Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowe BMW 5 będzie miało napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny. Ten ostatni jako i5 M Performance.
Nie jesteśmy zaskoczeni, że kolejna generacja BMW serii 5 powstanie także w formie EV jako i5. Niespodzianką może być tylko fakt, że w przygotowaniu jest elektryczny wariant M Performance, czyli BMW zamierza powtórzyć eksperyment z serią 4 M50 (544 KM). W ostatnich dniach otrzymaliśmy też potwierdzenie daty prezentacji tego auta. Seria 5 ma zadebiutować w październiku, ale nie we wszystkich wersjach, bo na i5 Touring poczekamy do początku 2024 roku.
Na szczycie gamy, podobnie jak do tej pory, będzie BMW M5, którego prototypy już krążą po Europie. Model ten pojawi się trochę później i po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in podobny do niedawno zaprezentowanego SUV-a XM Label Red (750 KM). Nowa seria 5 powstanie na architekturze CLAR pozwalającej na wykorzystanie różnych typów nadwozi i napędów, w tym napędu elektrycznego.
Podobnie jak i4 oraz i7, nowe i5 będzie dzielić stylizację wewnętrzną i zewnętrzną ze spalinowym odpowiednikiem. Jak pokazują zdjęcia szpiegowskie, nowa seria 5 będzie raczej konserwatywnie stylizowanym sedanem i kombi, jednak spodziewamy się jednego czy dwóch eksperymentów w bardziej sportowych odmianach. Nie od dziś BMW pozwala sobie na nieco bardziej odważne interpretacje swoich kultowych “nerek” oraz innych elementów przedniego pasa. W środku niemal na pewno można się spodziewać wdrożenia podwójnego, zakrzywionego ekranu centralnego wyposażonego w system multimedialny iDrive 8.5.
Już od momentu debiutu nowej serii 5 w salonach do wyboru będzie kilka wersji silnikowych, w tym benzynowe, turbodiesle i oczywiście hybrydy plug-in oraz EV i5. Model elektryczny powstanie zarówno w wariantach z jednym jak i z dwoma motorami. Prawdopodobnie zapowiadane i5 M Performance otrzyma podobny zestaw napędowy jak BMW iX M60 z silnikami e-Drive piątej generacji. Akurat we wspomnianym iX moc układu to 619 KM, co uplasowałoby i5 pomiędzy topowym M5, a nieco tańszym i4 M50.
Stworzenie serii modelowej zawierającej zarówno napędy tradycyjne jak i zelektryfikowane sprawia, że rośnie liczba potencjalnych konkurentów nowego BMW. Seria 5 będzie musiała wytrzymać starcie nie tylko z Audi A6 czy Mercedesem klasy E, ale także z nową ofensywą modelową jak Mercedes EQE, Audi A6 e-tron czy nawet Tesla.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.