Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Porsche 718 Boxster - ten roadster wciąż pokazuje innym jak to się robi

Z czterema cylindrami pod maską - rozczarowanie, ale z sześcioma cylindrami umieszczonymi pośrodku Boxster jest tak dobry, jak to tylko możliwe

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

12 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Osiągi i czas 0-100
  3. 3.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i wyposażenie
  7. 7.Wygląd
  8. 8.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Porsche 718 Boxster test
38
Ocena Evo
Cena:
od 252 000 zł
krystaliczna precyzja i posłuszeństwo niewymagające nawet dużych prędkości
czterocylindrowe silniki są najsłabszą stroną

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Z ceną 252 000 zł Porsche 718 Boxster kosztuje więcej niż poprzednie 981, choć nie bardzo ten wzrost widać w wyposażeniu. Widać go za to w ogólnej jakości wykonania, która jest najlepsza w klasie, jeśli nie liczyć Audi TT.

Dolne rejony cennika Boxstera to naprawdę przygnębiające miejsce. Takie wyjściowe Porsche ma stosunkowo małe, 18-calowe koła, mnóstwo czarnego plastiku z zewnątrz i tapicerkę z plastikowej świni nazwaną Race-Tex. Dobrze, że ma chociaż biksenony zamiast halogenów. Dopiero wertując listę opcji można dodać tapicerkę skórzaną czy oświetlenie LED, ale wtedy cena szybuje do góry w zawrotnym tempie. Przestarzały system infotainment PCM jest wciąż łatwy i prosty, ale podstawowe stereo działa słabo i ma problem z dźwiękami z zewnątrz przy otwartym dachu. Warto rozważyć opcjonalny system BOSE.

W cenie 345 000 zł można zacząć konfigurować Boxstera S. Wyposażenie obejmuje trochę typowo sportowych gadżetów, które omówimy trochę później, ale wygląd już nie jest taki biedny z 19-calowymi kołami i podwójną końcówką wydechu. Niestety  na polskim rynku wciąż trzeba dopłacać do jakiejś normalnej tapicerki.

Pomiędzy nimi istnieje jeszcze Boxster T, czyli konfiguracja z podstawowym silnikiem, za to z dodatkami sportowymi w podwoziu zapożyczonymi z S. Trzeba jednak pamiętać, że to maksymalnie odelżona wersja, która w podstawie nie ma nawet ekranu multimediów, choć bezpłatnie można ten element przywrócić. Ot, taka wersja dla purystów.

Od tego momentu zaczyna się robić poważnie, ale dla Boxstera tym lepiej. GTS z 4-litrowym motorem kosztuje od 413 000 zł, a musisz jeszcze wydać kolejne ponad 15 tysięcy, żeby wnętrze zyskało pakiet GTS i się różniło czymś od biednych wersji. Mimo to jest tu już kilka fajnych dodatków takich jak inne zderzaki (w słabszych wersjach za dopłatą) i piękne 20-calowe koła.

Reklama
Reklama

Na szczycie gamy w cenie 466 000 zł jest obecnie wersja specjalna Boxster 25 years Edition dla uhonorowania okrągłych urodzin małego roadstera. To właściwie jedyny Boxster, który bazowo ma całkiem dobre wyposażenie plus pakiet złoto-platynowych dodatków dedykowanych do tej wersji. Pod spodem Boxster 25 skrywa ten sam zestaw napędowy co GTS.

Najbardziej pożądane dodatki w przekroju całej gamy Boxstera to m.in.  siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK oraz pakiet Sport Chrono z bezsensownym, ale pięknym, analogowym stoperem na szczycie deski rozdzielczej. Adaptacyjne amortyzatory występujące pod nazwą PASM są dostępne dla większości modeli, tak samo jak szokująco drogie (32-37 tys. zł) ceramiczne hamulce. W przypadku bazowego modelu o mocy 300 KM ta ostatnia opcja wydaje się lekką przesadą.

Trudno znaleźć na rynku rywali dla 718 Boxster, którzy w jakichkolwiek aspektach dorównują roadsterowi Porsche. Alpine A110 oferuje bardziej subtelne, ale podobne wrażenia z jazdy, choć zupełnie nie nadaje się do użytku na co dzień oraz nie ma wersji otwartej. 6-cylindrowe Porsche jest dużo szybsze i poważniejsze w kategoriach sportowego wozu. W kwestii osiągów nadchodzący Lotus Emira z silnikiem V6 będzie mógł dorównać Boxsterowi, choć na weryfikację tej tezy musimy poczekać do przyszłego roku.

Klienci poszukujący samochodu o otwartym nadwoziu bez potrzeby szaleńczego tempa mogą sprawdzić BMW Z4 o mocy 258 KM lub 340 KM (odpowiedniki bazowego Boxstera i wersji S). Z4 nie będzie tak kompetentne w dziedzinie jazdy jak Porsche, no i wygląda trochę dziwnie. Nie ma już na polskim rynku Audi TTS, które mogłoby ewentualnie stanowić konkurencję dla Boxstera.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025
Mercedes klasy G Cabriolet
Mercedes / klasa G
Będzie nowy Mercedes klasy G Cabriolet, chociaż nikt go nie potrzebuje

Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.

5 września 2025