Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Żywot obecnej generacji Renault Megane zbliża się do końca, ale po ostatnich zmianach RS jest o wiele bardziej wszechstronnym hothatchem.
Obie wersje Megane RS potrafią ze startu zatrzymanego przyspieszyć do 100 km/h w 5,7 s i osiągają maksymalnie 255 km/h. Silnik w Mégane sprawia wrażenie znacznie mocniejszego niż w Alpine, nawet bardziej niż mogłoby się wydawać po pojemności 1.8 litra. Nie tylko jest mocny, ale też odczuwa się jego wyrafinowanie i charakter o wiele bardziej złożony niż najnowsze jednostki z rodziny EA888 w grupie VAG. Ma też w sobie więcej entuzjazmu niż jednostka Theta w Hyundaiu i30 N.
Pierwsze uderzenie momentu obrotowego pojawia się dość wcześnie, a silnik Renault potrafi szybko wspinać się na obroty bez żadnego zawahania aż do czerwonego pola. Tak jak wszystkie współczesne jednostki czterocylindrowe z turbo czerwone pole znajduje się tu dość nisko, bo przy 6250 obrotów.
Po włączeniu w Megane trybu Race nienarzucający się dźwięk z wydechu zostaje zagłuszony przez głośny, syntetyczny hałas z głośników. To nie tylko nie brzmi zbyt dobrze, ale w ogóle ledwo przypomina dźwięki silnika. Na szczęście istnieje tryb Perso, gdzie można ustawić sobie wszystkie udogodnienia trybu Race z wyjątkiem dźwięku z głośników. Idealnie.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.