Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche 718 Boxster - ten roadster wciąż pokazuje innym jak to się robi

Z czterema cylindrami pod maską - rozczarowanie, ale z sześcioma cylindrami umieszczonymi pośrodku Boxster jest tak dobry, jak to tylko możliwe

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

12 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Osiągi i czas 0-100
  3. 3.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i wyposażenie
  7. 7.Wygląd
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Porsche 718 Boxster test
38
Ocena Evo
Cena:
od 252 000 zł
krystaliczna precyzja i posłuszeństwo niewymagające nawet dużych prędkości
czterocylindrowe silniki są najsłabszą stroną

Zużycie paliwa i koszty eksploatacji - ekonomia silników B4 w dużej mierze zależy od sposobu jazdy, sześciocylindrowce są bardziej regularne.

Podawane przez Porsche zużycie paliwa jest całkiem imponujące biorąc pod uwagę jakie emocje i osiągi Boxster potrafi dostarczyć, ale rzeczywistość jest trochę mniej kolorowa.

Zużycie pomiędzy 9,7-10,3 l/100 km między Boxsterem z PDK, a wersją “S” z manualem to najniższe wartości jakie Porsche podaje i według naszego doświadczenia jest to wynik do powtórzenia w realnych warunkach.

Reklama

Poprawa ekonomii o około 1l na 100 km względem poprzednich silników 6-cylindrowych bez turbo powoduje, że cała ta rewolucja i wszystkie niedogodności z nią związane muszą wyglądać bezsensownie w oczach klientów.

Modele z silnikami B6 są znacznie bardziej regularne w wynikach spalania, a co ważniejsze, także całkiem realistyczne. Porsche podaje około 11 litrów na 100 km w modelu GTS, a z naszych testów wynik waha się od 9,5 do 11,5 litra w zależności od częstotliwości wchodzenia na wysokie obroty drugiego biegu. Opony i hamulce są dość odporne na zużycie, bo generalnie ich parametry są przeszacowane jak na samochód o tej wadze i osiągach. To dobra wiadomość, bo komplet opon Pirelli P Zero nie jest tani, choć hamulce trzeba będzie i tak utrzymywać w dobrym stanie, by nie zaprzepaścić ich fantastycznej precyzji.

Wnętrze i wyposażenie
Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Porsche 911 GT3 RS x Michelin Pilot Sport S 5
Porsche / 911 GT3 RS
Porsche GT3 RS na nowych oponach Michelin wyrasta na pogromcę deszczu

W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.

14 lutego 2025
2022 BMW M4 CSL test
BMW / M4 CSL
BMW M4 CSL (2022-2023) - nowoczesność, która nie porywa za serce

Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.

13 lutego 2025
2025 Volkswagen Multivan TDI test
Volkswagen / Multivan
Volkswagen Multivan TDI - stara szkoła wciąż się liczy

Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.

12 lutego 2025
Maserati Shamal MA-01 restomod
Restomod
Modena MA-01 to włoska odpowiedź na restomody Porsche 911

Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.

11 lutego 2025
Audi RS e-tron GT performance test
Audi / e-tron GT
Audi RS e-tron GT performance - kosmiczna moc i co jeszcze?

E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?

10 lutego 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT w wersji produkcyjnej na nieoficjalnych zdjęciach

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

10 lutego 2025
Alpine A110 R Ultime nurburgring
Alpine / A110
Alpine A110 R Ultime pobiło czas Porsche 991 Turbo S na Nürburgringu

Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…

7 lutego 2025
Ferrari 296 VS spyshot
Ferrari / 296 VS
Ferrari 296 VS - Maranello pracuje nad następcą 488 Pista

Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.

7 lutego 2025
Alpine A390 spyshot
Alpine / A390
Elektryczny crossover Alpine A390 przyłapany podczas testów

Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.

6 lutego 2025
Ferrari EV crossover
Ferrari
Pierwsze elektryczne Ferrari zadebiutuje w październiku 2025

Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.

6 lutego 2025
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH jest gotowy na Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

5 lutego 2025
Audi RS6 zmiana nazwy
Audi / RS6
Audi RS6 z V8 pod maską jeszcze nie znika z rynku

Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.

4 lutego 2025