Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Żywot obecnej generacji Renault Megane zbliża się do końca, ale po ostatnich zmianach RS jest o wiele bardziej wszechstronnym hothatchem.
Czasy potrafią się bardzo zmienić. Gdy w 2017 roku debiutowało aktualne Megane RS nikt jeszcze nie stosował normy WLTP, a oficjalne zużycie paliwa tego samochodu ze skrzynią EDC było podawane jako 6,9 l /100 km. Według nowej normy jest to już 8,3 l/ 100 km i ta wartość znacznie lepiej oddaje faktyczne wyniki.
Ta liczba i tak jest dość mocno naciągana, bo na papierze to wynik lepszy niż u większości rywali, ale stosunkowo krótka, sześciobiegowa skrzynia bez prawdziwego przełożenia na autostrady nie ułatwia śrubowania wyników. Mimo wszystko jest to kompromis, który jesteśmy w stanie zaakceptować.
Standardowe Megane RS jeździ na 18-calowych kołach z oponami ContiSportContact 3 w rozmiarze 235/40/18. Jedna taka opona kosztuje około 560 zł w popularnych serwisach internetowych. Model Trophy ma w standardzie większe koła i opony o bardziej sportowym charakterze Bridgestone Potenza S001 w rozmiarze 245/35/19. Jak możecie przypuszczać, są droższe, bo jedna opona kosztuje 760 zł.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.