Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mazda MX-5 z delikatnymi zmianami na rok modelowy 2022

Ulubiony roadster każdego z nas zyskał innowacyjną sztuczkę w układzie zawieszenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

16 grudnia 2021
Mazda MX-5 ND 2022
7

Mazda wprowadziła delikatną aktualizację oferty w MX-5 ND na rok modelowy 2022. W cenniku pojawi się nowy odcień lakieru, a zawieszenie roadstera zyska całkiem ciekawą, nową technologię.

Nazywa się to Kinetic Posture Control (KPC) i polega na przyhamowywaniu wewnętrznych kół w zakręcie, co powoduje mniejsze przechyły boczne i lepszą kontrolę nad autem. To sprytny system, bo poprawia stabilność w zakrętach bez potrzeby stosowania twardych sprężyn czy sztywnych amortyzatorów. Dzięki temu nie ucierpiała jakość jazdy MX-5 w linii prostej.

Proaktywne przyhamowywanie wewnętrznych kół nie jest nowym pomysłem - kontrola stabilności i “wirtualna” szpera działają podobnie, ale tutaj po raz pierwszy to zjawisko zastosowano do poprawy prowadzenia samochodu, a to tylko podkreśla nieszablonowe myślenie Mazdy.

2022_mazda_mx-5_global_still_1_lowres
7
Reklama

Na tym nie kończą się nowości w MX-5.  Nowy odcień lakieru nazywa się Platinum Quartz, a w połączeniu z nowym wnętrzem Terracotta w bogatych wersjach wyposażenia można mieć beżową Mazdę z beżowym wnętrzem. Roadster będzie mógł mieć dach materiałowy w kolorze granatowym. W ofercie nadal można będzie wybierać między dachem typu targa, a wersją całkowicie otwartą. Tak samo silnik pozostanie bez zmian - na polskim rynku mamy tylko 2.0 184 KM.

Nową Mazdę MX-5 2022 już można zamawiać. Cennik zaczyna się od kwoty 133 900 zł za wersję SkyPassion - tylko w wersji Soft Top z manualną skrzynią. Dalej jest wersja SkyFreedom z lepszym wyposażeniem za 146 900 zł. Droższe są RF-y, czyli MX-5 ze zdejmowanym, sztywnym dachem typu targa. Ich ceny zaczynają się od 156 900 zł za wersję z manualem i 163 900 zł z automatem. RF jest dostępne tylko jako topowa wersja wyposażenia.

Dokąd zmierza MX-5? Mówi się, że mazda pracuje już nad generacją NE, ale gdy już będzie gotowy, to nie wiadomo czy kupimy go w Europie. Tak jak to się stało z Nissanem Z czy nowym Subaru WRX normy emisji spalin mogą się okazać zbyt surowe dla japońskiego roadstera.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Pagani Zonda F Horacio Paganiego
Pagani / Zonda
Pagani Zonda F - klejnot wśród analogowych supersamochodów

Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.

13 grudnia 2022
2024 Range Rover Velar lifting
Land Rover / Range Rover Velar
Debiutuje Range Rover Velar po liftingu

Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.

1 lutego 2023
Scuderia Cameron Glickenhaus 007S prezentacja
Scuderia Cameron Glickenhaus / 007S
Glickenhaus 007S - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.

1 lutego 2023
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023
2023 Ferrari Portofino M - przód dynamiczne
GT
Ferrari Portofino M - włoski rywal Bentleya i Aston Martina

Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.

24 stycznia 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Alpine A110S - przód dynamiczne
Alpine / A110
2023 Alpine A110S - miniaturowy supersamochód za ułamek ceny

Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.

19 stycznia 2023
Alpine wyniki sprzedaży 2022
Rynek
W 2022 roku Alpine odnotowało 33-procentowy wzrost sprzedaży

Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.

19 stycznia 2023