Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Internet obiegła plotka, że Toyota szykuje hot hatcha Corolla GR do europejskiego debiutu. Jak do tej pory samochód ten jest oferowany tylko w USA, Australii i rodzimej Japonii. W Stanach jak wiemy nie oferowano GR Yarisa, którego brak miała wypełnić właśnie większa i bardziej praktyczna GR Corolla.
Punktem zapalnym wszystkich plotek były zdjęcia prototypu z zamaskowanym przodem - prawdopodobnie niedługo dojdzie do analogicznego liftingu jak w Yarisie GR - wykonane na torze Nürburgring. Oczywiście większość producentów korzysta z “Ringu” jako toru testowego, ale europejski reżim rozwojowy może być przesłanką świadczącą o zbliżającej się premierze europejskiej wersji Corolli GR.
W końcu układ napędowy Corolli jest wspólny z Yarisem GR. Model ten przeszedł niedawno modernizację w ramach której w ofercie znalazła się automatyczna skrzynia biegów. Toyota dokonała też przeróbek silnika G16E-GTS (1.6 l turbo, trzy cylindry), aby był kompatybilny z normami emisji jeszcze przez kilka następnych lat. Obecnie Corolla ma ten sam silnik, ale na różnych rynkach ma on różną specyfikację. Tak czy inaczej do europejskiej wersji mogłaby trafić jednostka z nowego Yarisa.
Następny argument to krótki okres przydatności modelu GR86. Tylnonapędowe małe coupe z bokserem - projekt wspólny z Subaru, którego geneza sięga 2012 roku i modelu GT86 - wkrótce będzie musiało zostać wycofane z europejskiego rynku ze względu na normy bezpieczeństwa. GR86 pozostawi po sobie lukę w sportowej gamie Toyoty, którą marka być może będzie chciała wypełnić, bo w tym momencie jej intencją jest rozwijanie gamy GR, a nie wycofywanie modeli.
Co z cennikiem i popytem? Cóż, w swojej drugiej generacji Yaris GR przekracza już poziom 210 tys. złotych. Corolla GR jako większy model pewnie kosztowałaby bliżej 250 tys. zł. Niby sporo, ale w tym momencie Honda sprzedaje swojego Civika Type R za minimum 262 000 zł i nie narzeka na brak klientów. Corolla GR byłaby też naturalnym wyborem dla niektórych właścicieli Yarisa GR poszukujących samochodu o większych gabarytach i walorach użytkowych.
Poza tym z rynku znika coraz więcej hot hatchy - wystarczy wspomnieć całe Renault Sport, Hyundaia i30 N i i20 N. W ten sposób tworzy się nisza, którą można by zagospodarować i zaoferować własną alternatywę. Mimo wszystko europejski oddział japońskiego koncernu nie chce komentować tych plotek.
„Widzieliśmy plotki. Nie możemy powiedzieć niczego poza stwierdzeniem, że wszyscy główni producenci testują na torze Nürburgring. Jest to użyteczny tor dla Europy i reszty świata oraz miejsce, z którego korzystają wszyscy producenci na scenie globalnej”.
Cóż, nie jest to komunikat zaprzeczający potencjalnej ekspansji GR Corolli na europejski rynek, ale wyciąganie z tego daleko idących wniosków może być mylące. Na pewno samochód ten wkrótce doczeka się aktualizacji, a Toyota na pewno starannie bada możliwości pojawiające się na konkretnych rynkach.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.