Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wszystko wskazuje na to, że Honda Civic Type R nowej generacji przeskoczy wysoką poprzeczkę jaką narzucili poprzednicy i konkurencja.
Honda na razie milczy na temat szczegółów swojego nowego hothatcha. Dowiedzieliśmy się jak na razie tylko tyle, że zadebiutuje w 2022 roku, co i tak jest dość szeroką ramą czasową. Teraz pojawiły się pierwsze szpiegowskie fotografie wersji type R, które ujawniają część interesujących rozwiązań technicznych. Dzięki nim mniej więcej wiemy czego możemy się spodziewać i wygląda to naprawdę bardzo obiecująco.
Pierwsze co rzuca się w oczy to znaczne podobieństwo proporcji nadwozia do dotychczasowej generacji tego modelu, który jest szerszy i dłuższy niż większość rynkowych rywali. Oczywiście poznaliśmy już model bazowy, więc możemy sobie częściowo wyobrazić sylwetkę Type R znając styl sportowej Hondy i mając teraz do czynienia ze zdjęciami szpiegowskimi. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy hothatch będzie miał szerszy rozstaw kół niż ‘cywilne’ wersje i dedykowany kompletny bodykit.
Bazowy Civic doznał kuracji wygładzającej i wszystko wskazuje na to, że Type R również będzie grzeczniejszy, co może niektórych rozczarować. Honda zamierza jednak powielić cechy charakterystyczne schodzącego modelu, jak olbrzymie tylne skrzydło czy potrójna końcówka wydechu umieszczona centralnie pod tylnym zderzakiem. Widać także coś na kształt dyfuzora, przedni splitter i nakładki na progi.
Przedstawiony na zdjęciach prototyp prawdopodobnie porusza się na kołach w rozmiarze 20 cali i oponach Michelin. To jednak wersja amerykańska, więc te szczegóły mogą się nie potwierdzić w europejskiej specyfikacji Hondy Civic Type R. Znaczącą zmianą będzie wnętrze nowego kompakta ze znacznie nowocześniejszymi multimediami i całkowicie nową deską rozdzielczą.
Pojawiały się w eterze plotki o napędzie hybrydowym typu plug-in pod maską nowego Type R, choć wolelibyśmy starą i dobrą jednostkę 2.0 turbo. Obecnie silnik ten produkuje 320 KM, przekazywanych przez rewelacyjny 6-biegowy manual na przednią oś. Na dodatek w wybranych wersjach Honda jest wyposażona w elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, czyli szperę.
Honda Civic Type R w kamuflażu na torze Suzuka
Przed Hondą jeszcze jeden problem do rozwiązania jeśli chodzi o rynek europejski, gdyż nieznane jest miejsce produkcji nowego Type R. Do tej pory było to brytyjskie Swindon, ale fabryka w UK została zamknięta po Brexicie. Japoński producent zapewnił tylko, że nowy hothatch będzie u nas oferowany, a jego kombinacja dotychczasowych emocji podczas jazdy z nieco łagodniejszym designem może być przepisem na najlepszego Type R w historii.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.