Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Honda oficjalnie prezentuje w pełni hybrydową Prelude e:HEV w europejskiej specyfikacji. Model ten łączy w sobie stylową sylwetkę, zaawansowaną technologię napędową oraz nowoczesne, inspirowane lotnictwem wzornictwo. Firma podkreśla, że to ukoronowanie ponad ćwierćwiecza doświadczeń w dziedzinie napędów hybrydowych. Samochód ma w założeniu oferować sportowe emocje i prowadzenie w połączeniu z praktycznością.
Stylistyka nowego Prelude jest inspirowana kształtami nowoczesnych szybowców - niska i szeroka sylwetka, elementy aerodynamiczne i eleganckie detale mają tworzyć wrażenie ruchu. Zastosowano zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami adaptacyjnymi oraz system AHA znany z modelu Civic Type R, co ma zapewnić świetne prowadzenie i komfort jazdy. Wnętrze przypomina kabinę szybowca - jest nowoczesne i ergonomiczne, a jakościowe materiały tworzą klimat segmentu premium.
Kluczową nowością jest autorski hybrydowy układ napędowy e:HEV - to połączenie dwulitrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi i lekką automatyczną przekładnią. Łączna moc systemu wynosi 184 KM, co nie jest szczególnie imponującym wynikiem. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy: Comfort, GT, Sport i Individual, które pozwalają dostosować charakter auta do wymagań kierowcy i warunków. Hybrydowy napęd nowej Hondy Prelude ma nadawać autu nie tylko wymiar dynamiczny, ale także ekonomiczny - to wyjątkowo oszczędne auto o usportowionym charakterze.
Unikalnym wyróżnikiem nowego modelu jest funkcja Honda S+ Shift – wirtualna skrzynia biegów o 8 przełożeniach, symulująca zmianę biegów za pomocą dźwigni przy kierownicy i generująca typowe dla zmiany biegów dźwięki. W ten sposób Honda chce bardziej zaangażować kierowcę w proces prowadzenia mimo że z natury napęd hybrydowy raczej nie kojarzy się z tego typu przeżyciami. System współpracuje z aktywną kontrolą dźwięku (ASC), co pozwala na dostosowanie odgłosów do stylu jazdy i warunków.

Nowa Prelude oferuje czteromiejscowe nadwozie typu coupé z dużą klapą bagażnika - zapewnia to nie tylko sportowy wygląd, ale także praktyczność. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 663 litrów, co w tym segmencie jest imponującym wynikiem. Paleta nadwozia obejmuje m.in. kolory: Moonlit White Pearl, Meteoroid Grey Metallic, Crystal Black Pearl oraz Racing Blue Pearl. Wnętrze umożliwia lekką personalizację - kierowca może wybierać motywy kolorystyczne, a system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym ma w standardzie Apple CarPlay, Android Auto i nagłośnienie Bose.
W kwestiach bezpieczeństwa Prelude wyposażono w najnowszą generację systemu Honda SENSING - obejmuje m.in. tempomat adaptacyjny, system utrzymywania pasa ruchu oraz zapobiegania zjechaniu z pasa ruchu. Systemy te zostały dostosowane do sportowego charakteru auta, co oznacza większe wyzwania technologiczne niż w typowych modelach hybrydowych. Model dostępny jest w jednej wersji wyposażenia i jego cena w Polsce została ustalona na 214 500 zł brutto. Producent zapowiada, że auto “będzie dostępne już wkrótce”.
Przez powrót Prelude do Europy Honda chce pokazać, że wciąż wierzy w sens istnienia usportowionych aut z nadwoziem trzydrzwiowym. Co prawda zastosowany napęd e:HEV z Civika pewnie nie zadowoli miłośników modeli z rodziny Type R, ale Prelude zapowiada się jako “rozsądny” model usportowiony o unikalnym stylu, co zawsze jest mile widziane.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.