Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Równie niedopracowany, co irytujący Golf R Mk8 pozostawia wiele do życzenia, a to spora strata dla całego segmentu
W Golfie można wyczuć silne skupienie na niskim zużyciu paliwa. Filtry cząstek stałych, tryb Eco i skrzynia biegów dość mocno dają o tym znać. Tak jak wszystkie nowoczesne, mocne turbo-czwórki silnik Golfa traktowany po męsku daleko rozminie się z deklarowanym spalaniem i zużyje około 12-14 litrów na 100 km. Volkswagen podaje w zależności od konfiguracji 7,4 do 8 l/ 100 km.
Dla kontrastu podam spalanie przy ostrożnej jeździe autostradą - około 7 litrów. Te potężne różnice w spalaniu dają częściowo pojęcie jak dużo technologii wpompowano w jednostkę EA888, żeby ograniczyć apetyt na paliwo.
Naprawdę mocnym punktem Golfa jest niewielka utrata wartości, dlatego łatwiej jest go leasingować lub wynajmować. Dzięki dość wysokiej wartości rezydualnej po kilku latach może się okazać, że da się załatwić leasing na lepszych warunkach niż w przypadku rywali.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.