Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Najnowszy Civic Type R nie zdążył się dobrze zadomowić na naszym rynku, a już Honda ogłasza jego wycofanie. Na pożegnanie jednego z najlepszych hot hatchy jakie znamy przygotowano edycję specjalną Ultimate Edition.
Civic Type R Ultimate będzie limitowany do zaledwie 40 egzemplarzy, ale nie wiadomo czy jakieś w ogóle trafią do Polski (10 sztuk przewidziano dla UK). Nie będzie jednak powtórki z FK8 Limited Edition, wersja FL5 Ultimate nie wnosi żadnych zmian w mechanice czy osiągach.
Wszystkie 40 egzemplarzy Honda polakieruje na kultowy kolor Championship White, z dodatkowymi czerwonymi pasami na masce i po bokach nadwozia. Dach będzie polakierowany na czarno, a tylne skrzydło z włókna węglowego pokryte jedynie lakierem bezbarwnym. Sporo karbonu pojawi się też w kabinie, między innymi na konsoli środkowej, gdzie będzie stanowić idealny kontrast dla tradycyjnie czerwonej tapicerki foteli. Do każdego auta nabywca otrzyma pudełko prezentowe z karbonowym brelokiem, a także specjalny pokrowiec na samochód i dedykowane dywaniki.
Dlaczego Civic Type R musi zniknąć? Sprawa jest prosta i oczywista. Samochód ten jest jak kwadratowy klocek, którego Honda próbuje wcisnąć w okrągłą lukę w rynku. Przez to auto jest drogie, więc nie trafi w gusta zbyt wielu mainstreamowych klientów hot hatchy, więc sprzedaż jest mizerna. A gdy już Honda sprzeda jakiś egzemplarz, działa on na niekorzyść firmy zobowiązanej przez panujące przepisy do sprzedawania samochodów spalinowych i elektrycznych w odpowiednich proporcjach, aby uniknąć kar za nadmierną emisję CO2.
Hannah Swift, dyrektor ds. europejskiej strategii i produktu, podsumowała: „Branża się zmienia, a nasza gama modeli musi ewoluować wraz z nią zgodnie z europejskimi przepisami”.
Prawdopodobnie powinniśmy być wdzięczni, że w ogóle otrzymaliśmy tę generację Type R. Takie ćwiczenia inżynieryjnego fetyszyzmu nieczęsto przechodzą przez biurokratów, a wyniki sprzedaży nigdy nie miały być spektakularne przy cenie w okolicach 250 tysięcy złotych.
Jak wielokrotnie mieliśmy okazję sprawdzić, pod względem czystej radości z kierowania Civic Type R to takie 911 GT3 dla ludu, przez co jest warty każdej złotówki. To, że nie przetrwa do swoich 30. urodzin (i hipotetycznego, rozśpiewanego i roztańczonego modelu okolicznościowego, który powinien się z tym wiązać), jest godne pożałowania.
„Pojedyncze ruchy kierownicą pozwalają zgrabnie pokonywać zakręty, a poczucie precyzji i spokoju potęguje układ jezdny, obracając samochód w odpowiedni sposób i odfiltrowując hałas z nawierzchni drogi” - napisał współzałożyciel i redaktor naczelny Evo, Richard Meaden.
„Jego dynamika ma rzadko spotykaną i wspaniałą jakość, czystą, bezwysiłkową precyzję, która naprawdę przywodzi na myśl 911 GT3”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.