Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowe BMW 5 będzie miało napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny. Ten ostatni jako i5 M Performance.
Nie jesteśmy zaskoczeni, że kolejna generacja BMW serii 5 powstanie także w formie EV jako i5. Niespodzianką może być tylko fakt, że w przygotowaniu jest elektryczny wariant M Performance, czyli BMW zamierza powtórzyć eksperyment z serią 4 M50 (544 KM). W ostatnich dniach otrzymaliśmy też potwierdzenie daty prezentacji tego auta. Seria 5 ma zadebiutować w październiku, ale nie we wszystkich wersjach, bo na i5 Touring poczekamy do początku 2024 roku.
Na szczycie gamy, podobnie jak do tej pory, będzie BMW M5, którego prototypy już krążą po Europie. Model ten pojawi się trochę później i po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in podobny do niedawno zaprezentowanego SUV-a XM Label Red (750 KM). Nowa seria 5 powstanie na architekturze CLAR pozwalającej na wykorzystanie różnych typów nadwozi i napędów, w tym napędu elektrycznego.
Podobnie jak i4 oraz i7, nowe i5 będzie dzielić stylizację wewnętrzną i zewnętrzną ze spalinowym odpowiednikiem. Jak pokazują zdjęcia szpiegowskie, nowa seria 5 będzie raczej konserwatywnie stylizowanym sedanem i kombi, jednak spodziewamy się jednego czy dwóch eksperymentów w bardziej sportowych odmianach. Nie od dziś BMW pozwala sobie na nieco bardziej odważne interpretacje swoich kultowych “nerek” oraz innych elementów przedniego pasa. W środku niemal na pewno można się spodziewać wdrożenia podwójnego, zakrzywionego ekranu centralnego wyposażonego w system multimedialny iDrive 8.5.
Już od momentu debiutu nowej serii 5 w salonach do wyboru będzie kilka wersji silnikowych, w tym benzynowe, turbodiesle i oczywiście hybrydy plug-in oraz EV i5. Model elektryczny powstanie zarówno w wariantach z jednym jak i z dwoma motorami. Prawdopodobnie zapowiadane i5 M Performance otrzyma podobny zestaw napędowy jak BMW iX M60 z silnikami e-Drive piątej generacji. Akurat we wspomnianym iX moc układu to 619 KM, co uplasowałoby i5 pomiędzy topowym M5, a nieco tańszym i4 M50.
Stworzenie serii modelowej zawierającej zarówno napędy tradycyjne jak i zelektryfikowane sprawia, że rośnie liczba potencjalnych konkurentów nowego BMW. Seria 5 będzie musiała wytrzymać starcie nie tylko z Audi A6 czy Mercedesem klasy E, ale także z nową ofensywą modelową jak Mercedes EQE, Audi A6 e-tron czy nawet Tesla.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.