Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Równie niedopracowany, co irytujący Golf R Mk8 pozostawia wiele do życzenia, a to spora strata dla całego segmentu
Na każdy racjonalny sposób Golf R jest szybki, ale odczuwa się lekkie otępienie spowodowane masą wynoszącą na sucho 1550 kg. To o 100 kg więcej niż Honda Civic Type R, choć trzeba przyznać, że japoński samochód jest tylko przednionapędowy. W przypadku Golfa kombinacja mocnego silnika, szybkiej skrzyni i napędu na obie osie skutkuje przyspieszeniem do 100 km/h w 4,7 s.

Odpowiedź na gaz w optymalnym paśmie obrotów jest imponująca, ale spróbuj dodać gazu gdy auto jest na wysokim biegu, a miną wieki zanim skrzynia zredukuje, a turbo zacznie dmuchać. Taka ślamazarność jest typowym objawem wielu mocnych, współczesnych samochodów, w których oprogramowanie trzyma jak najwyższy bieg i najniższe możliwe obroty, by utrzymać w ryzach spalanie i emisję.
Jest na to prosty sposób - przełączyć tryb na bardziej sportowy, wtedy silnik będzie trzymany w ciągłej gotowości do działania. Możliwość odseparowania trybu pracy skrzyni od trybu pracy reszty napędu to naprawdę przydatna sprawa, a gdy zdecydujesz się przejąć kontrolę, czekają świetne, nowe łopatki za kierownicą. To jeden z niewielu bardzo pożądanych elementów jakie Golf R Mk8 ma do zaoferowania względem starszego modelu.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.