Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Internet obiegła plotka, że Toyota szykuje hot hatcha Corolla GR do europejskiego debiutu. Jak do tej pory samochód ten jest oferowany tylko w USA, Australii i rodzimej Japonii. W Stanach jak wiemy nie oferowano GR Yarisa, którego brak miała wypełnić właśnie większa i bardziej praktyczna GR Corolla.
Punktem zapalnym wszystkich plotek były zdjęcia prototypu z zamaskowanym przodem - prawdopodobnie niedługo dojdzie do analogicznego liftingu jak w Yarisie GR - wykonane na torze Nürburgring. Oczywiście większość producentów korzysta z “Ringu” jako toru testowego, ale europejski reżim rozwojowy może być przesłanką świadczącą o zbliżającej się premierze europejskiej wersji Corolli GR.
W końcu układ napędowy Corolli jest wspólny z Yarisem GR. Model ten przeszedł niedawno modernizację w ramach której w ofercie znalazła się automatyczna skrzynia biegów. Toyota dokonała też przeróbek silnika G16E-GTS (1.6 l turbo, trzy cylindry), aby był kompatybilny z normami emisji jeszcze przez kilka następnych lat. Obecnie Corolla ma ten sam silnik, ale na różnych rynkach ma on różną specyfikację. Tak czy inaczej do europejskiej wersji mogłaby trafić jednostka z nowego Yarisa.
Następny argument to krótki okres przydatności modelu GR86. Tylnonapędowe małe coupe z bokserem - projekt wspólny z Subaru, którego geneza sięga 2012 roku i modelu GT86 - wkrótce będzie musiało zostać wycofane z europejskiego rynku ze względu na normy bezpieczeństwa. GR86 pozostawi po sobie lukę w sportowej gamie Toyoty, którą marka być może będzie chciała wypełnić, bo w tym momencie jej intencją jest rozwijanie gamy GR, a nie wycofywanie modeli.

Co z cennikiem i popytem? Cóż, w swojej drugiej generacji Yaris GR przekracza już poziom 210 tys. złotych. Corolla GR jako większy model pewnie kosztowałaby bliżej 250 tys. zł. Niby sporo, ale w tym momencie Honda sprzedaje swojego Civika Type R za minimum 262 000 zł i nie narzeka na brak klientów. Corolla GR byłaby też naturalnym wyborem dla niektórych właścicieli Yarisa GR poszukujących samochodu o większych gabarytach i walorach użytkowych.
Poza tym z rynku znika coraz więcej hot hatchy - wystarczy wspomnieć całe Renault Sport, Hyundaia i30 N i i20 N. W ten sposób tworzy się nisza, którą można by zagospodarować i zaoferować własną alternatywę. Mimo wszystko europejski oddział japońskiego koncernu nie chce komentować tych plotek.
„Widzieliśmy plotki. Nie możemy powiedzieć niczego poza stwierdzeniem, że wszyscy główni producenci testują na torze Nürburgring. Jest to użyteczny tor dla Europy i reszty świata oraz miejsce, z którego korzystają wszyscy producenci na scenie globalnej”.
Cóż, nie jest to komunikat zaprzeczający potencjalnej ekspansji GR Corolli na europejski rynek, ale wyciąganie z tego daleko idących wniosków może być mylące. Na pewno samochód ten wkrótce doczeka się aktualizacji, a Toyota na pewno starannie bada możliwości pojawiające się na konkretnych rynkach.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.