BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Ulubiony roadster każdego z nas zyskał innowacyjną sztuczkę w układzie zawieszenia.
Mazda wprowadziła delikatną aktualizację oferty w MX-5 ND na rok modelowy 2022. W cenniku pojawi się nowy odcień lakieru, a zawieszenie roadstera zyska całkiem ciekawą, nową technologię.
Nazywa się to Kinetic Posture Control (KPC) i polega na przyhamowywaniu wewnętrznych kół w zakręcie, co powoduje mniejsze przechyły boczne i lepszą kontrolę nad autem. To sprytny system, bo poprawia stabilność w zakrętach bez potrzeby stosowania twardych sprężyn czy sztywnych amortyzatorów. Dzięki temu nie ucierpiała jakość jazdy MX-5 w linii prostej.
Proaktywne przyhamowywanie wewnętrznych kół nie jest nowym pomysłem - kontrola stabilności i “wirtualna” szpera działają podobnie, ale tutaj po raz pierwszy to zjawisko zastosowano do poprawy prowadzenia samochodu, a to tylko podkreśla nieszablonowe myślenie Mazdy.
Na tym nie kończą się nowości w MX-5. Nowy odcień lakieru nazywa się Platinum Quartz, a w połączeniu z nowym wnętrzem Terracotta w bogatych wersjach wyposażenia można mieć beżową Mazdę z beżowym wnętrzem. Roadster będzie mógł mieć dach materiałowy w kolorze granatowym. W ofercie nadal można będzie wybierać między dachem typu targa, a wersją całkowicie otwartą. Tak samo silnik pozostanie bez zmian - na polskim rynku mamy tylko 2.0 184 KM.
Nową Mazdę MX-5 2022 już można zamawiać. Cennik zaczyna się od kwoty 133 900 zł za wersję SkyPassion - tylko w wersji Soft Top z manualną skrzynią. Dalej jest wersja SkyFreedom z lepszym wyposażeniem za 146 900 zł. Droższe są RF-y, czyli MX-5 ze zdejmowanym, sztywnym dachem typu targa. Ich ceny zaczynają się od 156 900 zł za wersję z manualem i 163 900 zł z automatem. RF jest dostępne tylko jako topowa wersja wyposażenia.
Dokąd zmierza MX-5? Mówi się, że mazda pracuje już nad generacją NE, ale gdy już będzie gotowy, to nie wiadomo czy kupimy go w Europie. Tak jak to się stało z Nissanem Z czy nowym Subaru WRX normy emisji spalin mogą się okazać zbyt surowe dla japońskiego roadstera.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.