Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Równie niedopracowany, co irytujący Golf R Mk8 pozostawia wiele do życzenia, a to spora strata dla całego segmentu
Na każdy racjonalny sposób Golf R jest szybki, ale odczuwa się lekkie otępienie spowodowane masą wynoszącą na sucho 1550 kg. To o 100 kg więcej niż Honda Civic Type R, choć trzeba przyznać, że japoński samochód jest tylko przednionapędowy. W przypadku Golfa kombinacja mocnego silnika, szybkiej skrzyni i napędu na obie osie skutkuje przyspieszeniem do 100 km/h w 4,7 s.
Odpowiedź na gaz w optymalnym paśmie obrotów jest imponująca, ale spróbuj dodać gazu gdy auto jest na wysokim biegu, a miną wieki zanim skrzynia zredukuje, a turbo zacznie dmuchać. Taka ślamazarność jest typowym objawem wielu mocnych, współczesnych samochodów, w których oprogramowanie trzyma jak najwyższy bieg i najniższe możliwe obroty, by utrzymać w ryzach spalanie i emisję.
Jest na to prosty sposób - przełączyć tryb na bardziej sportowy, wtedy silnik będzie trzymany w ciągłej gotowości do działania. Możliwość odseparowania trybu pracy skrzyni od trybu pracy reszty napędu to naprawdę przydatna sprawa, a gdy zdecydujesz się przejąć kontrolę, czekają świetne, nowe łopatki za kierownicą. To jeden z niewielu bardzo pożądanych elementów jakie Golf R Mk8 ma do zaoferowania względem starszego modelu.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.