Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Fiesta ST to mocny zawodnik w swoim segmencie, gdyż nadal jeździ świetnie i angażująco.
Producenci mają wiele powodów, by zmniejszać silniki, od niższego zużycia paliwa do ekonomii skali. Jeśli jednak wziąć pod uwagę to pierwsze, to Fiesta w niczym nie zyskała względem poprzednika. Nawet minimalnie straciła, bo pali średnio 6 litrów na 100 km w trybie mieszanym, a stara 4-cylindrówka 5,9 l na 100 km.
W rzeczywistych warunkach również nie wypada wcale lepiej. Nasza Fiesta ST poprzedniej generacji w długodystansowym teście uzyskała 7,4 l/ 100 km, a podczas jazdy mieszanej nową generacją również obserwowaliśmy ‘niskie siódemki’. Jeśli chcesz zabrać swoje ST na tor, co nie jest wcale dziwne jeśli chcesz spróbować uwolnić wszystko zdolności auta od ograniczeń jazdy drogowej, musisz uważnie obserwować wskaźnik poziomu paliwa. Samochód, którym jeździliśmy po torze w Goodwood przepalił połowę baku w czasie kilku krótkich sesji na torze. To daje orientacyjny wynik spalania 21-25 l/ 100 km.
Trudno na tym etapie oszacować pozostałe koszty użytkowania, ale warto zwrócić uwagę na opony. Wszystkie Fiesty ST jeżdżą na zestawie Michelin Pilot Sport 4, których komplet kosztuje około 2150 zł w przypadku rozmiaru 205/45 R17. W przypadku wersji ST-3 na gumach w rozmiarze 205/40 R18 ten koszt rośnie do 2800 zł.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.