Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Wszystko wskazuje na to, że Honda Civic Type R nowej generacji przeskoczy wysoką poprzeczkę jaką narzucili poprzednicy i konkurencja.
Honda na razie milczy na temat szczegółów swojego nowego hothatcha. Dowiedzieliśmy się jak na razie tylko tyle, że zadebiutuje w 2022 roku, co i tak jest dość szeroką ramą czasową. Teraz pojawiły się pierwsze szpiegowskie fotografie wersji type R, które ujawniają część interesujących rozwiązań technicznych. Dzięki nim mniej więcej wiemy czego możemy się spodziewać i wygląda to naprawdę bardzo obiecująco.
Pierwsze co rzuca się w oczy to znaczne podobieństwo proporcji nadwozia do dotychczasowej generacji tego modelu, który jest szerszy i dłuższy niż większość rynkowych rywali. Oczywiście poznaliśmy już model bazowy, więc możemy sobie częściowo wyobrazić sylwetkę Type R znając styl sportowej Hondy i mając teraz do czynienia ze zdjęciami szpiegowskimi. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy hothatch będzie miał szerszy rozstaw kół niż ‘cywilne’ wersje i dedykowany kompletny bodykit.
Bazowy Civic doznał kuracji wygładzającej i wszystko wskazuje na to, że Type R również będzie grzeczniejszy, co może niektórych rozczarować. Honda zamierza jednak powielić cechy charakterystyczne schodzącego modelu, jak olbrzymie tylne skrzydło czy potrójna końcówka wydechu umieszczona centralnie pod tylnym zderzakiem. Widać także coś na kształt dyfuzora, przedni splitter i nakładki na progi.
Przedstawiony na zdjęciach prototyp prawdopodobnie porusza się na kołach w rozmiarze 20 cali i oponach Michelin. To jednak wersja amerykańska, więc te szczegóły mogą się nie potwierdzić w europejskiej specyfikacji Hondy Civic Type R. Znaczącą zmianą będzie wnętrze nowego kompakta ze znacznie nowocześniejszymi multimediami i całkowicie nową deską rozdzielczą.
Pojawiały się w eterze plotki o napędzie hybrydowym typu plug-in pod maską nowego Type R, choć wolelibyśmy starą i dobrą jednostkę 2.0 turbo. Obecnie silnik ten produkuje 320 KM, przekazywanych przez rewelacyjny 6-biegowy manual na przednią oś. Na dodatek w wybranych wersjach Honda jest wyposażona w elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, czyli szperę.
Honda Civic Type R w kamuflażu na torze Suzuka
Przed Hondą jeszcze jeden problem do rozwiązania jeśli chodzi o rynek europejski, gdyż nieznane jest miejsce produkcji nowego Type R. Do tej pory było to brytyjskie Swindon, ale fabryka w UK została zamknięta po Brexicie. Japoński producent zapewnił tylko, że nowy hothatch będzie u nas oferowany, a jego kombinacja dotychczasowych emocji podczas jazdy z nieco łagodniejszym designem może być przepisem na najlepszego Type R w historii.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.