Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Honda oficjalnie prezentuje w pełni hybrydową Prelude e:HEV w europejskiej specyfikacji. Model ten łączy w sobie stylową sylwetkę, zaawansowaną technologię napędową oraz nowoczesne, inspirowane lotnictwem wzornictwo. Firma podkreśla, że to ukoronowanie ponad ćwierćwiecza doświadczeń w dziedzinie napędów hybrydowych. Samochód ma w założeniu oferować sportowe emocje i prowadzenie w połączeniu z praktycznością.
Stylistyka nowego Prelude jest inspirowana kształtami nowoczesnych szybowców - niska i szeroka sylwetka, elementy aerodynamiczne i eleganckie detale mają tworzyć wrażenie ruchu. Zastosowano zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami adaptacyjnymi oraz system AHA znany z modelu Civic Type R, co ma zapewnić świetne prowadzenie i komfort jazdy. Wnętrze przypomina kabinę szybowca - jest nowoczesne i ergonomiczne, a jakościowe materiały tworzą klimat segmentu premium.
Kluczową nowością jest autorski hybrydowy układ napędowy e:HEV - to połączenie dwulitrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi i lekką automatyczną przekładnią. Łączna moc systemu wynosi 184 KM, co nie jest szczególnie imponującym wynikiem. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy: Comfort, GT, Sport i Individual, które pozwalają dostosować charakter auta do wymagań kierowcy i warunków. Hybrydowy napęd nowej Hondy Prelude ma nadawać autu nie tylko wymiar dynamiczny, ale także ekonomiczny - to wyjątkowo oszczędne auto o usportowionym charakterze.
Unikalnym wyróżnikiem nowego modelu jest funkcja Honda S+ Shift – wirtualna skrzynia biegów o 8 przełożeniach, symulująca zmianę biegów za pomocą dźwigni przy kierownicy i generująca typowe dla zmiany biegów dźwięki. W ten sposób Honda chce bardziej zaangażować kierowcę w proces prowadzenia mimo że z natury napęd hybrydowy raczej nie kojarzy się z tego typu przeżyciami. System współpracuje z aktywną kontrolą dźwięku (ASC), co pozwala na dostosowanie odgłosów do stylu jazdy i warunków.

Nowa Prelude oferuje czteromiejscowe nadwozie typu coupé z dużą klapą bagażnika - zapewnia to nie tylko sportowy wygląd, ale także praktyczność. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 663 litrów, co w tym segmencie jest imponującym wynikiem. Paleta nadwozia obejmuje m.in. kolory: Moonlit White Pearl, Meteoroid Grey Metallic, Crystal Black Pearl oraz Racing Blue Pearl. Wnętrze umożliwia lekką personalizację - kierowca może wybierać motywy kolorystyczne, a system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym ma w standardzie Apple CarPlay, Android Auto i nagłośnienie Bose.
W kwestiach bezpieczeństwa Prelude wyposażono w najnowszą generację systemu Honda SENSING - obejmuje m.in. tempomat adaptacyjny, system utrzymywania pasa ruchu oraz zapobiegania zjechaniu z pasa ruchu. Systemy te zostały dostosowane do sportowego charakteru auta, co oznacza większe wyzwania technologiczne niż w typowych modelach hybrydowych. Model dostępny jest w jednej wersji wyposażenia i jego cena w Polsce została ustalona na 214 500 zł brutto. Producent zapowiada, że auto “będzie dostępne już wkrótce”.
Przez powrót Prelude do Europy Honda chce pokazać, że wciąż wierzy w sens istnienia usportowionych aut z nadwoziem trzydrzwiowym. Co prawda zastosowany napęd e:HEV z Civika pewnie nie zadowoli miłośników modeli z rodziny Type R, ale Prelude zapowiada się jako “rozsądny” model usportowiony o unikalnym stylu, co zawsze jest mile widziane.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.