Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Ariel, manufaktura z Somerset produkująca samochody sportowe, z okazji 25-lecia działalności ponownie podnosi poprzeczkę. Nowy Atom 4RR o mocy 532 KM i momencie obrotowym 550 Nm jest oficjalnie najmocniejszym modelem w historii firmy.
Producent przeszedł naprawdę długą drogę od Atoma 1 napędzanego silnikami Rover serii K do chwili obecnej. Nowy model 4RR dokłada do licznika mocy więcej koni mechanicznych niż miał pierwszy Atom w historii, bo do wersji wyjściowej 4R dołożono jeszcze 130 KM tworząc monstrum generujące 532 KM. Nie żeby ostatni model, którego testowaliśmy w konkursie Track Car of The Year 2024, miał zbyt mało mocy, albo zbyt marny stosunek mocy do masy… Podsumowując, Atom 4RR waży niewiele więcej niż 4R, ale jego mocniejszy silnik oznacza, że mamy tu ponad 800 KM na tonę. Takimi parametrami nie może się pochwalić nawet Bugatti Chiron Super Sport.
400 KM, z którymi “radzi sobie” model 4R to i tak prawie 30% więcej niż motor K20C generuje w sportowej Hondzie Civic Type R. Tutaj podkręcono go do niewiarygodnych 532 KM. Jak to możliwe? Nie wdając się w nadmierne szczegóły, Ariel podaje, że silnik otrzymał „szereg wewnętrznych zmian i nowych komponentów”, z ulepszonymi układami: olejowym i paliwowym, aby zapewnić jego smarowanie i zasilanie. Więcej informacji na temat specyfikacji technicznej Atoma 4RR poznamy później.
Wizualnie niewiele się zmieniło względem ekstremalnego 4R. Aerodynamika obejmuje ten sam przedni splitter i tylne skrzydło w stylu bolidów jednomiejscowych. Są też potężne sekcje boczne, w których po prawej stronie kryje się intercooler, a po lewej chłodnica silnika.
Kilka z najdroższych opcji powinno pojawić się w 4RR w standardzie, choć jak pisaliśmy, więcej informacji uzyskamy pewnie za kilka miesięcy. Stawiamy na regulowany 12-stopniowy system Bosch ABS i 7-stopniową kontrolę trakcji, amortyzatory Öhlins z zewnętrznymi zbiorniczkami i 23 poziomami twardości oraz agresywne przednie i tylne skrzydło. Z pewnością zobaczymy sportowe hamulce CCP od AP Racing, a może nawet karbonowe felgi. Opony z pewnością będą miały profil torowy - najbardziej ekstremalny model dostępny dla 4R to Yokohama A052.
Firma zbuduje tylko 25 egzemplarzy Atoma 4RR, co odzwierciedla 25 lat marki na rynku samochodów sportowych. Od samego początku wizytówką Ariela była charakterystyczna rama przestrzenna z rur stalowych, brak poszycia i zbędnych dodatków z zakresu komfortu. Moc 4RR jest czterokrotnie większa niż w pierwszej generacji, a na zewnątrz pojawiły się znaczące modyfikacje i dodatki aerodynamiczne, ale nadal bez problemu widać bazową konstrukcję Atoma.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.