BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Niezależnie czy to nowe MX-5, RX-7 czy RX-8, liczy się sam fakt tworzenia nowej sportowej Mazdy.
Podczas niedawnej prezentacji dla inwestorów Mazda pokazała render planowanego nowego samochodu sportowego. Małe coupe miałoby się pojawić w gamie japońskiego producenta nie wcześniej niż za kilka lat.
Na obrazie widać dwudrzwiowe coupe z elementami nawiązującymi zarówno do modeli MX jak i RX. Prawdopodobnie nie jest to żaden konkretny przyszły model, a jedynie próbka tego nad czym Mazda pracuje w swoich studiach projektowych. Możliwe, że sportowy samochód na renderze to koncept, którego wybrane elementy pojawią się później w produkcyjnych Mazdach.
Nie ma nawet mowy o szczegółach technicznych, ale stosunek Mazdy do sportowych aut jest jasno określony. Tak jak 911 jest symbolem Porsche, tak MX-5 wpisała się na stałe w historię marki z Hiroszimy i mały roadster z napędem na tył zawsze będzie miał swoje miejsce w gamie.
Wiemy, że MX-5 będzie utrzymywane przy życiu tak długo jak się da, ale w jakiej dokładnie formie - to aktualnie przedmiot spekulacji. Wiadomo, że utrzymanie w ofercie sportowego auta z wolnossącym silnikiem benzynowym może być wkrótce pozbawione sensu przez coraz ostrzejsze przepisy o emisjach, a koszty dostosowania konwencjonalnego napędu mogłyby znacznie podnieść cenę auta. W grę wchodzi adaptacja napędu elektrycznego, ale to rodzi jeszcze więcej problemów technicznych.
Cokolwiek się stanie z MX-5, model ten będzie się musiał wpisać w strategię produktową, która była głównym tematem prezentacji dla inwestorów. Japończycy postawili na trójtorową gamę produktową - modele małe, duże i BEV (elektryki). Powoli poznajemy już nowości z zakresu dużych aut - modelem z tej rodziny jest Mazda CX-60 oparta o tylnonapędową architekturę i silniki spalinowe (benzynowe i diesla) nowej generacji.
Nowe silniki stworzono według zasad "right-sizingu", który zakłada stosunkowo dużą pojemność skokową, wysoką sprawność i kompatybilność z systemami hybrydowymi miękkimi i plug-in. Nowa jednostka benzynowa Mazdy to rzędowa "szóstka" 3.0, która trafi pod maską czterech nowych SUV-ów.
Już raz Mazda podjęła się stworzenia nowego samochodu sportowego - jego koncept o nazwie RX-Vision poznaliśmy w 2015 roku. Auto miało być oparte właśnie na tylnonapędowej platformie, i nawet zostało zgłoszone do urzędu patentowego, lecz w obliczu kryzysu Japończycy postawili na rozwój bardziej dochodowych segmentów.
Los aktualnie produkowanej Mazdy MX-5 czwartej generacji też jest niepewny. Model ten jest już w ofercie dość długo i być może ugnie się pod presją nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Właśnie z ich powodu Nissan nie wprowadził do Europy nowego coupe Z, a Toyota ogranicza rynkową karierę GR86 do ledwie trzech lat.
Niezależnie jak potoczą się losy MX-5 wierzymy, że miłość Mazdy do sportowych aut nie wygaśnie i tradycja będzie kontynuowana w takiej lub innej formie.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.