Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Fiesta ST to mocny zawodnik w swoim segmencie, gdyż nadal jeździ świetnie i angażująco.
Producenci mają wiele powodów, by zmniejszać silniki, od niższego zużycia paliwa do ekonomii skali. Jeśli jednak wziąć pod uwagę to pierwsze, to Fiesta w niczym nie zyskała względem poprzednika. Nawet minimalnie straciła, bo pali średnio 6 litrów na 100 km w trybie mieszanym, a stara 4-cylindrówka 5,9 l na 100 km.
W rzeczywistych warunkach również nie wypada wcale lepiej. Nasza Fiesta ST poprzedniej generacji w długodystansowym teście uzyskała 7,4 l/ 100 km, a podczas jazdy mieszanej nową generacją również obserwowaliśmy ‘niskie siódemki’. Jeśli chcesz zabrać swoje ST na tor, co nie jest wcale dziwne jeśli chcesz spróbować uwolnić wszystko zdolności auta od ograniczeń jazdy drogowej, musisz uważnie obserwować wskaźnik poziomu paliwa. Samochód, którym jeździliśmy po torze w Goodwood przepalił połowę baku w czasie kilku krótkich sesji na torze. To daje orientacyjny wynik spalania 21-25 l/ 100 km.
Trudno na tym etapie oszacować pozostałe koszty użytkowania, ale warto zwrócić uwagę na opony. Wszystkie Fiesty ST jeżdżą na zestawie Michelin Pilot Sport 4, których komplet kosztuje około 2150 zł w przypadku rozmiaru 205/45 R17. W przypadku wersji ST-3 na gumach w rozmiarze 205/40 R18 ten koszt rośnie do 2800 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.