Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Równie niedopracowany, co irytujący Golf R Mk8 pozostawia wiele do życzenia, a to spora strata dla całego segmentu
Ewolucyjne podejście do wyglądu Golfa ma swoją kontynuację w ósmej generacji, a zmiany są znacznie bardziej subtelne na zewnątrz niż w środku (na szczęście). Nadal widać, że to Golf, choć trudno pozbyć się wrażenia, że włożono w design mniej wysiłku. Dwubryłowa sylwetka, którą naśladuje większość rynkowych rywali, nadal jest podobna, ale powierzchnie i detale stały się trochę bardziej skomplikowane.
Z przodu Golf wygląda ciekawiej niż poprzednik, głównie za sprawą zderzaka, w który wcinają się “płetwy” w kolorze nadwozia. Lepiej wyglądają też cienkie światła LED, ale do listwy świetlnej w grillu można mieć mieszane uczucia. Maska silnika o kształcie zbliżonym do muszli jest zazwyczaj pięknym detalem, ale w połączeniu z tak wysoką szybą może sprawiać wrażenie wielkiego czoła.

Egzemplarze Golfa R bez pakietu R-Performance, czyli na 18-calowych kołach, wyglądają nad wyraz skromnie, a z kolei doposażony Golf już troszeczkę przesadza z agresją. Szczególnie tylny spoiler wydaje się za duży, a po dokupieniu wydechu Akrapovica cztery końcówki też nadają agresji do wyglądu tylnego pasa. Ciekawe, że VW zdecydował się zaoferować “R” tylko w trzech kolorach - niebieskim „Lapiz” oraz zwyczajnym czarnym lub białym. Przynajmniej wzory felg wydają się dobrze dobrane, ale kolory też są tylko dwa - czarny lub czarno-srebrny. Golfiarze pewnie będą też ubolewać nad zniknięciem z oferty felg o wzorze “Pretoria”.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.