Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Żywot obecnej generacji Renault Megane zbliża się do końca, ale po ostatnich zmianach RS jest o wiele bardziej wszechstronnym hothatchem.
Renault Megane RS tej generacji posiada mnóstwo cech odziedziczonych po swoich poprzednikach, w tym mocny silnik, trakcję i znakomite wyważenie, ale jedna rzecz sprawia, że jeździ zupełnie inaczej. Tą rzeczą jest układ czterech kół skrętnych.
Dzięki niemu Megane jest hiperczułe i reaguje - może nawet przesadza w reakcjach - na każdy najmniejszy ruch kierownicą z dużą swobodą i zwinnością. Jeśli będziesz traktował go jak inne hothatche okaże się nerwowy i niestabilny przy wejściach w zakręt. Dopiero jazda dostosowana do jego możliwości, czyli wiara w to, że system skrętnej tylnej osi idealnie wprowadzi Megane w zakręt, przyniesie prawdziwe korzyści ze współpracy na linii kierowca-samochód. Nie trzeba tu celowo opóźniać hamowania, by dociążyć przednią oś podczas wejścia w zakręt, bo 4control wystarczy, by pokonać go z niesamowitą zwinnością. Ten samochód skręca z taką lekkością i precyzją, że gdy przypadkiem trafisz na jakąś krętą drogę z ciasnymi łukami, będziesz chciał ją pokonać w obydwu kierunkach po kilka razy.
Wersja Trophy ma twardsze zawieszenie Cup i dyferencjał przedni o ograniczonym poślizgu w standardzie, więc możesz wcisnąć gaz do dechy daleko przed końcem łuku i poczuć co Renault naprawdę potrafi. Szpera trzyma przednią oś w ryzach, więc koła niemal zawsze jadą tam, gdzie je wycelowałeś. Skrętna tylna oś dołącza z takim skutkiem, że nabierasz przekonania o tym, że można pokonywać zakręt z zupełnie dowolną prędkością bez utraty przyczepności którejkolwiek opony. Tak się dzieje o ile trzymasz prawą stopę wbitą w dywanik. Gdy tylko odpuścisz gaz tył potrafi w stylu starych hothatchy odjechać w bok. W zależności od nawierzchni i warunków na drodze taka reakcja może być przyjemna i łatwa do opanowania, albo nerwowa i lekko przerażająca.
Pasywne amortyzatory sprawiają, że różnica w tłumieniu i stabilności znacznie się różni w obydwu wersjach auta. RS 300 wyposażony w ustawienie Sport zapewnia imponującą podatność i doskonałe tłumienie nierówności. Amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami skutkują niemal nieprzerwanym strumieniem informacji z drogi dla kierowcy, w czym Megane wcale nie odbiega mocno od Alpine A110.
Ucierpiała na tym trochę kontrola nad autem, bo kiedy zaczynasz wykorzystywać szerokie możliwości jakie daje podwozie, zawieszenie może mieć problem by nadążyć.
Tutaj wkracza Trophy z zawieszeniem Cup, które ma znacząco twardsze nastawy, ale odwdzięcza się odpornością na przechyły i nurkowanie. Wciąż nierówności i garby są pokonywane bez problemu, a gdy koło traci na chwilę kontakt z asfaltem, auto znosi to bardzo gładko i bez komplikacji. Nadal Megane trochę się przechyla, ale w taki sposób, że raczej pomaga oszacować poziom przyczepności, która jest naprawdę olbrzymia.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.