Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowe BMW 5 będzie miało napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny. Ten ostatni jako i5 M Performance.
Nie jesteśmy zaskoczeni, że kolejna generacja BMW serii 5 powstanie także w formie EV jako i5. Niespodzianką może być tylko fakt, że w przygotowaniu jest elektryczny wariant M Performance, czyli BMW zamierza powtórzyć eksperyment z serią 4 M50 (544 KM). W ostatnich dniach otrzymaliśmy też potwierdzenie daty prezentacji tego auta. Seria 5 ma zadebiutować w październiku, ale nie we wszystkich wersjach, bo na i5 Touring poczekamy do początku 2024 roku.
Na szczycie gamy, podobnie jak do tej pory, będzie BMW M5, którego prototypy już krążą po Europie. Model ten pojawi się trochę później i po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in podobny do niedawno zaprezentowanego SUV-a XM Label Red (750 KM). Nowa seria 5 powstanie na architekturze CLAR pozwalającej na wykorzystanie różnych typów nadwozi i napędów, w tym napędu elektrycznego.
Podobnie jak i4 oraz i7, nowe i5 będzie dzielić stylizację wewnętrzną i zewnętrzną ze spalinowym odpowiednikiem. Jak pokazują zdjęcia szpiegowskie, nowa seria 5 będzie raczej konserwatywnie stylizowanym sedanem i kombi, jednak spodziewamy się jednego czy dwóch eksperymentów w bardziej sportowych odmianach. Nie od dziś BMW pozwala sobie na nieco bardziej odważne interpretacje swoich kultowych “nerek” oraz innych elementów przedniego pasa. W środku niemal na pewno można się spodziewać wdrożenia podwójnego, zakrzywionego ekranu centralnego wyposażonego w system multimedialny iDrive 8.5.
Już od momentu debiutu nowej serii 5 w salonach do wyboru będzie kilka wersji silnikowych, w tym benzynowe, turbodiesle i oczywiście hybrydy plug-in oraz EV i5. Model elektryczny powstanie zarówno w wariantach z jednym jak i z dwoma motorami. Prawdopodobnie zapowiadane i5 M Performance otrzyma podobny zestaw napędowy jak BMW iX M60 z silnikami e-Drive piątej generacji. Akurat we wspomnianym iX moc układu to 619 KM, co uplasowałoby i5 pomiędzy topowym M5, a nieco tańszym i4 M50.
Stworzenie serii modelowej zawierającej zarówno napędy tradycyjne jak i zelektryfikowane sprawia, że rośnie liczba potencjalnych konkurentów nowego BMW. Seria 5 będzie musiała wytrzymać starcie nie tylko z Audi A6 czy Mercedesem klasy E, ale także z nową ofensywą modelową jak Mercedes EQE, Audi A6 e-tron czy nawet Tesla.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.
Następca Aston Martina DB11 przechodzi szereg testów na Północnej Pętli. Premiera za kilka miesięcy.
Motocykl stworzony dla ludzi kochających podróże, wyprawy, którzy chcą odkrywać świat z siodła motocykla.
Hipercar Adriana Neweya jest gotowy. Czy to najlepszy wóz jaki kiedykolwiek dostał legalne tablice?
Fani rajdowej Grupy B mogą za odpowiednią kwotą nabyć legendę - odtworzonego Rovera Metro 6R4.
Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.
Silnik V8 HEMI powoli wychodzi z oferty, dlatego nowy Dodge Demon prezentuje na co go jeszcze stać.
Wraith w limitowanej wersji Black Arrow jest ostatnim coupe Rolls-Royce’a z motorem V12.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Materiałowy dach powraca do przedniosilnikowego Ferrari po raz pierwszy od 1969 r. Oto Roma Spider.
Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.
W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.