Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Internet obiegła plotka, że Toyota szykuje hot hatcha Corolla GR do europejskiego debiutu. Jak do tej pory samochód ten jest oferowany tylko w USA, Australii i rodzimej Japonii. W Stanach jak wiemy nie oferowano GR Yarisa, którego brak miała wypełnić właśnie większa i bardziej praktyczna GR Corolla.
Punktem zapalnym wszystkich plotek były zdjęcia prototypu z zamaskowanym przodem - prawdopodobnie niedługo dojdzie do analogicznego liftingu jak w Yarisie GR - wykonane na torze Nürburgring. Oczywiście większość producentów korzysta z “Ringu” jako toru testowego, ale europejski reżim rozwojowy może być przesłanką świadczącą o zbliżającej się premierze europejskiej wersji Corolli GR.
W końcu układ napędowy Corolli jest wspólny z Yarisem GR. Model ten przeszedł niedawno modernizację w ramach której w ofercie znalazła się automatyczna skrzynia biegów. Toyota dokonała też przeróbek silnika G16E-GTS (1.6 l turbo, trzy cylindry), aby był kompatybilny z normami emisji jeszcze przez kilka następnych lat. Obecnie Corolla ma ten sam silnik, ale na różnych rynkach ma on różną specyfikację. Tak czy inaczej do europejskiej wersji mogłaby trafić jednostka z nowego Yarisa.
Następny argument to krótki okres przydatności modelu GR86. Tylnonapędowe małe coupe z bokserem - projekt wspólny z Subaru, którego geneza sięga 2012 roku i modelu GT86 - wkrótce będzie musiało zostać wycofane z europejskiego rynku ze względu na normy bezpieczeństwa. GR86 pozostawi po sobie lukę w sportowej gamie Toyoty, którą marka być może będzie chciała wypełnić, bo w tym momencie jej intencją jest rozwijanie gamy GR, a nie wycofywanie modeli.
Co z cennikiem i popytem? Cóż, w swojej drugiej generacji Yaris GR przekracza już poziom 210 tys. złotych. Corolla GR jako większy model pewnie kosztowałaby bliżej 250 tys. zł. Niby sporo, ale w tym momencie Honda sprzedaje swojego Civika Type R za minimum 262 000 zł i nie narzeka na brak klientów. Corolla GR byłaby też naturalnym wyborem dla niektórych właścicieli Yarisa GR poszukujących samochodu o większych gabarytach i walorach użytkowych.
Poza tym z rynku znika coraz więcej hot hatchy - wystarczy wspomnieć całe Renault Sport, Hyundaia i30 N i i20 N. W ten sposób tworzy się nisza, którą można by zagospodarować i zaoferować własną alternatywę. Mimo wszystko europejski oddział japońskiego koncernu nie chce komentować tych plotek.
„Widzieliśmy plotki. Nie możemy powiedzieć niczego poza stwierdzeniem, że wszyscy główni producenci testują na torze Nürburgring. Jest to użyteczny tor dla Europy i reszty świata oraz miejsce, z którego korzystają wszyscy producenci na scenie globalnej”.
Cóż, nie jest to komunikat zaprzeczający potencjalnej ekspansji GR Corolli na europejski rynek, ale wyciąganie z tego daleko idących wniosków może być mylące. Na pewno samochód ten wkrótce doczeka się aktualizacji, a Toyota na pewno starannie bada możliwości pojawiające się na konkretnych rynkach.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.