Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Honda oficjalnie prezentuje w pełni hybrydową Prelude e:HEV w europejskiej specyfikacji. Model ten łączy w sobie stylową sylwetkę, zaawansowaną technologię napędową oraz nowoczesne, inspirowane lotnictwem wzornictwo. Firma podkreśla, że to ukoronowanie ponad ćwierćwiecza doświadczeń w dziedzinie napędów hybrydowych. Samochód ma w założeniu oferować sportowe emocje i prowadzenie w połączeniu z praktycznością.
Stylistyka nowego Prelude jest inspirowana kształtami nowoczesnych szybowców - niska i szeroka sylwetka, elementy aerodynamiczne i eleganckie detale mają tworzyć wrażenie ruchu. Zastosowano zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami adaptacyjnymi oraz system AHA znany z modelu Civic Type R, co ma zapewnić świetne prowadzenie i komfort jazdy. Wnętrze przypomina kabinę szybowca - jest nowoczesne i ergonomiczne, a jakościowe materiały tworzą klimat segmentu premium.
Kluczową nowością jest autorski hybrydowy układ napędowy e:HEV - to połączenie dwulitrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi i lekką automatyczną przekładnią. Łączna moc systemu wynosi 184 KM, co nie jest szczególnie imponującym wynikiem. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy: Comfort, GT, Sport i Individual, które pozwalają dostosować charakter auta do wymagań kierowcy i warunków. Hybrydowy napęd nowej Hondy Prelude ma nadawać autu nie tylko wymiar dynamiczny, ale także ekonomiczny - to wyjątkowo oszczędne auto o usportowionym charakterze.
Unikalnym wyróżnikiem nowego modelu jest funkcja Honda S+ Shift – wirtualna skrzynia biegów o 8 przełożeniach, symulująca zmianę biegów za pomocą dźwigni przy kierownicy i generująca typowe dla zmiany biegów dźwięki. W ten sposób Honda chce bardziej zaangażować kierowcę w proces prowadzenia mimo że z natury napęd hybrydowy raczej nie kojarzy się z tego typu przeżyciami. System współpracuje z aktywną kontrolą dźwięku (ASC), co pozwala na dostosowanie odgłosów do stylu jazdy i warunków.

Nowa Prelude oferuje czteromiejscowe nadwozie typu coupé z dużą klapą bagażnika - zapewnia to nie tylko sportowy wygląd, ale także praktyczność. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 663 litrów, co w tym segmencie jest imponującym wynikiem. Paleta nadwozia obejmuje m.in. kolory: Moonlit White Pearl, Meteoroid Grey Metallic, Crystal Black Pearl oraz Racing Blue Pearl. Wnętrze umożliwia lekką personalizację - kierowca może wybierać motywy kolorystyczne, a system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym ma w standardzie Apple CarPlay, Android Auto i nagłośnienie Bose.
W kwestiach bezpieczeństwa Prelude wyposażono w najnowszą generację systemu Honda SENSING - obejmuje m.in. tempomat adaptacyjny, system utrzymywania pasa ruchu oraz zapobiegania zjechaniu z pasa ruchu. Systemy te zostały dostosowane do sportowego charakteru auta, co oznacza większe wyzwania technologiczne niż w typowych modelach hybrydowych. Model dostępny jest w jednej wersji wyposażenia i jego cena w Polsce została ustalona na 214 500 zł brutto. Producent zapowiada, że auto “będzie dostępne już wkrótce”.
Przez powrót Prelude do Europy Honda chce pokazać, że wciąż wierzy w sens istnienia usportowionych aut z nadwoziem trzydrzwiowym. Co prawda zastosowany napęd e:HEV z Civika pewnie nie zadowoli miłośników modeli z rodziny Type R, ale Prelude zapowiada się jako “rozsądny” model usportowiony o unikalnym stylu, co zawsze jest mile widziane.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.