Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Wszystko wskazuje na to, że Honda Civic Type R nowej generacji przeskoczy wysoką poprzeczkę jaką narzucili poprzednicy i konkurencja.
Honda na razie milczy na temat szczegółów swojego nowego hothatcha. Dowiedzieliśmy się jak na razie tylko tyle, że zadebiutuje w 2022 roku, co i tak jest dość szeroką ramą czasową. Teraz pojawiły się pierwsze szpiegowskie fotografie wersji type R, które ujawniają część interesujących rozwiązań technicznych. Dzięki nim mniej więcej wiemy czego możemy się spodziewać i wygląda to naprawdę bardzo obiecująco.
Pierwsze co rzuca się w oczy to znaczne podobieństwo proporcji nadwozia do dotychczasowej generacji tego modelu, który jest szerszy i dłuższy niż większość rynkowych rywali. Oczywiście poznaliśmy już model bazowy, więc możemy sobie częściowo wyobrazić sylwetkę Type R znając styl sportowej Hondy i mając teraz do czynienia ze zdjęciami szpiegowskimi. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy hothatch będzie miał szerszy rozstaw kół niż ‘cywilne’ wersje i dedykowany kompletny bodykit.
Bazowy Civic doznał kuracji wygładzającej i wszystko wskazuje na to, że Type R również będzie grzeczniejszy, co może niektórych rozczarować. Honda zamierza jednak powielić cechy charakterystyczne schodzącego modelu, jak olbrzymie tylne skrzydło czy potrójna końcówka wydechu umieszczona centralnie pod tylnym zderzakiem. Widać także coś na kształt dyfuzora, przedni splitter i nakładki na progi.
Przedstawiony na zdjęciach prototyp prawdopodobnie porusza się na kołach w rozmiarze 20 cali i oponach Michelin. To jednak wersja amerykańska, więc te szczegóły mogą się nie potwierdzić w europejskiej specyfikacji Hondy Civic Type R. Znaczącą zmianą będzie wnętrze nowego kompakta ze znacznie nowocześniejszymi multimediami i całkowicie nową deską rozdzielczą.
Pojawiały się w eterze plotki o napędzie hybrydowym typu plug-in pod maską nowego Type R, choć wolelibyśmy starą i dobrą jednostkę 2.0 turbo. Obecnie silnik ten produkuje 320 KM, przekazywanych przez rewelacyjny 6-biegowy manual na przednią oś. Na dodatek w wybranych wersjach Honda jest wyposażona w elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, czyli szperę.
Honda Civic Type R w kamuflażu na torze Suzuka
Przed Hondą jeszcze jeden problem do rozwiązania jeśli chodzi o rynek europejski, gdyż nieznane jest miejsce produkcji nowego Type R. Do tej pory było to brytyjskie Swindon, ale fabryka w UK została zamknięta po Brexicie. Japoński producent zapewnił tylko, że nowy hothatch będzie u nas oferowany, a jego kombinacja dotychczasowych emocji podczas jazdy z nieco łagodniejszym designem może być przepisem na najlepszego Type R w historii.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.