchej nawierzchni, będący bardziej klasyczną oponą do aut typu performance. Rozmiar zgodny z parametrami producenta (245/35 R20 ZR91Y oraz 295/30 R20 ZR 101Y) zapewni możliwie maksymalne wykorzystanie potencjału podwozia sportowego Porsche. Slogan producenta brzmiący: „zapewnia wysoki poziom reaktywności, gwarantując precyzyjne kierowanie i stabilność jazdy w zakrętach, nawet przy dużej prędkości” zaostrzył nasz apetyt na rozpoczęcie realizacji projektu „Yokohama on Tour”.

Konkurs Yokohama on Tour
8

Konkurs: do wygrania "Zestaw redaktora EVO"!

Nie pozostało nam więc już nic innego, jak posłuchać Waszych sugestii co do miejsc, które powinniśmy odwiedzić powyższymi samochodami z ogumieniem Yokohama. Swoje propozycje wysyłajcie w komentarzach pod Instagramowym postem konkursowym. Najbardziej kreatywna i interesująca propozycja zgarnie główną nagrodę! „Zestaw redaktora EVO” w skład którego wchodzą: Skórzana torba podróżna Ochnik, Soniczna szczoteczka Oclean X Ultra, Divine Cream i Divine Elixir od marki SAMARITÉ. Czekamy na Wasze pomysły!

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025
Cupra Leon VZ TCR premiera
Cupra / Leon
Cupra Leon VZ TCR - cywilna wersja torowego hot hatcha

Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.

17 listopada 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bentley Continental GT Supersports prezentacja
Bentley / Continental GT
Nowy Bentley Continental GT Supersports: lekkość, moc i tylny napęd

Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.

14 listopada 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Historyczny dzień dla Audi. Poznaliśmy malowanie ich nowego bolidu F1

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

12 listopada 2025
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów
Dla dzieci
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów

Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.

11 listopada 2025
Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Porsche / 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Ocelot - pierwsza z wielu “ikon Ameryki” od Porsche

Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.

10 listopada 2025
Koenigsegg Sadair's Spear rekord toru
Koenigsegg / Sadair's Spear
Koenigsegg Sadair’s Spair najszybszym produkcyjnym autem w Laguna Seca

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

10 listopada 2025
Lamborghini Temerario SUper Trofeo prezentacja
Lamborghini / Temerario
Temerario Super Trofeo rozpoczyna nową erę wyścigów Lamborghini

Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.

10 listopada 2025
Ferrari 499P tytuł WEC 2025
WEC
Ferrari zgarnia najważniejsze laury w klasie WEC LMH w sezonie 2025

Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.

10 listopada 2025