Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Porsche 718 Boxster - ten roadster wciąż pokazuje innym jak to się robi

Z czterema cylindrami pod maską - rozczarowanie, ale z sześcioma cylindrami umieszczonymi pośrodku Boxster jest tak dobry, jak to tylko możliwe

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

12 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Osiągi i czas 0-100
  3. 3.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i wyposażenie
  7. 7.Wygląd
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Porsche 718 Boxster test
38
Ocena Evo
Cena:
od 252 000 zł
krystaliczna precyzja i posłuszeństwo niewymagające nawet dużych prędkości
czterocylindrowe silniki są najsłabszą stroną

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Z ceną 252 000 zł Porsche 718 Boxster kosztuje więcej niż poprzednie 981, choć nie bardzo ten wzrost widać w wyposażeniu. Widać go za to w ogólnej jakości wykonania, która jest najlepsza w klasie, jeśli nie liczyć Audi TT.

Dolne rejony cennika Boxstera to naprawdę przygnębiające miejsce. Takie wyjściowe Porsche ma stosunkowo małe, 18-calowe koła, mnóstwo czarnego plastiku z zewnątrz i tapicerkę z plastikowej świni nazwaną Race-Tex. Dobrze, że ma chociaż biksenony zamiast halogenów. Dopiero wertując listę opcji można dodać tapicerkę skórzaną czy oświetlenie LED, ale wtedy cena szybuje do góry w zawrotnym tempie. Przestarzały system infotainment PCM jest wciąż łatwy i prosty, ale podstawowe stereo działa słabo i ma problem z dźwiękami z zewnątrz przy otwartym dachu. Warto rozważyć opcjonalny system BOSE.

W cenie 345 000 zł można zacząć konfigurować Boxstera S. Wyposażenie obejmuje trochę typowo sportowych gadżetów, które omówimy trochę później, ale wygląd już nie jest taki biedny z 19-calowymi kołami i podwójną końcówką wydechu. Niestety  na polskim rynku wciąż trzeba dopłacać do jakiejś normalnej tapicerki.

Pomiędzy nimi istnieje jeszcze Boxster T, czyli konfiguracja z podstawowym silnikiem, za to z dodatkami sportowymi w podwoziu zapożyczonymi z S. Trzeba jednak pamiętać, że to maksymalnie odelżona wersja, która w podstawie nie ma nawet ekranu multimediów, choć bezpłatnie można ten element przywrócić. Ot, taka wersja dla purystów.

Od tego momentu zaczyna się robić poważnie, ale dla Boxstera tym lepiej. GTS z 4-litrowym motorem kosztuje od 413 000 zł, a musisz jeszcze wydać kolejne ponad 15 tysięcy, żeby wnętrze zyskało pakiet GTS i się różniło czymś od biednych wersji. Mimo to jest tu już kilka fajnych dodatków takich jak inne zderzaki (w słabszych wersjach za dopłatą) i piękne 20-calowe koła.

Reklama
Reklama

Na szczycie gamy w cenie 466 000 zł jest obecnie wersja specjalna Boxster 25 years Edition dla uhonorowania okrągłych urodzin małego roadstera. To właściwie jedyny Boxster, który bazowo ma całkiem dobre wyposażenie plus pakiet złoto-platynowych dodatków dedykowanych do tej wersji. Pod spodem Boxster 25 skrywa ten sam zestaw napędowy co GTS.

Najbardziej pożądane dodatki w przekroju całej gamy Boxstera to m.in.  siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK oraz pakiet Sport Chrono z bezsensownym, ale pięknym, analogowym stoperem na szczycie deski rozdzielczej. Adaptacyjne amortyzatory występujące pod nazwą PASM są dostępne dla większości modeli, tak samo jak szokująco drogie (32-37 tys. zł) ceramiczne hamulce. W przypadku bazowego modelu o mocy 300 KM ta ostatnia opcja wydaje się lekką przesadą.

Trudno znaleźć na rynku rywali dla 718 Boxster, którzy w jakichkolwiek aspektach dorównują roadsterowi Porsche. Alpine A110 oferuje bardziej subtelne, ale podobne wrażenia z jazdy, choć zupełnie nie nadaje się do użytku na co dzień oraz nie ma wersji otwartej. 6-cylindrowe Porsche jest dużo szybsze i poważniejsze w kategoriach sportowego wozu. W kwestii osiągów nadchodzący Lotus Emira z silnikiem V6 będzie mógł dorównać Boxsterowi, choć na weryfikację tej tezy musimy poczekać do przyszłego roku.

Klienci poszukujący samochodu o otwartym nadwoziu bez potrzeby szaleńczego tempa mogą sprawdzić BMW Z4 o mocy 258 KM lub 340 KM (odpowiedniki bazowego Boxstera i wersji S). Z4 nie będzie tak kompetentne w dziedzinie jazdy jak Porsche, no i wygląda trochę dziwnie. Nie ma już na polskim rynku Audi TTS, które mogłoby ewentualnie stanowić konkurencję dla Boxstera.

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
FKA twigs pokryta ziemią i piaskiem, w pozie odwołującej się do surowej, pierwotnej natury żywiołu ziemi
Prezentacja Partnera
Cztery żywioły. Kalendarz Pirelli 2026

Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.

5 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Morgan 25 lat z BMW
Morgan
Morgan świętuje 25 lat współpracy z BMW

Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.

17 grudnia 2025
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Audi ujawnia sponsora tytularnego zespołu F1 i datę prezentacji bolidu

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

16 grudnia 2025
Porsche 911 GT3 Touring 90 F.A.
Porsche / 911 GT3 Touring
To wyjątkowe GT3 powstało na cześć twórcy projektu oryginalnego 911

F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.

15 grudnia 2025
Brabus 900 Superblack Bentley GT
Bentley / Continental GT
Brabus wziął się za Bentleya - ma 900 KM w coupe lub kabriolecie

Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.

15 grudnia 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025