Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche 718 Boxster - ten roadster wciąż pokazuje innym jak to się robi

Z czterema cylindrami pod maską - rozczarowanie, ale z sześcioma cylindrami umieszczonymi pośrodku Boxster jest tak dobry, jak to tylko możliwe

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

12 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Osiągi i czas 0-100
  3. 3.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i wyposażenie
  7. 7.Wygląd
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Porsche 718 Boxster test
38
Ocena Evo
Cena:
od 252 000 zł
krystaliczna precyzja i posłuszeństwo niewymagające nawet dużych prędkości
czterocylindrowe silniki są najsłabszą stroną

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Z ceną 252 000 zł Porsche 718 Boxster kosztuje więcej niż poprzednie 981, choć nie bardzo ten wzrost widać w wyposażeniu. Widać go za to w ogólnej jakości wykonania, która jest najlepsza w klasie, jeśli nie liczyć Audi TT.

Dolne rejony cennika Boxstera to naprawdę przygnębiające miejsce. Takie wyjściowe Porsche ma stosunkowo małe, 18-calowe koła, mnóstwo czarnego plastiku z zewnątrz i tapicerkę z plastikowej świni nazwaną Race-Tex. Dobrze, że ma chociaż biksenony zamiast halogenów. Dopiero wertując listę opcji można dodać tapicerkę skórzaną czy oświetlenie LED, ale wtedy cena szybuje do góry w zawrotnym tempie. Przestarzały system infotainment PCM jest wciąż łatwy i prosty, ale podstawowe stereo działa słabo i ma problem z dźwiękami z zewnątrz przy otwartym dachu. Warto rozważyć opcjonalny system BOSE.

W cenie 345 000 zł można zacząć konfigurować Boxstera S. Wyposażenie obejmuje trochę typowo sportowych gadżetów, które omówimy trochę później, ale wygląd już nie jest taki biedny z 19-calowymi kołami i podwójną końcówką wydechu. Niestety  na polskim rynku wciąż trzeba dopłacać do jakiejś normalnej tapicerki.

Pomiędzy nimi istnieje jeszcze Boxster T, czyli konfiguracja z podstawowym silnikiem, za to z dodatkami sportowymi w podwoziu zapożyczonymi z S. Trzeba jednak pamiętać, że to maksymalnie odelżona wersja, która w podstawie nie ma nawet ekranu multimediów, choć bezpłatnie można ten element przywrócić. Ot, taka wersja dla purystów.

Od tego momentu zaczyna się robić poważnie, ale dla Boxstera tym lepiej. GTS z 4-litrowym motorem kosztuje od 413 000 zł, a musisz jeszcze wydać kolejne ponad 15 tysięcy, żeby wnętrze zyskało pakiet GTS i się różniło czymś od biednych wersji. Mimo to jest tu już kilka fajnych dodatków takich jak inne zderzaki (w słabszych wersjach za dopłatą) i piękne 20-calowe koła.

Reklama

Na szczycie gamy w cenie 466 000 zł jest obecnie wersja specjalna Boxster 25 years Edition dla uhonorowania okrągłych urodzin małego roadstera. To właściwie jedyny Boxster, który bazowo ma całkiem dobre wyposażenie plus pakiet złoto-platynowych dodatków dedykowanych do tej wersji. Pod spodem Boxster 25 skrywa ten sam zestaw napędowy co GTS.

Najbardziej pożądane dodatki w przekroju całej gamy Boxstera to m.in.  siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK oraz pakiet Sport Chrono z bezsensownym, ale pięknym, analogowym stoperem na szczycie deski rozdzielczej. Adaptacyjne amortyzatory występujące pod nazwą PASM są dostępne dla większości modeli, tak samo jak szokująco drogie (32-37 tys. zł) ceramiczne hamulce. W przypadku bazowego modelu o mocy 300 KM ta ostatnia opcja wydaje się lekką przesadą.

Trudno znaleźć na rynku rywali dla 718 Boxster, którzy w jakichkolwiek aspektach dorównują roadsterowi Porsche. Alpine A110 oferuje bardziej subtelne, ale podobne wrażenia z jazdy, choć zupełnie nie nadaje się do użytku na co dzień oraz nie ma wersji otwartej. 6-cylindrowe Porsche jest dużo szybsze i poważniejsze w kategoriach sportowego wozu. W kwestii osiągów nadchodzący Lotus Emira z silnikiem V6 będzie mógł dorównać Boxsterowi, choć na weryfikację tej tezy musimy poczekać do przyszłego roku.

Klienci poszukujący samochodu o otwartym nadwoziu bez potrzeby szaleńczego tempa mogą sprawdzić BMW Z4 o mocy 258 KM lub 340 KM (odpowiedniki bazowego Boxstera i wersji S). Z4 nie będzie tak kompetentne w dziedzinie jazdy jak Porsche, no i wygląda trochę dziwnie. Nie ma już na polskim rynku Audi TTS, które mogłoby ewentualnie stanowić konkurencję dla Boxstera.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Aston Martin Apple CarPlay Ultra
Aston Martin
Aston Martin jako pierwszy wdraża Apple CarPlay Ultra

Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.

17 maja 2025
BMW Skytop Concept
BMW / Skytop
BMW Skytop złapane na drodze - efektowny roadster wchodzi do produkcji

BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.

15 maja 2025
2027 Porsche 911 GT2 RS spyshot
Porsche / 911 GT2 RS
Po Nürburgringu krąży prototyp ekstremalnego 911 - będzie nowe GT2 RS?

Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.

15 maja 2025
De Tomaso P72 wersja produkcyjna
De Tomaso / P72
Po 6 latach przygotowań De Tomaso P72 jest gotowe do produkcji

Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.

14 maja 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Rywal Porsche Macan, Genesis GV60 Magma, powoli zrzuca kamuflaż

Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.

14 maja 2025
2025 Skoda Enyaq RS lifting
Skoda / Enyaq
Skoda Enyaq RS po liftingu ma nową “twarz” i 340 KM mocy

Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.

11 maja 2025
2026 Chevrolet Corvette C8 wnętrze
Chevrolet / Corvette C8
W odświeżonej Corvette poprawiono jedną z kluczowych wad generacji C8

Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.

10 maja 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.

9 maja 2025
Land Rover Defender D7X-R Dakar 2026
Land Rover / Defender
Defender D7X-R ma być najlepszą terenówką Dakaru w klasie stock

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

9 maja 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman o mocy 600 KM - kiedy premiera?

Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.

7 maja 2025
Mercedes-AMG GT APXGP Edition prezentacja
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT APXGP Edition to wóz służbowy Brada Pitta w “F1”

Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.

6 maja 2025
911 Singer Carrera Coupe debiut
Singer
Singer prezentuje nowe 911 stworzone z pomocą Red Bulla i Coswortha

Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.

6 maja 2025