Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Ariel, manufaktura z Somerset produkująca samochody sportowe, z okazji 25-lecia działalności ponownie podnosi poprzeczkę. Nowy Atom 4RR o mocy 532 KM i momencie obrotowym 550 Nm jest oficjalnie najmocniejszym modelem w historii firmy.
Producent przeszedł naprawdę długą drogę od Atoma 1 napędzanego silnikami Rover serii K do chwili obecnej. Nowy model 4RR dokłada do licznika mocy więcej koni mechanicznych niż miał pierwszy Atom w historii, bo do wersji wyjściowej 4R dołożono jeszcze 130 KM tworząc monstrum generujące 532 KM. Nie żeby ostatni model, którego testowaliśmy w konkursie Track Car of The Year 2024, miał zbyt mało mocy, albo zbyt marny stosunek mocy do masy… Podsumowując, Atom 4RR waży niewiele więcej niż 4R, ale jego mocniejszy silnik oznacza, że mamy tu ponad 800 KM na tonę. Takimi parametrami nie może się pochwalić nawet Bugatti Chiron Super Sport.
400 KM, z którymi “radzi sobie” model 4R to i tak prawie 30% więcej niż motor K20C generuje w sportowej Hondzie Civic Type R. Tutaj podkręcono go do niewiarygodnych 532 KM. Jak to możliwe? Nie wdając się w nadmierne szczegóły, Ariel podaje, że silnik otrzymał „szereg wewnętrznych zmian i nowych komponentów”, z ulepszonymi układami: olejowym i paliwowym, aby zapewnić jego smarowanie i zasilanie. Więcej informacji na temat specyfikacji technicznej Atoma 4RR poznamy później.
Wizualnie niewiele się zmieniło względem ekstremalnego 4R. Aerodynamika obejmuje ten sam przedni splitter i tylne skrzydło w stylu bolidów jednomiejscowych. Są też potężne sekcje boczne, w których po prawej stronie kryje się intercooler, a po lewej chłodnica silnika.
Kilka z najdroższych opcji powinno pojawić się w 4RR w standardzie, choć jak pisaliśmy, więcej informacji uzyskamy pewnie za kilka miesięcy. Stawiamy na regulowany 12-stopniowy system Bosch ABS i 7-stopniową kontrolę trakcji, amortyzatory Öhlins z zewnętrznymi zbiorniczkami i 23 poziomami twardości oraz agresywne przednie i tylne skrzydło. Z pewnością zobaczymy sportowe hamulce CCP od AP Racing, a może nawet karbonowe felgi. Opony z pewnością będą miały profil torowy - najbardziej ekstremalny model dostępny dla 4R to Yokohama A052.
Firma zbuduje tylko 25 egzemplarzy Atoma 4RR, co odzwierciedla 25 lat marki na rynku samochodów sportowych. Od samego początku wizytówką Ariela była charakterystyczna rama przestrzenna z rur stalowych, brak poszycia i zbędnych dodatków z zakresu komfortu. Moc 4RR jest czterokrotnie większa niż w pierwszej generacji, a na zewnątrz pojawiły się znaczące modyfikacje i dodatki aerodynamiczne, ale nadal bez problemu widać bazową konstrukcję Atoma.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.