Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niezależnie czy to nowe MX-5, RX-7 czy RX-8, liczy się sam fakt tworzenia nowej sportowej Mazdy.
Podczas niedawnej prezentacji dla inwestorów Mazda pokazała render planowanego nowego samochodu sportowego. Małe coupe miałoby się pojawić w gamie japońskiego producenta nie wcześniej niż za kilka lat.
Na obrazie widać dwudrzwiowe coupe z elementami nawiązującymi zarówno do modeli MX jak i RX. Prawdopodobnie nie jest to żaden konkretny przyszły model, a jedynie próbka tego nad czym Mazda pracuje w swoich studiach projektowych. Możliwe, że sportowy samochód na renderze to koncept, którego wybrane elementy pojawią się później w produkcyjnych Mazdach.
Nie ma nawet mowy o szczegółach technicznych, ale stosunek Mazdy do sportowych aut jest jasno określony. Tak jak 911 jest symbolem Porsche, tak MX-5 wpisała się na stałe w historię marki z Hiroszimy i mały roadster z napędem na tył zawsze będzie miał swoje miejsce w gamie.
Wiemy, że MX-5 będzie utrzymywane przy życiu tak długo jak się da, ale w jakiej dokładnie formie - to aktualnie przedmiot spekulacji. Wiadomo, że utrzymanie w ofercie sportowego auta z wolnossącym silnikiem benzynowym może być wkrótce pozbawione sensu przez coraz ostrzejsze przepisy o emisjach, a koszty dostosowania konwencjonalnego napędu mogłyby znacznie podnieść cenę auta. W grę wchodzi adaptacja napędu elektrycznego, ale to rodzi jeszcze więcej problemów technicznych.
Cokolwiek się stanie z MX-5, model ten będzie się musiał wpisać w strategię produktową, która była głównym tematem prezentacji dla inwestorów. Japończycy postawili na trójtorową gamę produktową - modele małe, duże i BEV (elektryki). Powoli poznajemy już nowości z zakresu dużych aut - modelem z tej rodziny jest Mazda CX-60 oparta o tylnonapędową architekturę i silniki spalinowe (benzynowe i diesla) nowej generacji.
Nowe silniki stworzono według zasad "right-sizingu", który zakłada stosunkowo dużą pojemność skokową, wysoką sprawność i kompatybilność z systemami hybrydowymi miękkimi i plug-in. Nowa jednostka benzynowa Mazdy to rzędowa "szóstka" 3.0, która trafi pod maską czterech nowych SUV-ów.
Już raz Mazda podjęła się stworzenia nowego samochodu sportowego - jego koncept o nazwie RX-Vision poznaliśmy w 2015 roku. Auto miało być oparte właśnie na tylnonapędowej platformie, i nawet zostało zgłoszone do urzędu patentowego, lecz w obliczu kryzysu Japończycy postawili na rozwój bardziej dochodowych segmentów.
Los aktualnie produkowanej Mazdy MX-5 czwartej generacji też jest niepewny. Model ten jest już w ofercie dość długo i być może ugnie się pod presją nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Właśnie z ich powodu Nissan nie wprowadził do Europy nowego coupe Z, a Toyota ogranicza rynkową karierę GR86 do ledwie trzech lat.
Niezależnie jak potoczą się losy MX-5 wierzymy, że miłość Mazdy do sportowych aut nie wygaśnie i tradycja będzie kontynuowana w takiej lub innej formie.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?