Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Ulubiony roadster każdego z nas zyskał innowacyjną sztuczkę w układzie zawieszenia.
Mazda wprowadziła delikatną aktualizację oferty w MX-5 ND na rok modelowy 2022. W cenniku pojawi się nowy odcień lakieru, a zawieszenie roadstera zyska całkiem ciekawą, nową technologię.
Nazywa się to Kinetic Posture Control (KPC) i polega na przyhamowywaniu wewnętrznych kół w zakręcie, co powoduje mniejsze przechyły boczne i lepszą kontrolę nad autem. To sprytny system, bo poprawia stabilność w zakrętach bez potrzeby stosowania twardych sprężyn czy sztywnych amortyzatorów. Dzięki temu nie ucierpiała jakość jazdy MX-5 w linii prostej.
Proaktywne przyhamowywanie wewnętrznych kół nie jest nowym pomysłem - kontrola stabilności i “wirtualna” szpera działają podobnie, ale tutaj po raz pierwszy to zjawisko zastosowano do poprawy prowadzenia samochodu, a to tylko podkreśla nieszablonowe myślenie Mazdy.

Na tym nie kończą się nowości w MX-5. Nowy odcień lakieru nazywa się Platinum Quartz, a w połączeniu z nowym wnętrzem Terracotta w bogatych wersjach wyposażenia można mieć beżową Mazdę z beżowym wnętrzem. Roadster będzie mógł mieć dach materiałowy w kolorze granatowym. W ofercie nadal można będzie wybierać między dachem typu targa, a wersją całkowicie otwartą. Tak samo silnik pozostanie bez zmian - na polskim rynku mamy tylko 2.0 184 KM.
Nową Mazdę MX-5 2022 już można zamawiać. Cennik zaczyna się od kwoty 133 900 zł za wersję SkyPassion - tylko w wersji Soft Top z manualną skrzynią. Dalej jest wersja SkyFreedom z lepszym wyposażeniem za 146 900 zł. Droższe są RF-y, czyli MX-5 ze zdejmowanym, sztywnym dachem typu targa. Ich ceny zaczynają się od 156 900 zł za wersję z manualem i 163 900 zł z automatem. RF jest dostępne tylko jako topowa wersja wyposażenia.
Dokąd zmierza MX-5? Mówi się, że mazda pracuje już nad generacją NE, ale gdy już będzie gotowy, to nie wiadomo czy kupimy go w Europie. Tak jak to się stało z Nissanem Z czy nowym Subaru WRX normy emisji spalin mogą się okazać zbyt surowe dla japońskiego roadstera.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.